Vuokranantaja ei palauta vuokravakuutta vaikka kaikki kunnossa
Onko muilla kokemusta siitä että yksityinen vuokranantaja viivyttelee vakuuden palautuksessa vaikka on kuitannut asunnon olleen hyvässä kunnossa poismuutossa. Kaikki vuokrat maksettu ajallaan, ja vuokranantaja on luvannut maksaa vakuuden takaisin.
Paitsi ettei maksa. Poismuutosta on kohta kuukausi, mikä lienee sellainen kohtuullisuuden raja. Olen jo kerran ystävällisen varovaisesti kysäissyt oliko vakuuden palautukseen jotain estettä, mutta ei kuulemma, on palauttamassa vakuuden. Nyt sitten odottelen että ilmestyykö se joskus tilille ja mietin milloin taas kehtaisin asiasta muistuttaa.
Onkohan tällainen yleisöäkin? Itse olen ihan ihmeissäni kun olen omalta puoleltani pyrkinyt hoitamaan asiat mahd hyvin ja sovitusti. Olen ollut usein ennenkin yksityisen vuokralaisena ja aikaisemmilla kerroilla vakuudet on palautettu aina samantien kun vuokrasuhde on päättynyt ja asunto on tarkastettu. Näemmä toisinkin voi olla.
Kommentit (7)
Älä ole liian kohtelias. Soita ja vaadi takuuvuokraa takaisin. Tai ota joku puhemieheksi jos itse tunnet olevasi siihen liian kiltti. Näitä sattuu välillä, kaikilla on rahat tiukoilla. Ja Suomen laki on puolellasi.
Vakuus pitää palauttaa viipymättä. Voit vaatia viivästyskorkoa. Ole yhteydessä tuonne
Vuokralaisten liittoon.
Eikös juuri tullut laki, että 2 vk aikaa palauttaa. Jokohan laki on voimassa.
Kysy, milloin hän maksaa sen. Siis tarkka päivämäärä, milloin hän sen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa kohtaa enää kysellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa kohtaa enää kysellä mitään.
Kannatta kysyä. Lue oikeutesi tuolta vuokralaisten liiton sivulta.
https://www.vuokralaiset.fi