Kuinka usein lattiat kotonanne pestään? Oikeasti?
Nyt käsi sydämelle: kuinka usein kotonanne pestään lattiat siivouksen yhteydessä?
Viikottain? Kerran kuukaudessa? Puolivuosittain?
Kuinka usein teillä edes siivotaan?
Joskus ennen muinoin muistan että pesin lattiat viikottain mutta nykyään en todellakaan. Imurointi ja mahdollisten tahrojen pyyhkiminen mattojen välistä saa useimmiten riittää. Matotkin tampataan vain tarvittaessa. Lattiat pestään ehkä kerran kuukaudessa, joskus jopa vain kerran kahdessa kuukaudessa. Suorastaan hävettää myöntää. :/
Silti meillä mielestäni on siistiä ja puhdasta, siistimpää ja puhtaampaa kuin lähipiirilläni keskimäärin. Ehkä ne lattiat ei vaan likaannu kun astutaan mattojen päälle?
Kommentit (136)
perussiisti kirjoitti:
Joka viikko pesen, mutta ohi mattojen joka toinen viikko ja matot ulos joka toinen viikko eli silloin kunnon pesu. Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen joka viikko. Vessan pesu joka viikko. Pyyhkeet vaihtoon joka viikko, lakanat joka toinen.
Täysin sama täällä :D
Kerran vuodessa. Lattia on vanha muovimatto vuokra-asunnossa, ja tuntuu turhalta sitä kuurata. Näyttää aina yhtä huonolta vastapestynäkin.
Lattiat pestään ehkä kerran puolessatoista vuodessa, arviolta. Lähinnä keittiössä tahrat pyyhitään heti, muualle ei niitä juuri ilmesty. Suihkutila asia erikseen.
Imuroidaan kerran viikossa tai kahdessa. Ei ole lapsia eikä kotieläimiä. Matot pesen joka kesä. Petivaatteet vaihdan kerran viikossa, atooppisen ihon takia.
Vierailija kirjoitti:
On asuttu tässä jo 12 vuotta, eikä parketteja ole pesty vielä kertaakaan. Kiiltäviltä näyttävät imuroinninkin jäljiltä. Tahrat vain pyyhitään pois.
Mattojakaan et vissii koskaan pessy..kiiltää nii mukavasti vielä
Eipä tule pestyä kuin keittiöstä ehkä kerran parissa viikossa ja muutoin joskus muualta mattojen välistä kun tahroja näkyy. Mattoja ei viedä ulos koskaan, mihin ne täältä kerrostalosta veisi.
Mulla on kesäkuussa valmistunu koti, oon pessy lattiat muuton jälkeen 2 kertaa :D :D :D mä inhoan sitä hommaa!! Mulla ei ole lapsia, itse en sotke, imuroin kerran kuukaudessa... apuaa :D :D :D
Nytkun ollaan kahestaan miehen kanssa niin n.parin kk välein. Sitten kun vauva syntyy niin vähintään joka toinen viikko.
Silloin kun lapset oli pieniä ja talossa asui myös 2 koiraa, pestiin lattiat vähintään kerran viikossa, kuraisempina aikoina parikertaa viikossa. Nyt lapset isoja/pois kotoa ja koiria vain yksi ja sekin pieni, niin keittiö, aula, tuulikaappi pestään kerran viikkoon, olohuone ja makkari varmaan kerran kahdessa viikossa. Imurointia useampi kertaa viikossa. Ei ole liian siistiä, vaikkakin ehkä siistimpää kuin monella muulla.
1-2 kertaa viikossa, lemmikkejä löytyy joten siksi pesen ja imuroin lattiat usein. jos ei olis lemmikkejä niin imuroisinkin vaan kerran viikossa nyt tulee imuroita joka toinen päivä
Vierailija kirjoitti:
Nytkun ollaan kahestaan miehen kanssa niin n.parin kk välein. Sitten kun vauva syntyy niin vähintään joka toinen viikko.
Miksi? Vauvan ei ole hyvä varttua kuuratussa ympäristössä.
Meillä on vaaleat kaakelilattiat. Kaikki lika näkyy heti. Siivooja pesee kolme kertaa viikossa ja siltikin välipäivinä joutuu välillä moppaamaan. Myös moppauksesta jää lattiaan jäljet. Todella raivostuttava lattiamateriaali.
Moppaus (niin että sohvat ja matotkin siirtyy) 2 kertaa kuussa ja imurointi joka päivä.
Ennen moppailtiin pari kertaa vuodessa ja imuroitiin sillon tällön mutta nyt meillä on talo täynnä lapsia ja koiria niin pitänyt kiristää tahtia.
Kurakausina kerran viikossa koska koira. Kuivempina vuoden aikoina ehkä kerran kahdessa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Imuroin 1-2 krt viikossa. Keittiön ja eteisen lattian pesen kerran viikossa, lopuista huoneista otan vain tahrat. Jostain sohvan alta luuttuan vasta, kun sohva vaihtuu..
Näin minäkin ajattelin, kunnes minun - perussiistin ja viikottain siivoavan - kotiini pesiytyi turkiskuoriaisia. Kuin salama kirkkaalta taivaalta. On muuten tullut luututtua sen jälkeen myös sohvan alta, vaikka se turhalta tuntuikin...
Max kerran kuussa, välillä menee parikin kuukautta. Imuroidaan noin joka toinen viikko. Kaksi aikuista taloudessa, ei lemmikkejä, joten ei ole likaista.
Kerran viikossa. Mies imuroi ja minä seuraan perässä mopin kanssa.
Kostutan mikrokuitumopin http://www.sinituote.fi/mikrokuitumoppi vedellä ja suihkautan siihen tolua ja pyyhkäisen mattojen välit, tietty huuhtelen mopin välillä puhtaaksi ja suihkautan taas tolua, ehkä kerran kuussa pesen lattiat. Ei eläimiä eikä lapsia. Mattojen vienti uloshan on ihan turhaa, imurointi riittää, eihän mattojen alle mitään mene. Ja mattoja pesen aniharvoin, ostin villamatonkin juuri mitä ei kait tarvitse pestä 20 vuoteen.
Kun asuin asunnossa, jossa muovimatto pesin joka toinen kuukausi. Nyt illuminaatin kanssa kerran vuodessa.
Kerran viikossa on siivous ja silloin myös siivotaan lattiat.