Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet Buranaa enemmän kuin 1 paketin apteekista?

kipuilija
16.01.2018 |

Itse en ole ostanut kuin aina 1 paketin mutta huomasin vasta taasen lapun apteekissa että sitä todella saa ostaa vain 1 paketin. Itsellä ollut vuosia selkäongelmia johon en ole saanut 'tujumpaa' kipulääkettä niin alkuvaiheeseen olen joutunut ostamaan 400mg Buranaa ja 1000 Panadolia joita otan yhtäaikaa sekaisin ja ne on myyty kyllä aina. Alkuvaiheessa on pakko tableteilla hoitaa kipua että pääsee edes vessaan, sitten voi vähentää niiden ottoa kun saa liikuntakyvyn takaisin. Mietin vaan kun Fimea huomauttaaa nyt apteekkeja että on myyty useampi pakkaus kuin se yksi kerralla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptillä 400 kpl 600mg tabletteja.

Vierailija
2/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ollut tuosta tietoinen. Allergialääkeissä oli sama rajoitus, joka onneksi poistui. Samalla tuli isompi pakkauskokokin myyntiin. Olin tästä helpottunut, koska ostan kesäisin hevoselleni allergialääkkeitä, ja koska sille annostus on 8 tablettia päivässä, ei yhdellä paketilla pitkälle pötkitä. Onneksi sain yleensä ostettua useamman paketin, kun selitin asian farmaseutille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut pari pakettia kerralla.

Vierailija
4/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipuilija kirjoitti:

Itse en ole ostanut kuin aina 1 paketin mutta huomasin vasta taasen lapun apteekissa että sitä todella saa ostaa vain 1 paketin. Itsellä ollut vuosia selkäongelmia johon en ole saanut 'tujumpaa' kipulääkettä niin alkuvaiheeseen olen joutunut ostamaan 400mg Buranaa ja 1000 Panadolia joita otan yhtäaikaa sekaisin ja ne on myyty kyllä aina. Alkuvaiheessa on pakko tableteilla hoitaa kipua että pääsee edes vessaan, sitten voi vähentää niiden ottoa kun saa liikuntakyvyn takaisin. Mietin vaan kun Fimea huomauttaaa nyt apteekkeja että on myyty useampi pakkaus kuin se yksi kerralla.

Burana ja Panadolhan on ihan eri aineita, kumpaakin saa ostaa paketin kerralla.

Vierailija
5/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fimea itse poisti rajoituksen särkylääkkeiden myynnistä, ja nyt kiukuttelee, kun niitä on myyty yli 30 tabl kerralla. Silti sinun ap pitäisi hoidattaa tuollaiset lääkeostosi reseptin kautta.

Vierailija
6/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptillä 400 kpl 600mg tabletteja.

Aloitus koskee ilman reseptiä myytäviä lääkkeitä.

Vierailija
7/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni menehtyi viime kesänä käytännössä Ibumaxilla hankittuun vatsahaavaan. Sydän ei kestänyt useampaa leikkausta, joita vatsan kursiminen vaati. En kuitenkaan koe, että syy olisi ollut lähimmän apteekin. Kyllä aikuinen niin halutessaan lääkkeensä hankkii. Hänen kohdallaan kyse taisi olla jo riippuvuudesta kyseiseen särkylääkkeeseen, ei kivun hoidosta.

Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että apteekissa riittäisi maininta siitä kuinka paljon lääkettä saa käyttää. Varsinkin, jos joku sitä taajaan hakee tai ostaa enemmän kerralla. Ostorajoituksesta en usko olevan apua.

Vierailija
8/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihme kontrollointia tämäkin. Miten tuo kenenkään buranankäyttöä rajoittaa. Käy hakemassa vaan useamman kerran jos ei yksi paketti riitä tai useammassa apteekissa. Netistäkin saa tilattua. Ja minä ainakin otan joka kerta buranaa sen 30tab kun apteekissa käyn ihan tavan vuoksi vaikka olisin muulla asialla, sitä kuitenkin sen verran menee ja aina tarvitsee.

Vierailija
9/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin kyllästynyt kaikkeen kontrollointiin suomessa :( ..tana.

Vierailija
10/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös disperiniäkin myydä 50 kpl paketeissa,ei päde siis tämä max 30 kpl.

Vierailija
11/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, niitä 10 kpl paksuja saa kai ostaakin kolme? Kerran kyllä olen ollut tilanteessa, että myydään vain paketti. Ristiriitainen homma.

Vierailija
12/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut useastikin esim 3 x 30 tablettia. En ole koskaan ajatellutkaan että niitä ei saisi ostaa useampia.

Vierailija
13/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isäni menehtyi viime kesänä käytännössä Ibumaxilla hankittuun vatsahaavaan. Sydän ei kestänyt useampaa leikkausta, joita vatsan kursiminen vaati. En kuitenkaan koe, että syy olisi ollut lähimmän apteekin. Kyllä aikuinen niin halutessaan lääkkeensä hankkii. Hänen kohdallaan kyse taisi olla jo riippuvuudesta kyseiseen särkylääkkeeseen, ei kivun hoidosta.

Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että apteekissa riittäisi maininta siitä kuinka paljon lääkettä saa käyttää. Varsinkin, jos joku sitä taajaan hakee tai ostaa enemmän kerralla. Ostorajoituksesta en usko olevan apua.

Ja yhteiskunta maksaa... mikähän mahtoi olla leikkausten kustannukset joka veronmaksajien pussista mennyt ja olisi voitu säästää jos isäsi olisi mennyt lääkäriin eikä popsinut särkylääkkeitä omin lupineen ilmeisesti vuosikausia.

Lisäksi elämänlaatu olisi todennäköisesti ollut parempi ja vielä hengissä kun olisi hoidattanut itsensä. Nimenomaan mikään farmaseutin maininta lääkkeen käytöstä ei ole riittävä, se menee toisesta korvasta ulos samantien kun kyllähän asiakas itse luulee tietävänsä paremmin.

Jokainen aikuinen ihminen varmasti tietää mitkä ne särkylääkkeiden käyttörajat ilman reseptiä on ja silti niitä popsitaan kuin karkkia. Kyllähän tältäkin palstalta saa lukea aina nyt ja sitten että miten otetaan buranaa määrä X joka on moninkertaisesti yli rajan ja silti ei kipu lähde ja pitää ottaa lisää. 

Olen sitä mieltä että jos ei itse vastaa seuraamuksista niin silloin ei voi käyttäytyä vapaasti vaan on asetettava rajat maksajan puolelta. Lääkkeiden väärinkäytön aiheuttamat sairaskulut tulee yhteiskunnan maksettavaksi joten on todellakin syytä ettei kontrollia ainakaan yhtään vähennetä. 

Pitäisi itseasiassa lisätä, mitään lääkkeitä ei apteekista ulos ilman henkilöllisyyden todistamista ja kaikki ostot kirjataan ylös järjestelmään. Siinä vaiheessa kun apteekissa toteaa että henkilö hakee jatkuvasti itsehoitolääkkeitä niin niiden myynti lopetetaan ja ohjataan lääkäriin. Ei luulisi olevan kovin vaikea homma tehdä tänä päivänä. 

Vierailija
14/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi itseasiassa lisätä, mitään lääkkeitä ei apteekista ulos ilman henkilöllisyyden todistamista ja kaikki ostot kirjataan ylös järjestelmään. Siinä vaiheessa kun apteekissa toteaa että henkilö hakee jatkuvasti itsehoitolääkkeitä niin niiden myynti lopetetaan ja ohjataan lääkäriin. Ei luulisi olevan kovin vaikea homma tehdä tänä päivänä. 

Ohjataan lääkärille, joka kirjoittaa reseptin siihen ihan samaan (tai voimakkaampaan) Buranaan isompana pakkauksena ja kertoo vielä, että turvallista ylittää paketin ohjeannostus. 

Vierailija
15/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reseptillä 400mg buranaa 100 kpl:een purkissa. Sain tuon alunperin migreeniä varten. Käytännössä resepti uusitaan omakannassa ja kukaan ei kysele mitään. Kärsin migreenistä pari kertaa vuodessa.

Vierailija
16/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yhteiskunta maksaa... mikähän mahtoi olla leikkausten kustannukset joka veronmaksajien pussista mennyt ja olisi voitu säästää jos isäsi olisi mennyt lääkäriin eikä popsinut särkylääkkeitä omin lupineen ilmeisesti vuosikausia.

Lisäksi elämänlaatu olisi todennäköisesti ollut parempi ja vielä hengissä kun olisi hoidattanut itsensä. Nimenomaan mikään farmaseutin maininta lääkkeen käytöstä ei ole riittävä, se menee toisesta korvasta ulos samantien kun kyllähän asiakas itse luulee tietävänsä paremmin.

Jokainen aikuinen ihminen varmasti tietää mitkä ne särkylääkkeiden käyttörajat ilman reseptiä on ja silti niitä popsitaan kuin karkkia. Kyllähän tältäkin palstalta saa lukea aina nyt ja sitten että miten otetaan buranaa määrä X joka on moninkertaisesti yli rajan ja silti ei kipu lähde ja pitää ottaa lisää. 

Olen sitä mieltä että jos ei itse vastaa seuraamuksista niin silloin ei voi käyttäytyä vapaasti vaan on asetettava rajat maksajan puolelta. Lääkkeiden väärinkäytön aiheuttamat sairaskulut tulee yhteiskunnan maksettavaksi joten on todellakin syytä ettei kontrollia ainakaan yhtään vähennetä. 

Kyllä ainakin minuun tehosi heti kun farmaseutti sanoi että eräässä mahalääkkessä on alumiinia, eikä saisi pitkään syödä.

Farmaseuttien pitäisi useammin mainita lääkkeiden haitoista.

Vierailija
17/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmeni että särkylääkkeet eivät ole terveellisiä niin lopetin niiden syömisen kevyeen päänsärkyyn. Ennen otin herkästi särkytabletin pieneenkin särkyyn.

Vierailija
18/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 40km päässä kaupungista. Meillä on kaksoset. Kun tuli kuumeinen flunssa pienille, niin se 10kps suppopaketti ei kauaa riittänyt kaksosille. Toista ei saanut, vaikka kuinka selitti, että kaksoset kyseessä, eikä jaksaisi kipeiden kaksosten kanssa ajaa kaupunkiin joka päivä.

Kävin sitten hakemassa paketin kolmesta apteekista, mitä kaupungissa on

Vierailija
19/24 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjataan lääkärille, joka kirjoittaa reseptin siihen ihan samaan (tai voimakkaampaan) Buranaan isompana pakkauksena ja kertoo vielä, että turvallista ylittää paketin ohjeannostus. 

Niin, jos siinä tapauksessa burana on oikea lääke kyseiseen vaivaan ja lääkäri on arvioinut annostuksen niin sitten reseptillä sitä. 

Mutta asian ydin olikin siinä että saadaan se lääkärin arvio ja oikea hoito siihen ongelmaan mihin sitä buranaa syödään sen sijaan että ihmiset popsii vuosikaudet tolkuttomia määriä särkylääkettä kun ei paremmasta tiedä.

Buranan syönti reseptillä on kaikkien kannalta parempi ratkaisu kuin sen syönti ilman reseptiä. Kun se on reseptillä niin silloin on hoitosuhde lääkäriin joka vastaa kyseisen sairauden hoidosta ja kontrolloi tilannetta. Eli ettei se buranan syönti jatku 10 vuotta koko ajan pahentuen ja tule riippuvuutta siihen vaan sitten esim. vaihdetaan lääkettä tai tarkastellaan tilannetta muuten uudelleen jos ongelma jatkuu. 

Potilaalle reseptilääkkeenä se tulee halvemmaksi, ja vaivattomampaa kuin ei tarvitse rampata apteekissa koko ajan hakemassa pieniä paketteja. Potilas saa oikean hoidon vaivaansa, oli se burana tai mikä tahansa, ja lääkäri osaa ottaa huomioon juuri esim. vatsahaavan riskin buranan jatkuvassa käytössä ja tarvittaessa ottaa rinnalle sitten sitä ehkäisevää lääkitystä ym. 

Ei se lääkäri ole siis mikään "burana-automaatti" josta vaan käydään hakemassa resepti toisensa jälkeen  ja jatketaan entiseen malliin! Ja se että joku syö lääkärin määräyksellä buranaa X määrän ei tarkoita että kaikki voisi huoletta vetää itsehoitolääkkeenä samalla tavalla sitä äskeisien seikkojen perustuen. 

Vierailija
20/24 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin joutui se toinen ketju, jossa aloittaja oli kertonut, ettei saanut jotain lääkettä apteekista, vaan farmaseutti oli kysellyt onko kipu kroonista?

Minua ärsyttää, kun täältä ei löydä edes haulla mitään keskusteluja, joita voisi myöhemminkin katsoa. 

Talletin sivun, mutta koneeni ei ole pitänyt sitä tallessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi