Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälitkö miehiä, jotka joutuvat pitämään pukua töissä?

Vierailija
17.01.2018 |

Minä naisena säälin. Todella epämukavaa varmaan, eikä voi olla ollenkaan rennosti töissä. On myös miehiä, joille puku ei ollenkaan sovi. He ovat jotenkin väärän mallisia. He ovat sitten usein aloilla, joilla ollaan vähemmän koulutettuja, mutta puku pitää olla silti. Joku ties mikä autonmyyjä tms.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla yksi harvoista työpaikallani, joka pitää pukua. Toimarillakaan ei aina ole. Ei hyvä puku ole ollenkaan epämukava.

Olet respan aulavahti?

En ole. Olen erityisasiantuntija, ei alaisia tällä hetkellä. Noin 2-3 kertainen palkka riviesimiehiin nähden. Työ mielenkiintoista ja vaihtelevaa. Tänään tein 6-18 työpäivän. Otan takaisin ensi viikolla perjantaina. "työpistelläni" istun koko päivän korkeintaan päivän kuukaudessa.  Yleensä toimistolla olen 7-8 välillä, sen jälkeen milloin missäkin. Yritän pitää työni 38 tunnissa viikossa, mutta työviikot kiireimpinä aikoina venyvät kyllä 12 tuntisiksi. Otan sitten vastaavasti vapaana esim välipäivinä tai pidennettyinä viikonloppuina. Työ on erittäin vapaata ja kotona työskentelen säännöllisesti ehkä 1-3 päivää viikossa. Työmatkoilla enää tarvitsee onneksi olla vain 3-5 päivää kuukaudessa.

Vierailija
22/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän mielelläni housupukua tai muuta yhtä asiallista asua joka päivä töissä. Nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena säälin. Todella epämukavaa varmaan, eikä voi olla ollenkaan rennosti töissä. On myös miehiä, joille puku ei ollenkaan sovi. He ovat jotenkin väärän mallisia. He ovat sitten usein aloilla, joilla ollaan vähemmän koulutettuja, mutta puku pitää olla silti. Joku ties mikä autonmyyjä tms.

Puvut ovat kuin autoja: jotkut todella epämukavia ja toiset miltei yhtä mukavia kuin pyjamat jne. Jos käyttää pukua jatkuvasti kannattaa siihen tietenkin panostaa. Oikeanlainen räätälöity puku sopii miehelle kuin miehelle.

Kaikilla ei ole varaa ostaa pukua, hyvälaatuinenkin marketti puku maksaa siitä 200 eurosta eteenpäin. Räätäliltä ostettuna puku maksaa reippahasti vielä sitäkin enemmän. Jos työpaikalla velvoitetaan pukua, se voi äkkiä kaataan työntekijän talouden.

Hyvät housut maksaa jo enemmän kuin 200. Yhtään pukua en ole ostanut alle 800€, ja tuolla hinnalla muuten saa jo mittatilauspuvun, eli pukuja en osta kaupasta.

Vierailija
24/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut pukua rippijuhlissa eikä valmistujaisissa, en usko että tulen koko elin ikänäni ostamaan puku. Kaipassa kun käy katsomassa niin pelkät bulkkipukujen hinnat alkaavat jo huimaamaan. En ymmärrä yhtään miksi naiset kuolaavat pukumiesten perään, onko se raha vai joku muu varallisuus tekijä?

Vierailija
25/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni pitää pukuja töissä, koska kuuluu työkulttuuriin eli on vähän isommassa firmassa management-tasolla. Vähän tavallaan olen joskus kade hänelle siitä, että työpukeutuminen on aina helppoa eikä siihen tarvitse  käyttää ylimääräistä energiaa, kun vain aamulla heittää kauluspaidan ja puvun päälle. Mutta tietysti niiden puvut pitää olla tarpeeksi hyvälaatuisia, jotta ne istuvat ja ovat miellyttäviä käyttää. Mies on ns. epäonnekseen ruuminrakenteeltaan tavan mitoitusta pidempi ja laihahko, joten hänen on täytynyt teettää ne pukunsa ja paitansa omien mittojensa mukaan. Mutta siis muutamalla laadukkaalla ja kestävällä tuotteella hoituu koko työpukeutuminen, eli siinä mielessä se teettäminenkin on ollut ok satsaus. Omaan (puolueelliseen) silmääni hän näyttää myös ihan komealta, mutta toisaalta itse katselen miestäni mielellään vaikka pieruverkkareissakin :)

Vierailija
26/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältähän se omakin mies näyttää kun töihin lähtee puvussa, johdon konsultti. Pukukaapin hinta on helposti vain 10k mikäli pukuja käyttää päivittäin.

Vierailija
27/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut pukua rippijuhlissa eikä valmistujaisissa, en usko että tulen koko elin ikänäni ostamaan puku. Kaipassa kun käy katsomassa niin pelkät bulkkipukujen hinnat alkaavat jo huimaamaan. En ymmärrä yhtään miksi naiset kuolaavat pukumiesten perään, onko se raha vai joku muu varallisuus tekijä?

No en tiedä siitä kuolaamisesta - jotkuthan kuolaavat esim. univormuja, palomiehiä, urheilijoita tai rock-muusikoiden tyyliä eli meitä on moneen junaan - mutta hyvin istuva, kantajalleen sopiva puku tekee monesta miehestä ryhdikkään, ja sellaista miestä on aina mukava katsella.

Vierailija
28/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni pitää pukuja töissä, koska kuuluu työkulttuuriin eli on vähän isommassa firmassa management-tasolla. Vähän tavallaan olen joskus kade hänelle siitä, että työpukeutuminen on aina helppoa eikä siihen tarvitse  käyttää ylimääräistä energiaa, kun vain aamulla heittää kauluspaidan ja puvun päälle. Mutta tietysti niiden puvut pitää olla tarpeeksi hyvälaatuisia, jotta ne istuvat ja ovat miellyttäviä käyttää. Mies on ns. epäonnekseen ruuminrakenteeltaan tavan mitoitusta pidempi ja laihahko, joten hänen on täytynyt teettää ne pukunsa ja paitansa omien mittojensa mukaan. Mutta siis muutamalla laadukkaalla ja kestävällä tuotteella hoituu koko työpukeutuminen, eli siinä mielessä se teettäminenkin on ollut ok satsaus. Omaan (puolueelliseen) silmääni hän näyttää myös ihan komealta, mutta toisaalta itse katselen miestäni mielellään vaikka pieruverkkareissakin :)

Nyt meni nyt niin metsään. Minun työpaikassani on kymmeniä tuhansia työntekijöitä ja olen nähnyt jo toimitusjohtajankin työpaikalla farkuissa. Eli työkulttuuriin voi kuulua, mutta Isomman firman management tasoon se ei kuulu automaattisesti. Firmat ovat eilaisia ja niissä myös on erilaiset tavat toimia ja pukeutuakin.  Toisin sanoen tuo että "on isompi firma" ei ole selittävä tekijä.

Vierailija
29/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän mielelläni housupukua tai muuta yhtä asiallista asua joka päivä töissä. Nainen.

Minäkin olen haaveillut sellaisesta mittojen mukaan teetetystä ajattomasta jakkupuvusta, jonka voisi luottoasuna vetää päälleen aina niinä työpäivinä, kun pitää olla erityisen siististi pukeutunut. Säästyisi siltä iänikuiselta arpomiselta, että mitä taas tänäänkin päälle... 

t. nainen itsekin

Vierailija
30/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni nyt niin metsään. Minun työpaikassani on kymmeniä tuhansia työntekijöitä ja olen nähnyt jo toimitusjohtajankin työpaikalla farkuissa. Eli työkulttuuriin voi kuulua, mutta Isomman firman management tasoon se ei kuulu automaattisesti. Firmat ovat eilaisia ja niissä myös on erilaiset tavat toimia ja pukeutuakin.  Toisin sanoen tuo että "on isompi firma" ei ole selittävä tekijä.

Hei älä vedä herneitä turhaan nenääsi, en toki väittänytkään, että kaikissa isommissa firmoissa olisi joku pukupakko. Mieheni työpaikalla on siis sattumalta on tuollainen pukukulttuuri, mutta firman koko ei tosiaankaan ole mikään  määräävä tekijä. Esim. pankkialalla ollaan konservatiivisia pukeutujia, ja vaikka it-puolella hyvinkin casuaaleja eli farkut jne. on täysin hyväksytty työasu.

t. kommentoimasi

Vierailija
31/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvältähän se omakin mies näyttää kun töihin lähtee puvussa, johdon konsultti. Pukukaapin hinta on helposti vain 10k mikäli pukuja käyttää päivittäin.

Ei taida riittää... itsellä kymmenkunta pukua ja irtotakkia, hinnat €500-2000 per kappale; viitisenkymmentä kravattia, €100-250/kpl; tusina paitoja, €200/kpl, kymmenet kengät €300-500/pari, sitten päällysvaatteet, vyöt, kalvosinnapit, taskunenäliinat ja sukat.

Hyvä vaate kestää helposti kymmenen vuotta, kengät koko iän. Jos niistä viitsii pitää huolta. Hankinnat pitää suunnitella ja niihin pitää säästää. Lopputuloksena on vaatekokoelma josta löytyy jokaiseen tilanteeseen sopivat vaatteet eikä sitä tarvi olla jatkuvasti uusimassa.

Vierailija
32/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan pitää hupparia, mut oonkin vaan amk ins. niin dipat on paljon hienompia ihmisiä, niin niillä on kauluspaidat ja bleiserit

Vierailija
33/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikee. Varmaa johtuu siitä että tykkään itse olla laitettuna ja pukeutua siististi mm juhlavaatteisiin. Toki kaikki ei tykkää pukeutua pukuihin, ymmärrän sen :)

Vierailija
34/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida riittää... itsellä kymmenkunta pukua ja irtotakkia, hinnat €500-2000 per kappale; viitisenkymmentä kravattia, €100-250/kpl; tusina paitoja, €200/kpl, kymmenet kengät €300-500/pari, sitten päällysvaatteet, vyöt, kalvosinnapit, taskunenäliinat ja sukat.

Hyvä vaate kestää helposti kymmenen vuotta, kengät koko iän. Jos niistä viitsii pitää huolta. Hankinnat pitää suunnitella ja niihin pitää säästää. Lopputuloksena on vaatekokoelma josta löytyy jokaiseen tilanteeseen sopivat vaatteet eikä sitä tarvi olla jatkuvasti uusimassa.

Paitsi että muoti muuttuu jo muutamassa vuodessa...

Vierailija
35/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin normityöpäivinä pukeutua esimerkiksi siisteihin farkkuihin ja neuleeseen. Mutta sitten isompina palaveripäivinä pukeuden bleiseriin, siistiin mekkoon tms. Kyllä todellakin tuo vaikuttaa siten, että fiiliskin on skarmpimpi. Eikä nuo vaatteet mitään epämukavia ole. Eli ei todellakaan säälitä. Miksi ihmeessä säälittäisi?

Vierailija
36/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa ei kannata edes seurustella ellei miehellä ole vähintää kymmentä kauluspaitaa, viittä eri pukua, kolmea eri bleiseriä ja kahta kravaattivaihtoehtoa vaatekaapissa.

Vierailija
37/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että muoti muuttuu jo muutamassa vuodessa...

Miesten pukumuoti on erilaista kuin naisten muoti. Muutos on hitaampaa ja pienempää. Sopivasti leikattu suhteellisen konservatiivinen puku ei näytä vanhentuneelta vaikka muoti muuttuisikin. Kravattien päivittämisellä pärjää pitkälle. Jos ostaa ns. Muodikkaita pukuja niin sitten niitä pitää uusia tiuhemmin.

Vierailija
38/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo olen mies ja käytän pukua.

Pukuja on erilaisia, hyvät istuvat puvut on maailman parhaita vaatteita.

Sellaset dressman säkit vähä säälittää, ei mitään tekemistä puvun kanssa.

Vierailija
39/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bleiseri on naisten takki...

Vierailija
40/48 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa ei kannata edes seurustella ellei miehellä ole vähintää kymmentä kauluspaitaa, viittä eri pukua, kolmea eri bleiseriä ja kahta kravaattivaihtoehtoa vaatekaapissa.

5 pukua ja kaks krakaa?

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi