Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta kuinka muoti orjuuttaa ihmisen kulkemaan nilkat paljaina pakkasessa

Vierailija
16.01.2018 |

Ulkona -10 astetta pakkasta ja tuulee niin että tuntuu kuin -20. Paljas iho jäätyy hetkessä. Mitä tekee nuoriso? Kulkee nilkat vilkkuen, ajavat pyörällä ja jopa mopolla iho paljaana... tervetuloa akillesjännetulehdus ja paleltumavammat.

Opettakaa lapsillenne pienestä pitäen ettei muotia ja muiden vaatteita kannata seurata, vaan pukeutua siten että on mukava olla ja lämmin. Itsevarma lapsi/nuori/ihminen ei matki muita vaan tekee itse omat valintansa. Myös vaatekaupassa. Ihmetyttää vanhemmat jotka eivät puutu tähän sairaaseen "muotiin"...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa lapsillenne ettei muotia kannata seurata ollenkaan, vaan luottaa omaan tyyliin. Cooleimmat tyypit ei kuulkaas lue muotilehtiä ollenkaan...

Eikä tarvitse olla mitään paljaana talvella.

Se on tietenkin kaikkein paras, mutta jos seuraa, niin kannattaa sitten seurata maailmanmuotia, ei suomen virtauksien mukaan.

Miksi? Mitä väliä? Samaa sopuliutta sekin.

No säästäisi näiden nilkkoja, kun huomaisivat, että se on jo mennyt muoti.

Ja miksi muodin seuraaminen oikeastaan on pahasta. En itse seurannut, ja pukeuduin miten tahdoin, ja mikä tuntui hyvältä. Paras ystäväni taas piti muodista ja tekee nyt sen parissa työtäkin.

Vierailija
22/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kauhistellaan nuorison paljaita nilkkoja, mutta itse kuljetaan korkkareissa eikä nähdä niissä mitään ongelmaa :D 

Ei kuljeta, vaan Emuissa pakkasella. En omista korkkareita.

En minäkään, mutta olen varma, että aika moni kauhistelija omistaa. Ja ihan pelkästään, koska ovat muodin orjuuttamia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa lapsillenne ettei muotia kannata seurata ollenkaan, vaan luottaa omaan tyyliin. Cooleimmat tyypit ei kuulkaas lue muotilehtiä ollenkaan...

Se on tietenkin kaikkein paras, mutta jos seuraa, niin kannattaa sitten seurata maailmanmuotia, ei suomen virtauksien mukaan.

Ei varsinkaan kannatta seurata maailmanmuotia täällä arktisella alueella asuessa. Maassa maan tavalla. Talvi on mukava jos on lämmintä päällä, koko talvi palellen on kyllä masokistista.

Ostakaa myöskin teineillenne tarpeeksi mukavat talvikengät, niin ei tarvitse niissä tennareissa läpsytellä.

Ostettu on, ja silti kulkee tennareissa. Samoin kuin sellaisessa rumassa tuulipukutakissa, vaikka toppatakkikin olisi.

Vierailija
24/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin radiosta lääkärin mielipidettä tästä muodista ,hän sanoi et akillesjänne saattaa tulehtua ja se on hyvin kivulias ja pitkäkestoinen vaiva.

Vierailija
25/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos se teinilissu erehtyy laittamaan paksun talvitaki ylleen niin sillä on vetskari auki ja kaulassa paksu huivi ja nilkat paljaana. ja hytinästä päätellen on kylmä :D

Vierailija
26/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös kuka on kulkenut 80-luvulla ilman pipoa?

Minä ainakin. Eihän sellasta voinut päähän laittaa kun ei muillakaan ollut.

Vaikka kuinka varoiteltiin, että aivot jäätyy niin en kyllä muista että kellekkään näin olisi käynyt.

27/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti opeta, mun lapset saa olla mitä he itse haluavat. Heidän ei tarvitse olla "cooleimpia tyyppejä" missään asiassa. 

Aina voi kaiken ymmärtää väärin, kun tarpeeksi kovasti yrittää.

Niin, mun lasten ei tartte olla sinun asteikollasi mitenkään "cooleja". He saavat olla muodikkaita, jos se on heille itselleen niin tärkeää, tai olla täysin välittämättä vaatteistaan, jos ne ei kiinnosta. Kumpikaan ei ole mikään naurettava asia, jota tarvitsee koko ajan vähätellä. Muutenkin ihan tarpeeksi herkkä ikä.

Vierailija
28/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla kuljettiin todella lyhkäsissä minihameissa, 80-luvulla ei pidetty pipoa päässä, 90-luvulla kuljettiin napapaidoissa.

Nyt on muotia kulkea nilkat paljaana.

Joka vuosiluvulla on kuljettu liian vähissä vaatteissa.

Antakaa nuorison olla ja elää.

Ei anneta nuorison olla ja elää, typerä palelluttamisen kierre on katkaistava.

Ei tässä asiassa voi olla että "näin on aina tehty". Muutoksen alku on huolehtivat vanhemmat jotka ostaa sellaisia varusteita mitä nuoriso haluaa käyttää. Ei mitään Kuomia tai koppurakenkiä.

Vierailija
29/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän tutisevat ja hankkivat nilkkatulehduksen. Oma moka.

Vierailija
30/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään korkeampitasoisissa muotilehdissäkään ei mainosteta tätä trendiä. Tämä on joku ruotsalaisten ja suomalaisten sisäpiirimuoti.

Vierailija
31/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti opeta, mun lapset saa olla mitä he itse haluavat. Heidän ei tarvitse olla "cooleimpia tyyppejä" missään asiassa. 

Niin, mun lasten ei tartte olla sinun asteikollasi mitenkään "cooleja". He saavat olla muodikkaita, jos se on heille itselleen niin tärkeää, tai olla täysin välittämättä vaatteistaan, jos ne ei kiinnosta. Kumpikaan ei ole mikään naurettava asia, jota tarvitsee koko ajan vähätellä. Muutenkin ihan tarpeeksi herkkä ikä.

Kysymys on siitä että kasvattaa lapsesta asti ihmisestä niin vahvan ja hyväitsetuntoisen että hän voi teininäkin talvella pukeutua lämpimästi ja kuten itse haluaa. Nyt on vallalla ajatus, että olet cool vain nilkat paljaina, koska muoti. Tämäkö on sinusta ok?

Vierailija
32/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittakoon mistäkin, minä en välitä. Itse käännä lahkeet kahdesti ylös kivasti rullalle, näin olen saanut oikeasti jälkahien vähentymään noin 30%. Muuten jalat uisivat hiessä vaikka käytän talvisinkin kangastennareita. hiestä märät kengät ja pakkanen on minusta huonompi yhdistelmä kuin vilkkuvat nilkat talvisäässä.

Tokihan kauhistelijoita löytyy kesällä, esimerkiksi meilläpäin mummelit kauhistelee ääneen kadulla miten nykynuoriso uskaltaa kulkea kirkkaassa kesäsäässä teepaitasillaan ja shortsit jalassa kun teöevisiossa käsketään joka vuosi pukeutumaan suojaavasti pitkiin vaatteisii jotta ei pala auringossa tai joudu itikoitten ruuaksi. Taisivat vaan itsekkin olla aikoinaan kivoissa kesämekoissaan aikana jolloin aurinkorasvaakaan ei vielä Suomessa tunnettu.

Vähiten valitusta varmaam toki tulisi jos kukkisi vuoden jonaisena päivänä toppavaatteissa oli sitten talvi tai kesä, mutta entä sitten. Se on ihan jokaisen asia miten tykkää pukeutua.

Ps. Takavuosina Keski-Suomalaisessa oli muuten koko aukeaman kokoinen juttu, jonka mukaan pipo kannattaa vetää päähän vasta kun mittari näyttää -15 astetta. Muuten pipo jauduttaa päänahka ja lissä hilseilyä ynnä mues tyyppisen kaljuuntumisen riskiä. Tärkeämpää on se että pään suojaa tuulelta kuten vaikkapa lippalakilla.

Vierailija
33/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi ylös kuka on kulkenut 80-luvulla ilman pipoa?

Minä ainakin. Eihän sellasta voinut päähän laittaa kun ei muillakaan ollut.

Vaikka kuinka varoiteltiin, että aivot jäätyy niin en kyllä muista että kellekkään näin olisi käynyt.

Itseasiassa kukaan aikuinen ei välittänyt oliko pipoa vai ei. Sai mennä vaikka minkä näköisenä eikä kukaan kysynyt, paleleeko. Sellaista oli 80-luvulla, onneksi ajat muuttuu.

Vierailija
34/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään korkeampitasoisissa muotilehdissäkään ei mainosteta tätä trendiä. Tämä on joku ruotsalaisten ja suomalaisten sisäpiirimuoti.

No eipä taida ihan olla. 

https://www.dmarge.com/2016/03/how-to-wear-cropped-pants.html#gsi4 

https://theidleman.com/manual/advice/how-style-socks-going-sockless/

Vierailija
35/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittakoon mistäkin, minä en välitä. Itse käännä lahkeet kahdesti ylös kivasti rullalle, näin olen saanut oikeasti jälkahien vähentymään noin 30%. Muuten jalat uisivat hiessä vaikka käytän talvisinkin kangastennareita. hiestä märät kengät ja pakkanen on minusta huonompi yhdistelmä kuin vilkkuvat nilkat talvisäässä.

Tokihan kauhistelijoita löytyy kesällä, esimerkiksi meilläpäin mummelit kauhistelee ääneen kadulla miten nykynuoriso uskaltaa kulkea kirkkaassa kesäsäässä teepaitasillaan ja shortsit jalassa kun teöevisiossa käsketään joka vuosi pukeutumaan suojaavasti pitkiin vaatteisii jotta ei pala auringossa tai joudu itikoitten ruuaksi. Taisivat vaan itsekkin olla aikoinaan kivoissa kesämekoissaan aikana jolloin aurinkorasvaakaan ei vielä Suomessa tunnettu.

Vähiten valitusta varmaam toki tulisi jos kukkisi vuoden jonaisena päivänä toppavaatteissa oli sitten talvi tai kesä, mutta entä sitten. Se on ihan jokaisen asia miten tykkää pukeutua.

Ps. Takavuosina Keski-Suomalaisessa oli muuten koko aukeaman kokoinen juttu, jonka mukaan pipo kannattaa vetää päähän vasta kun mittari näyttää -15 astetta. Muuten pipo jauduttaa päänahka ja lissä hilseilyä ynnä mues tyyppisen kaljuuntumisen riskiä. Tärkeämpää on se että pään suojaa tuulelta kuten vaikkapa lippalakilla.

Eli sä olet pissis, joka kulkee tennareissa talvella, käärityin lahkein, ja selittelee sitä jalkahiellä. Et sä tuota tyyliä olisi keksinyt jos joku ei olisi ensin tehnyt niin.

Vierailija
36/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä taida ihan olla. 

Kesämuoti on kesämuotia. Täällä on talvi. Elämme arktisella alueella. Kertokaa nämä totuudet niille teineille jos ne ei ole hoksanneet...

37/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on siitä että kasvattaa lapsesta asti ihmisestä niin vahvan ja hyväitsetuntoisen että hän voi teininäkin talvella pukeutua lämpimästi ja kuten itse haluaa. Nyt on vallalla ajatus, että olet cool vain nilkat paljaina, koska muoti. Tämäkö on sinusta ok?

Mä kyllä pukeuduin teininä, kuten itse halusin ja se vastasi aika hyvin sen ajan muodin mukaan tätä nilkkajuttua... Piti kyllä vähän kerätä rohkeutta sillon, että uskalsi olla "se muodikas", koska joka puolella oli tuollaisia tyyppejä mollaamassa ja tärkeilemässä. Jos minulla olisi ollut parempi itsetunto, olisin pukeutunut vielä muodikkaammin. :D 

Vierailija
38/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä taida ihan olla. 

Kesämuoti on kesämuotia. Täällä on talvi. Elämme arktisella alueella. Kertokaa nämä totuudet niille teineille jos ne ei ole hoksanneet...

No entä sitten. Muoti kuin muoti. Tuossa sanottiin, että missään muualla kuin Suomessa ja Ruotsissa ei esiinny tätä. Kyllä esiintyy. 

Vierailija
39/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aina muotia olla mahdollisimman alasti. Sen olen huomannut. Jos lehdestä näyttää kahta eri kokonaisuutta niin suomalainen nainen tykkää siitä jossa näkyy mahdollisimman paljon paljasta pintaa tai tiukkoja vaatteita. Olen tästä tehnyt oman pikkuisen tutkimukseni viimeisen 15 vuoden ajalta. 

Vierailija
40/52 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso haluaa erottua. Joka ajalla on omat kotkotuksensa. Me kuljimme lyhyissä rotseissa, matalissa fatkuissa ja haisaappaissa pakkasella 70-luvulla. Kyllä se siitä muutaman vuoden päästä helpottaa. Tätimäinen saarnaaminen ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän