Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niitä töitä voi hakea muuten kuin työkkärin työpaikkailmoitusten kautta?

Vierailija
17.01.2018 |

Mistä ihmiset oikein löytää aina töitä, kun itse en löydä mitään?? Aina kuulee kuinka joku on saanut sellaisen ja sellaisen työpaikan ja itse vain sitten miettii, että aijaa, mistähän se on tuostakin saanut vihiä, kun ei ole ilmoitusta mollin sivuilla näkynyt eikä missään muuallakaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni sai juuri töitä soittamalla kiinnostavalta tuntuvaan yritykseen, jolla ei edes ollut työpaikkailmoitusta missään. Hän kertoi olevansa kiinnostunut yrityksestä, hänet kutsuttiin haastatteluun ja palkattiin. Näinkin voi käydä. Piilotyöpaikkoja todella on olemassa.

Tottakai on. Eihän sitä varmaan kukaan kiellä. Voittaahan melkein joka viikko joku lotossakin pääpotin. 

Älä nyt vain väitä, ettei sinunkin mielestäsi tuossa kaverillasi ole ollut aivan mielettömän hyvä tuuri. 

Vierailija
42/49 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa työpaikoissa te oikein olette töissä, jos teille noin vain palkataan joku, joka viitsi tulla käymään ja sattui tapaamaan rekryvastaavan infotiskillä, vaikkei oikeaa tarvetta ole? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Asun kaupungissa, joka tunnetusti on erittäin sisäänpäinlämpiävä. Jopa kaupungin kesätyöpaikat tuntuvat menevän työntekijöiden lapsille. Olen yrittänyt vaikka millä tavalla saada töitä mutta ei edes haastattelukutsuja irtoa. Kuitenkin ihmiset tuntuvat työllistyvän yrityksiin, joihin itsekin olen hakenut. Suhteillako tämäkin tapahtuu.

Jos suhteita ei kertakaikkiaan ole, niin kuinka se jalka työnnetään oven väliin?

Joko työkokeilulla hankitulla työkokemuksella ja verkostoilla tai aloittamalla ottamalla vastaan lähes mitä tahansa (ei kuitenkaan puhelinmyynti-) työtä. En nyt muista prosentteja, mutta selkeästi suurin osa (2/3 ellei peräti 3/4) töihin palkattavista on ennestään töissä olevia. Eli on huomattavasti helpompaa päästä töihin, jos hakee uutta työpaikkaa työssäkäyvänä kuin jos on jo työtön. Ja toisen tilaston mukaan työllistyminen vaikeutuu merkittävästi jo kolmen kuukauden työttömyyden jälkeen.

Mä hain oman alan kesätyöpaikkaa uudelta paikkakunnalta. Vein jonkun kumminkaimantyttären paikan, koska mulla oli kuuden vuoden työkokemus ja ammatti, johon hän vasta opiskeli. Sitä olinkin jo tuttu ja oli helpompaa saada lisää töitä.

Vierailija
44/49 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin (mol) työpaikkailmoitusten kautta???! Siis kuka sieltä töitä on hakenut sitten 90-luvun? Työpaikat löytyy osoitteista: Monster.fi, Oikotie.fi ja Duunitori.fi

Vierailija
45/49 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa työpaikoissa te oikein olette töissä, jos teille noin vain palkataan joku, joka viitsi tulla käymään ja sattui tapaamaan rekryvastaavan infotiskillä, vaikkei oikeaa tarvetta ole? 

Pilkkaa vaan ihan rauhassa, mutta itse työskentelen alalla, jossa jokainen toimija ottaisi vastaan jokaisen joka vaan niitä töitä hakisi. Superrekry käynissä työkkärin, rekrytoimiston, sosiaalisen median ja jopa mainos pyörii täällä aihe vapaalla.,

Vierailija
46/49 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin (mol) työpaikkailmoitusten kautta???! Siis kuka sieltä töitä on hakenut sitten 90-luvun? Työpaikat löytyy osoitteista: Monster.fi, Oikotie.fi ja Duunitori.fi

Ainakin meille marraskuussa 2017 palkattu. Haemme vain sen kautta, kun se on ilmaista.

Vierailija
47/49 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkkaa vaan ihan rauhassa, mutta itse työskentelen alalla, jossa jokainen toimija ottaisi vastaan jokaisen joka vaan niitä töitä hakisi. Superrekry käynissä työkkärin, rekrytoimiston, sosiaalisen median ja jopa mainos pyörii täällä aihe vapaalla.,

Luepas viestini vielä uudestaan. Myös neljä viimeistä sanaa.

Vierailija
48/49 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meille marraskuussa 2017 palkattu. Haemme vain sen kautta, kun se on ilmaista.

Noilla työpaikkasivuilla on kaikilla samat työpaikat, muutaman paikan heitolla. Ja noiden sivujen linkeistä usein ohjataan mollin sivuille. Joskus firman omille sivuille tai jonkin muun välittäjän sivuille. Ei ole mitään selkeää jakoa, että tietyt paikat on tietyillä sivuilla. Ja se, että työpaikkasivustoja tulee uusia, ei tarkoita, että työpaikkoja olisi jotenkin enemmän. Ne samat paikat siellä on sitten kaikissa. 

Vierailija
49/49 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen postaukseen kommenttina:

En muista löytäneeni koskaan yhtäkään työpaikkaani MOL:n sivuilta. Sen sijaan mm. kaverin Facebookiin jakama työpaikkailmoitus, kiinnostavien työnantajien googlettaminen ja tuttavien kanssa juttelu ovat tuottaneet tulosta.

Kuten moni on jo kirjoittanutkin, kaikki työnantajat eivät laita varsinkaan asiantuntijatyöpaikkojaan MOL:n sivuille, vaan ilmoittavat niistä ennen kaikkea some-sivuillaan ja omilla nettisivuillaan. Tietysti tämä karsii hakijoiden määrää, mutta se voi olla tarkoituskin. Esimerkiksi omalla alallani (viestintä) hakijoita on yleensä valtavasti. Hyvät hakijat yleensä löytävät avoimet paikat esimerkiksi jonkun vinkatessa paikasta heille.

Itse lähtisin tällaisella suunnitelmalla liikkeelle:

1) Kartoita, mitkä ovat alasi kiinnostavimmat työnantajat. Google ja tuttavat auttavat tässä.

2) Monella alalla suoran työnimikkeen etsiminen ei tuota tulosta, vaikka työpaikkoja olisikin. Näin erityisesti, jos työhön ei ole vaatimuksena mitään tiettyä koulutusta. Ainakin yhteiskuntatieteelliset tehtävät, luovan työn monet tehtävät ja moni asiantuntijatyöpaikka saattavat olla työnantajallekin todella vaikeita nimetä, määritellä ja rajata. Kannattaa siis klikata kaukaisestikin kiinnostavalta kuulostavia linkkejä, soittaa ja kysyä, mitä työ itse asiassa sisältää.

3) Edelliseen viitaten: Soita ja kysy. Tee näin, vaikka olisit jo lähettänyt hakemuksesi, tai sinulla ei olisi mitään kysyttävää. Joka ikisessä saamassani työpaikassa työnantaja on myöhemmin kertonut, että jäin mieleen, kun soitin ja halusin todella tietää, mitä olen hakemassa.

4) Jos ei tärppää, hanki jokin erityistaito tai ainakin yleinen käsitys siitä. Nykyään melkein alalla kuin alalla on plussaa, jos on lukenut kansalaisopistossa arabian kielen alkeet ja opetellut kännykkäsovelluksen avulla koodaamaan. Melkein jokainen firma tarvitsee myös valokuvaustaitoista some-osaajaa. Vaikka mikään noista ei liittyisi suoraan hakemaasi tehtävään, osoittavat ne, että olet aktiivinen itsesi kehittäjä, innokas oppimaan ja voit tuoda lisäarvoa ohi muiden hakijoiden. Jäät mieleen.

Onnea työpaikan metsästykseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän