Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva heräilee tunnin välein

Vierailija
17.01.2018 |

Täältä varmaan mahdoton hakea fiksuja vastauksia, mutta olen epätoivoinen ja hajoamisen partaalla. Lähes 5kk vauva heräilee tunnin välein syömään! Soseiden maistelu on aloitettu kun tuli 4kk täyteen, mutta eipä niitä voi mahdottomasti antaa. Syötän päivälläkin tunnin välein poislukien päiväunien ajan 2x2h on syömättä. Alkaa epätoivo iskeä ja väsymys painaa. Neuvolan ohjeesta yritin sitä, että nousisin itse sen verran hereille, että pidin vauvaakin sen verran hereillä, ettei nukahda heti, vaan syö kunnolla. Syötin molemmista rinnoista ja omaan sänkyyn nukkumaan ettei maito haise vieressä, ei vaikutusta. On ollut vieressä nukkumassa, ei vaikutusta. On annettu korviketta imetyksen päälle illalla. Ei vaikutusta.

Onhan tuo ikäisekseen hervottoman pitkä, 71cm ja 8kg, että ymmärrän että on nälkä. Puuroa kun ei voi tuon ikäiselle oikein antaa. Rupeanko surutta antamaan soseita monta kertaa päivässä niin paljon kun syö. Nyt en ole uskaltanut antaa paljoa, kun ohje on, että makuannoksia.

Toki toinen kasvaa hyvin, mutta tällä menolla menen järjiltäni pian. Olen viittä vaille valmis lopettamaan imetyksen kokonaan tilanteen takia.

Sanottakoon vielä, että tämä tilanne ei ole ollut aina. Nukkunut muutamalla syötöllä yöt ennen, tämä tilanne on syntynyt ihan viimeisten viikkojen aikana.

Ja sanon nyt ilkeilijöille: ei tullut yllätyksenä. Tiesin että lapset voi valvottaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin päivisin sosetta enemmän ja illalla antaisin velliä.

Vierailija
2/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissipuuroahan voisi kokeilla iltapalaksi, semperiltä löytyy. Oletteko kokeillut, että mies menisi rauhoittelemaan vauvaa? Jos kyse ei olekkaan nälästä ja vauvan alkaakin tehdä mieli maitoa vasta kun haistaa sinut. Ja vasta jos ei millään rauhoitu niin sitten tissiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuohon aikaan nukuin vauva kainalossa ja söi aika itsenäisesti yöllä ja jatkoi unia. Nostat vain vähän paitaa ja jatkat unia. Tämä on se vaihe kun imetyshormonien teho alkaa hiipua ja yövalvominen ei olekaan enää niin helppoa. Helpoimmalla pääset kun imetät vauvaa öisin ja pidät vieressä nukkumassa. Unikoulujakaan et voi vielä pitää kun on niin pieni.

Miksi et voi vielä puuroa antaa? Tee korvikkeeseen tai jos saat pumpattua omaa maitoa niin vielä parempi. Muista kuitenkin että noin pieni ei joka tapauksessa nuku vielä viittä tuntia pidempiä pätkiä (jotkut vauvat tietty voi, mutta on harvinaisempaa). Voi olla tiheän imun kausi menossa, koita asennoitua ettei ikuisesti kestä ja pyydä puolisoa hoitamaan viikonloppuaamut jos saisit itsekin nukuttua univelkoja pois. Tsemppiä!

Vierailija
4/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia pitempi tiheän imun kausi? Tosi rankkaa tuo kyllä on, voimia sinulle. Kyllä se vielä loppuu, vaikkei tällä hetkellä siltä tunnukaan. Kannustan olemaan lopettamatta imetystä, sillä siitä on edelleen tosi paljon hyötyä sekä vauvalle että sinulle.

Vierailija
5/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiheän imun kausi joka kestänyt 3 viikkoa? No milloin se loppuu? Suurimman osan yöstä onkin vieressä. Tuo hereillä imetys oli kokeilu. En minä tarvitse sitä että nukkuisi viittä tuntia. Nukkuisi jpskus edes kaksi tai kolme tuntia putkeen. Edes yhden pidemmän pätkän yössä, niin jaksaisin. Mutta tunnin välein koko ajan. Tässä vaan alkaa polla kärsiä. Eikä helpota, kun tietää että seuraavat 2 viikonloppua on menoja, ettei saa edes aamu-unia..

Mieskin on koittanut rauhotella, ei rauhotu muulla. Lisäksi on välillä antanut korvikettakin. Hyöty siinä nyt on vaan nolla minun kannalta, kun sitä varten minun pitää herättää mies. Sitten kuunnella kitinää tai rauhotella lasta, että mies lämmittää korvikkeen. Toisin sanoen en silti saa itse yhtään pidempää unipätkää, kun herään joka tapauksessa. Eikä meillä ole esim vierasmakuuhuonetta tai muuta jossa nukkua että mies voisi hoitaa vaikka yhden yön korvikkeella syötellen.

Vierailija
6/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ap.

Ja olen käsittänyt ettei viljoja voi vielä antaa tämän ikäiselle? On kyllä esikoisen vauva-ajat varmaan unohtuneet.

Vierailija
7/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmaa ettei ole refluksia? Meillä oli sitä tuo yöherääminen joskus vartinkin välein. Ruoka nousi ja poltti ruokatorvea ja vauva itki kipua, ja maitoa rauhoitti kivun ruokatorvessa hetkeksi, kunnes taas vartin päästä heräsi itkuun.  Me saatiin siihen lääkettä , mutta parhaiten auttoi kinnteän ruuan syöttäminen illalla ja pääpuolen kallistaminen  mahdollisimman ylös. Muistan kyllä tuon ajan todella ahdistavana, mutta se menee ohi, ajattele niin!

Vierailija
8/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tarkistaa.. niin ei ole ihan vielä viittä kuukautta.

Vierailija
9/9 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään sinun pitää saada itse levätä, jotta jaksat öisin.

Ovatko ne viikonlopun menot nyt niin tärkeitä, että niihin on pakko osallistua? Panisin oman jaksamiseni nyt kaiken muun menemisen edelle. Vauva-aika kestää vain sen vauva-ajan (luojan kiitos!) Kaikkeen muuhun elämiseen on aikaa sitten, kun se helpottaa. Ihmisille voi sanoa, että sori, en nyt tule, koska en kerta kaikkiaan jaksa.

Pysytkö järjestämään itsellesi lepoa päivisin?

Lohdutuksena voin sanoa, että kun lapsi kasvaa, kaikki muuttuu. Syömiset, nukkumiset, rytmit jne. Ei ne välttämättä pelkästään helpota mutta lapselle tulee erilaisia kausia.

Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän