Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa. Tytär kysyy vaikeita! (Sossu/kela-asioita)

Vierailija
17.01.2018 |

Tyttärellä jäi siis joskus terveydellisistä syistä koulu kesken, ja nyt vasta on saamassa apua. Eli ei hyödy te-toimiston palveluista. On siis terveydenhuollon ja sos.työn asiakas. Ei ole juuri ollut töissä jos kesätöitä ei lasketa.

No, tytär on siis nyt ttt:tuella kun tutkimus kesken. Nyt hän kysyi minulta mitä tapahtuu jos todetaankin työkyvyttömäksi (aika isolla todennäköisyydellä kyllä) että jatkuuko silti ttt koska ei ole sitä työkokemusta eikä mitään tutkintoa eli tuskin tulee kuntoutusta koska kuntoutuja saa eläkettä. Ja sairaspäivärahakin vaatii sen että on ollut töissä josta jäänyt sairauden takia pois.

Sattuu päähän miettiä näitä, tytär ihmettelee ja panikoi (tahtoisi ttt:stä eroon, ihan ymmärrettävää) kun ei tahdo odottaa sitä kuukautta seuraavaan sossuaikaan että saisi kysyttyä. Panikoi myös kun lääkäriltä ei ole tullut uutta aikaa.

Huoh. Olin joskus itse sossu (sitten vaihdoin alaa) enkä ole tehnyt niitä hommia enää vuosikausiin niin en tiedä miten käytännöt ovat nykyään.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttärellä jäi siis joskus terveydellisistä syistä koulu kesken, ja nyt vasta on saamassa apua. Eli ei hyödy te-toimiston palveluista. On siis terveydenhuollon ja sos.työn asiakas. Ei ole juuri ollut töissä jos kesätöitä ei lasketa.

No, tytär on siis nyt ttt:tuella kun tutkimus kesken. Nyt hän kysyi minulta mitä tapahtuu jos todetaankin työkyvyttömäksi (aika isolla todennäköisyydellä kyllä) että jatkuuko silti ttt koska ei ole sitä työkokemusta eikä mitään tutkintoa eli tuskin tulee kuntoutusta koska kuntoutuja saa eläkettä. Ja sairaspäivärahakin vaatii sen että on ollut töissä josta jäänyt sairauden takia pois.

Sattuu päähän miettiä näitä, tytär ihmettelee ja panikoi (tahtoisi ttt:stä eroon, ihan ymmärrettävää) kun ei tahdo odottaa sitä kuukautta seuraavaan sossuaikaan että saisi kysyttyä. Panikoi myös kun lääkäriltä ei ole tullut uutta aikaa.

Huoh. Olin joskus itse sossu (sitten vaihdoin alaa) enkä ole tehnyt niitä hommia enää vuosikausiin niin en tiedä miten käytännöt ovat nykyään.

Sanopa vain tyttärellesi kauniisti, että omasta elämästään vastuun. Ei tämä yhteiskunta pyöri niin, että jokainen voi heittäytyä yhteiskunnan tukien armoille, kun vähän kolottaa tai masentaa. Eli käske unohtaa Kelat ja Sossut. Sen sijaan töihin tai kouluun ja sen ohella loma-ajat töissä, jotta saa verorahoillaan kustannettua edes osan yhteiskunnalle koituvista menetyksistä. 

"Kun vain vähän kolottaa ja masentaa" kuule, mitäpä jos sinä et puuttuisi kun et tunne minua saati tytärtäni? Kyllä minä tiedän oman tyttäreni tilanteen, ja se ei ole sellainen "vähän kolottaa ja masentaa" -tilanne! Toivottavasti oma lapsesi ei ikinä joudu tällaiseen kierteeseen, kovin kannustavalta ja empaattiselta kun et vaikuta. Ap

Varmaa nisti sun pentus.

Milläkähän perusteella? Voin luvata että ei, ei ole "pentuni" nisti eikä muidenkaan päihteiden väärinkäyttäjä. Vakava sairastuminen vissiin mahdotonta? Olet joko nisti tai alkkis, mitään muuta et työkyvyttömänä voi olla! Niin justiin...

Vierailija
22/22 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töitä minäkään tehnyt, muuta kuin parit kesätyöt joskus. pari vuotta sitten sairastuin kun suoritin yliopisto-opintojani. Sain ensin vuoden sairaspäivärahaa ja sen jälkeen olen saanut kuntoutustuokea (osa aikasista työkyvyttömyyseläkettä).

työni on tässä tapauksessa ollut opiskelija. vain virkamiessanasto säätöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi