Mulla on typerä tapa kiittää puolisoani tai lapsiani jos he ovat siivonneet tai ulkoiluttaneet koiran
Ilahdun aina suunnattomasti jos koti on siivottu kun tulen vaikka töistä, siis jopa astioiden koneeseen laitto saa mut sanomaan kiitos. Jos teini on ulkoiluttanut omatoimisesti koiran, niin kiitän ja kehun häntä reippaudesta. Miksi ihmeessä teen näin? Ei minua kukaan koskaan kiitä tai kehu kun siivoan, kokkaan, pyykkään tai lenkitän koiraa. Ei noi edes huomaa. En kuitenkaan mikään orja täällä ole ja mieheni siivoaa ja kokkaa siinä missä minäkin. Kiitättekö muut puolisoitanne kotitöistä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi lopettaa sen sijaan että kyselet muiden elämästä?
Vastaaminen on vapaaehtoista
Totta. Huomasin vasta nyt, että ei aloittaja halua mitään muutosta tilanteeseen eikä neuvoja vaan ainoastaan kuulla, kiittävätkö muut. My bad.
Miksi kiittämisestä pitäisi luopua? Eikös se oli ihan hyvä tapa?
Yleensä kiitetään siksi, että kiitettävä teki kiittäjälle palveluksen. Aloittaja kiittää kotiöistä mutta hänen perheensä ei kiitä häntä. Joten aloittajalla ja hänen perheellään on asenne, että kotityöt kuuluvat vain aloittajalle ja muiden osallistuminen on palvelus hänelle.
Siksi ehdotin kiittelyn lopettamista. Mutta kuten totesin, en huomannut että aloittaja ei kaipaa muutosta tilanteeseen.
Ap olet kyllä hieno ihminen ja vieläpä niin vaatimaton kun et itse tajua olevasi niin hyvä! Vaatimattomuus ja kiittäminen ovat niin hienoja piirreitä ihmisessä.
Vai että ihan typerä tapa.
Humble brag.