Mikä ongelma noilla mopopojilla on, että siitä pitää lähteä ääntä?
Ja samoin moottoripyörät ja nuorten autot. Aina kaasuttavat ja meluavat kiusallisen nolosti.
Kommentit (17)
Luulevat ettei kukaan huomaa muuten...
Mimmit kiihottuvat nopeammin kun mopossa on ääntä, iskä kertoi.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu nuoruuteen :)
Juu. Mutta ei tuo selitä MIKSI pitää olla mahdollisimman KOVA ääni?
Mut sitä mä olen ihmetellyt, et miksi sitä kaasua on pumpattava eestaas jatkuvasti aina kun ollaan pysähtyneinä?
Kun olin itse mopoikäinen 90 luvulla, Mikunin 12mm kaasuttimella varustetussa Suzuki pvssä oli sellainen asia kuin tyhjäkäynti. Myöhemmällä iällä hankituissa moottoripyörissä olikin jo elektroninen polttoaineen ruiskutus ja hyvin tasainen käynti.
Miksi sitä kaasua pitää siis pumpata, eikö mopo pysy käynnissä muuten?
Motocross pyörät ymmärrän, mutta niistä kilvettömistä ei nyt ole kyse.
T. Pappaantunut motoristi
Samasta syystä miksi tikka nakuttaa metallista katulamppupylvästä ja saa ison äänen aikaan. Voimakas ääni on viesti naaraille, että meikäpoika on voimakas ja alfa ja kannattaisi tulla parittelemaan niin saat vahvoja jälkeläisiä.
Vanhemmat ilmeisesti eivät seuraa että kuka virittää tai pörrää liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu nuoruuteen :)
Juu. Mutta ei tuo selitä MIKSI pitää olla mahdollisimman KOVA ääni?
Tässä tullaan asian ytimeen. Mopopojilla on yleensä kuitenkin kypärä päässään joka vaimentaa sen meille muille vittumoisen pärinän kivaksi matalaksi purinaksi.
Itse olen sitä mieltä, että kaikista mopovirityksistä pitäisi pistää vanhemmille automaattisesti 200€ sakko. Hallituksen pitäisi myös säätää laki jossa polttomoottorimopojen myynti kielletään ja sallitaan vain sähkömopot. Ei liene vaikea toteuttaa sähkömopoon ja kypärään keinotekoiset pörinät? Saa kopioida tämän idean vapaasti...
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu nuoruuteen :)
Tyhmyyteen. Ei kaikki nuoret ole noloja.
Pahimpia ovat vanhat äijät, jotka ajavat harrikoilla ilman äänenvaimentimia. Kehitys jäänyt finninaamojen tasolle.
Ei tuo moottorien huudattaminen ole pelkästään teinipoikien ja nuorten miesten juttu. Kyllä siellä on joukossa ainakin Lohjalla aivan aikuisia miehiä autoineen ja moottoripyörineen. Kompensoivat ilmeisesti pientä kikkeliä ja kun poliiseja mailla halmeilla valvomassa, niin mikäs huudattaessa.
Kuulostaa siltä, että ongelma on sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Mut sitä mä olen ihmetellyt, et miksi sitä kaasua on pumpattava eestaas jatkuvasti aina kun ollaan pysähtyneinä?
Kun olin itse mopoikäinen 90 luvulla, Mikunin 12mm kaasuttimella varustetussa Suzuki pvssä oli sellainen asia kuin tyhjäkäynti. Myöhemmällä iällä hankituissa moottoripyörissä olikin jo elektroninen polttoaineen ruiskutus ja hyvin tasainen käynti.
Miksi sitä kaasua pitää siis pumpata, eikö mopo pysy käynnissä muuten?
Motocross pyörät ymmärrän, mutta niistä kilvettömistä ei nyt ole kyse.
T. Pappaantunut motoristi
No itse sivusta seuranneena mopo sammuu herkästi jos ei kaasuttele seistessä. Ainaki tuo yks. Nyt ymmärrän paremmin.
Yksinkertaisille yksinkertaisten huvit. Samat ihmiset innostuvat, jopa kahinoitsevat ja verissä päin pieksevät toisiaan, kun joku kuminpala liikkuu jossain (=urheilu).
No ainakin sellaisen kuulee jos tulee edestä tai takaa vastaan. Sähkövempaimia ei kuule ja monet kerrat säikähtänyt kävelyllä sivuteillä kun hiljainen sähköauto ajaa takaa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mut sitä mä olen ihmetellyt, et miksi sitä kaasua on pumpattava eestaas jatkuvasti aina kun ollaan pysähtyneinä?
Kun olin itse mopoikäinen 90 luvulla, Mikunin 12mm kaasuttimella varustetussa Suzuki pvssä oli sellainen asia kuin tyhjäkäynti. Myöhemmällä iällä hankituissa moottoripyörissä olikin jo elektroninen polttoaineen ruiskutus ja hyvin tasainen käynti.
Miksi sitä kaasua pitää siis pumpata, eikö mopo pysy käynnissä muuten?
Motocross pyörät ymmärrän, mutta niistä kilvettömistä ei nyt ole kyse.
T. Pappaantunut motoristi
Siksi että viritysten takia ajoneuvon tyhjäkäynti on säädetty niin perseelleen, että moottori sammuisi ilman jatkuvaa pumppaamista
Kuuluu nuoruuteen :)