Mitä ajattelet naisesta joka ei osaa lyhentää verhoja?
Kommentit (30)
Samaa kuin miehestä joka ei osaa ommella paitaan nappia.
Miksi haluat vaihtaa verhot, tai siis haluat että leidisi hoitaa asian puolestasi?
Samaa kuin miehestäkin: onnettomat käsityötaidot jos ei osaa suoraa ommelta suoraan saumaan tehdä. Ei kaikkien tietenkään tarvitse kaikkea osata, itse en osaa esim. käyttää kirvestä.
Ettei muista käsityön alkeita enää
Ajattelen, että hänen ei ole varmaan tarvinnut koskaan opetella käyttämään ompelukonetta. Onneksi aina voi oppia uutta!
En minäkään osaa keittää kahvia.
Verhojen lyhentämiseen tarvitsee vain sakset. Leikkaa verho sopivan mittaiseksi. Onnistuu mieheltäkin, jos oikein ponnistelee.
Ajattelisin että nainen on upea siitä huolimatta, ja enhän minäkään osaa verhoja lyhentää.
Vierailija kirjoitti:
Verhojen lyhentämiseen tarvitsee vain sakset. Leikkaa verho sopivan mittaiseksi. Onnistuu mieheltäkin, jos oikein ponnistelee.
...ja tulee muuten todella hienot jos meinaat pelkillä saksilla hoitaa :D
Miksi lyhentää, ostaa kerralla oiken mittaiset verhot. No mulla ei ole ompelukonetta, en ole 20 vuoteen sellaista vielä tarvinnut, joten jäänee ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat vaihtaa verhot, tai siis haluat että leidisi hoitaa asian puolestasi?
Kuka sanoi että olen mies?
Sitä mitä ei osata, opetellaan yhdessä. Ja muutenkin rintarinnan tehdään asioita kumpikin omia vahvuuksia käyttäen, eikä streotyyppisten sukupuoliroolien mukaan.
En yhtään mitään, sillä jokaisella on omat vahvuudet ja heikkoudet. On ihan ymmärrettävää, ettei kaikki ompele. Olen intohimoinen käsityöläinen - ompelen, neulon, maalaan, teen keramiikkaa jne. käsilläni. Ja siinä olen todella hyvä eli tiedän mistä puhun.
Ja ap. tiedoksi, ei verhojen ompelu ole mikään pikkujuttu, tarvitaan ompelukone ja muita tarvikkeita, Ja jos haluaa hyvin laskeutuvat verhot, kyllä se vaatii kädentaitoja ja osaamista, jos verhoihin haluaa muutakin kuin päärmeet.
Miksi pitäisi lyhentää? Mä osaan kyllä ommella, mutten lyhentele verhoja. Annan olla sen pituiset kun on. Jos on pakko lyhentää sellainen silitettävä kaksipuoleinen liimanauha on kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja tulee muuten todella hienot jos meinaat pelkillä saksilla hoitaa :D
VarmastiXD Ja ekan pesun jälkeen lähtee rispaantumaan langat.
Mitä väliä tässä tapauksessa on sukupuolella? Ihan yhtä tumpelolta kuulostaa, jos ei edes osaa ommella suoraa tikkiä, oli sukupuoli mikä hyvänsä
Kun minä osaan jotain = kaikkien muidenkin on osattava
Jos ei osaa ei voi olla tottakaan miten kädetön joku voi olla
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi lyhentää? Mä osaan kyllä ommella, mutten lyhentele verhoja. Annan olla sen pituiset kun on. Jos on pakko lyhentää sellainen silitettävä kaksipuoleinen liimanauha on kätevää.
Tai vie ompelijalle
Se, että mielummin ostan palveluja ei tarkoita ettenkö osaisi.
Lyhennytän verhot ompelijalla. Raha kiertämään, Suomi nousuun.
Hirveästi en ole ajatellut, mitä minusta nyt ajatellaan.
Samaa kuin miehestä joka ei osaa vaihtaa renkaita: sillä on rahaa teetättää se muilla. En mäkään verhojani olis itse lyhentänyt, jos ois ollut rahaa suoraan lyhennyttää ne ostaessa sopivaksi. Liike ois sen lisämaksusta tehnyt, niillä oli ompelupalvelu samassa.
Vähän samaa kuin miehestä joka ei osaa vaihtaa auton jarrupaloja.