Kuinka usein lattiat kotonanne pestään? Oikeasti?
Nyt käsi sydämelle: kuinka usein kotonanne pestään lattiat siivouksen yhteydessä?
Viikottain? Kerran kuukaudessa? Puolivuosittain?
Kuinka usein teillä edes siivotaan?
Joskus ennen muinoin muistan että pesin lattiat viikottain mutta nykyään en todellakaan. Imurointi ja mahdollisten tahrojen pyyhkiminen mattojen välistä saa useimmiten riittää. Matotkin tampataan vain tarvittaessa. Lattiat pestään ehkä kerran kuukaudessa, joskus jopa vain kerran kahdessa kuukaudessa. Suorastaan hävettää myöntää. :/
Silti meillä mielestäni on siistiä ja puhdasta, siistimpää ja puhtaampaa kuin lähipiirilläni keskimäärin. Ehkä ne lattiat ei vaan likaannu kun astutaan mattojen päälle?
Kommentit (136)
Alakerta kerran viikossa, yläkerta (makuuhuoneet) kerran kahdessa viikossa.
Kerran tai kaksi viikossa,lapsilauman takia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt käsi sydämelle: kuinka usein kotonanne pestään lattiat siivouksen yhteydessä?
Viikottain? Kerran kuukaudessa? Puolivuosittain?
Kuinka usein teillä edes siivotaan?Joskus ennen muinoin muistan että pesin lattiat viikottain mutta nykyään en todellakaan. Imurointi ja mahdollisten tahrojen pyyhkiminen mattojen välistä saa useimmiten riittää. Matotkin tampataan vain tarvittaessa. Lattiat pestään ehkä kerran kuukaudessa, joskus jopa vain kerran kahdessa kuukaudessa. Suorastaan hävettää myöntää. :/
Silti meillä mielestäni on siistiä ja puhdasta, siistimpää ja puhtaampaa kuin lähipiirilläni keskimäärin. Ehkä ne lattiat ei vaan likaannu kun astutaan mattojen päälle?
Ihana ihminen! Ei hävetä enää kumpikaan. Meilläkin pestään silloin tällöin, aika harvoin siis. Ja ihan siisti koti. Ja iloinen.
Kerran pari kuussa. Useammin en jaksa vaikka tuoksu on kyllä aivan ihana.
Mä inhosin mun edellistä kämppää niin syvästi (rapussa narkkeja, bileitä yms.) etten jaksanut enää panostaa siivoamiseen. Pesin lattiat vain loppusiivouksen yhteydessä eli kerran koko kahden vuoden aikana. Mielestäni asunto ei ollut edes likainen kun imuroin kuitenkin ja pyyhin heti kaikki roiskeet ja asuin yksin.
Luulen että lattioiden pesu on vähän turhaa.
Öö... Pitää ihan miettiä. Edelliskerrasta on yli vuosi. Ollaan asuttu tässä kolme vuotta, ja se oli toinen kerta kaiken kaikkiaan, ensimmäinen muuton jälkeen. Eli kerran 1,5 vuodessa? Jos sitäkään. Tahrat pestään kyllä pois, kun niitä ilmestyy. Useimmiten. :D Imuroidaan kyllä useamman kerran viikossa, mutta eihän se sitä korvaa. Kylppärin lattian pesen n. viikoittain. Onneksi olotilojen lattiat eivät ole yksivärisiä vaan monisävyistä puukuvioista laminaattia. Antaa edes vähän anteeksi :D Ihan puhtaan tuntuiset ovat kyllä, valkoiset sukat pysyvät valkoisina. Eivätkä ole tahmeat, siis lattiat.
Olen asunut tässä asunnossa vuoden ja puoli, lattiat olen pessyt kerran. Ehkä pitäisi taas joskus kun saa aikaseksi
Kyllä se varmaa riippuu lattiatyypistä. Jos on korkeakiiltoinen parketti niin siinä näkyy kaikki tahrat heti ja tulee pestyä useammin. Mattapintain illuminaatti taas piilottaa vaikka monen vuoden tahrat.
Kerran kuussa ois tavote, mutta oikeasti arviolta varmaan noin joka toinen kuukausi.
Yksin asuva
1,5v aikana kerran pesty koko kämpän lattiat. Tahrat toki pyyhitään keittiön lattialta, muualle ei edes tule tahroja.
Imuroin pari kertaa viikossa. Monesti pyyhin lattiat imuroinnin välipäivinä sellaisella valmiiksi nihkeällä kertakäyttöliinalla. Ennen roskiin heittoa saatan kostuttaa sen ja pyyhkiä vaikka vessan lattiaa, jos se on pölyinen tai kissanhiekassa. Oikeasti kostealla pesen lattiat ehkä kerran kuussa jos sitäkään. Silloinkin puunaan lähinnä keittiötä ja kulkuväyliä, joihin tippuu kahvitahroja ja muuta likaa. En siivoilisi näin usein, ellei olisi kahta kissaa sotkemassa.
En näe mitään syytä, miksi lattioita pitäisi pesemällä pestä. Varsinkaan niin, että pitäisi matot rullata pois ja siirrellä huonekaluja.
Kylppärin lattian pesen kun alkaa näyttää likaiselta, muualta en ole pessyt koskaan. Kai parkettiakin voisi pestä, mutta ei ole tuntunut tarpeelliselta.
Lattioiden pesu muutenvain joka kuukausi tai joka viikko on ihan turhaa, jos mitään sotkua ei ole.
Keittiön lattia ehkä kerran kuussa. Olkkarin lattiaa pessyt kerran.
Kerran kuussa ois tavote, mutta oikeasti arviolta varmaan noin joka toinen kuukausi.
Yksin asuva
Laminaattilattian nihkeäpyyhin kahdesta neljään kertaan vuodessa läpikotaisin, muuten vain näkyvät tahrat. Kylppärin laattalattiaa pesen useammin.
Noin kerran kuussa, nyt venyi melkein kahteen siivoojan ollessa kipeänä ja itse en aio siihen ryhtyä.
Kerran viikossa luututaan.