Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voinko laihtua ryhmäliikunnassa 4x viikossa käymällä?

Vierailija
16.01.2018 |

jos aloitan bodycombatin, bodypumpin, vatsapeppuryhmän ja muokkauksen. olenko hoikempi kolmessa kuukaudessa? painan nyt 65 kiloa ja olen 163 pitkä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, ellet vähennä syömistä

Vierailija
2/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisäät kulutusta, mutta et syö enemmän, laihdut. Heitän hatusta, että kulutat viikossa 1000 kcal enemmän eli kolmessa kuukaudessa laihdut kaksi kiloa. 

Jos taas kuvittelet, että jumpan jälkeen voit aina syödä vähän tukevamman iltapalan, niin et laihdu. Toisaalta, monelle käy niin, että liikunnan lisääminen innostaa myös parantamaan ruokailutottumuksia ja laihtuukin enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkeasti laskettuna voit laihtua tuolla liikuntamäärällä tuossa ajassa 3,4kg. Voit tehdä tarkemmat laskelmat keskisykkeesi ja painosi mukaan.

Vierailija
4/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkeasti laskettuna voit laihtua tuolla liikuntamäärällä tuossa ajassa 3,4kg. Voit tehdä tarkemmat laskelmat keskisykkeesi ja painosi mukaan.

Ja tämä oli laskettu erään bodypump-ryhmän keskivertokulutuksen mukaan, noista muista liikuntamuodoista en tiedä nouseeko syke yhtä tehokkaasti.

Vierailija
5/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää ihan vaan kun syöt vähemmän. Mikä tässä on niin uskomattoman vaikea ymmärtää? Vai onko sulla niin huono itsekuri että et voi olla napostelematta vähän väliä jotain (eli lihavien kielellä: "mulla nyt on vaan niin huonot geenit").

Vierailija
6/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt ruokaa autopilotilla, eli et laske kaloreita (punnitsemalla ruokasi yms), niin et todennäköisesti laihdu ollenkaan. On se kuitenkin mahdollista, koska voi olla, että kalorilaskurisi pyrkii johonkin ihannepainoon ja liikunnan puute on sen alunperinkin sekoittanut.

Vierailija
7/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisellä laihtuu 80%, liikunnalla 20%. Ellet muuta ruokatottumuksiasi, et juurikaan laihdu - saatat kiinteytyä kyllä. Muista että lihas painaa enemmän kuin rasva. Käyn itse pumpissa (1xvko) ja potkunyrkkeilen (3xvko), ja lankutan joka päivä minuutin, enkä ole laihtunut yhtään kahdessa kuukaudessa, vaikka syön samalla lailla kuin ennen em. liikuntaharrastusten aloittamista (siis en enempää enkä vähempää). Mutta kunto on kasvanut, vatsa pienentynyt ja vyötärö kaventunut. 

Vierailija
8/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liikunta ei juuri laihduta. Olen 165cm 85kg ja treenaan 5-6krt viikossa, bodypump, strp, attack, spinning ja juoksu. Juoksen puolimaratoneja. Paino on aikalailla sama koko ajan eli olen hyväkuntoinen läski.

Rakastan syömistä enkä laihduta, koska syöminen on kivaa enkä kestä laihduttajan näläntunnetta. Mutta siis tuolla liikuntamäärälläkään en laihdu, joten liikuntaa on turha pitää laihdutuskeinona. Jos haluaa laihtua pitää syödä psljon vähemmän. Minä syön sen 2500-2800 kcal ja pysyn tasaisesti (yli)painossani.

Vierailija
9/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen tapahtuu silloin kun syöt vähemmän kuin kulutat. Liikunta nostaa kulutustasi jonkin verran, mutta toisaalta se myös lisää haluasi syödä. Itselläni paino yleensä nousee, kun harrastan liikuntaa, koska ruokahalu kasvaa. 

Liikunta on kuitenkin tärkeää kehon kannalta ja erityisesti laihduttaessa. Energiaa otetaan herkemmin lihasmassasta, eikä rasvasta jos lihaksia ei käytä. 

Vierailija
10/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää ihan vaan kun syöt vähemmän. Mikä tässä on niin uskomattoman vaikea ymmärtää? Vai onko sulla niin huono itsekuri että et voi olla napostelematta vähän väliä jotain (eli lihavien kielellä: "mulla nyt on vaan niin huonot geenit").

Ei se aina noin yksinkertaista ole, syömällä todella vähän menettää usein enemmän lihasta kuin läskiä jolloin peruskulutus laskee eikä ulkonäössä tapahdu juuri muutosta.

Esim. itse en laihtunut kuin muutamia kiloja vaikka kuinka söin sokerittomia mehukeittoja, riisikakkuja ja kaiken vähärasvaisena. Sitten kun vaihtoi kaikki ruuat täysrasvaisiin ja mahdollisimman käsittelemättömiin niin äkkiä katosi 15kg. Toki se mikä toimii toisille ei välttämättä toimi muille.

Vierailija
11/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista vain "syödä vähemmän". Pitää syödä sitten todella vähän (tyyliin porkkana päivässä), tai laskea etukäteen mitä päivän mittaan syö, tai sitten pyrkii syömään siten, että aina on kuitenkin nälkä.

Harvahan meistä tietää, montako kaloria on missäkin ruoassa tai montako lusikallista soppaa pitäisi syödä. Laskemalla toki tietää, mutta se on todella rasittaavaa se.

Tajuat tämän, jos mietit millä perusteella itse syöt päivän mittaan. Elimistösi sen laskeskelee ja kertoo sulle. Jos sun kulutuksesi on vaikka 2000 kcal päivä, niin aika tarkalleen sen verran sä myös huomaamattasi syöt. Jos söisit vaikka 2050 kcal päivä, niin sulle tulisi 2,6 kiloa extraa joka vuosi, tai 26 kiloa läskiä 10 vuodessa. 1950 kcal päivä tahdilla vastaavasti laihtuisit tuon verran. Eli ei se elimistösi laskuri hirveästi heitä, ja siksi sitä vastaan on vaikea taistella.

Vierailija
12/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista vain "syödä vähemmän". Pitää syödä sitten todella vähän (tyyliin porkkana päivässä), tai laskea etukäteen mitä päivän mittaan syö, tai sitten pyrkii syömään siten, että aina on kuitenkin nälkä.

Harvahan meistä tietää, montako kaloria on missäkin ruoassa tai montako lusikallista soppaa pitäisi syödä. Laskemalla toki tietää, mutta se on todella rasittaavaa se.

Tajuat tämän, jos mietit millä perusteella itse syöt päivän mittaan. Elimistösi sen laskeskelee ja kertoo sulle. Jos sun kulutuksesi on vaikka 2000 kcal päivä, niin aika tarkalleen sen verran sä myös huomaamattasi syöt. Jos söisit vaikka 2050 kcal päivä, niin sulle tulisi 2,6 kiloa extraa joka vuosi, tai 26 kiloa läskiä 10 vuodessa. 1950 kcal päivä tahdilla vastaavasti laihtuisit tuon verran. Eli ei se elimistösi laskuri hirveästi heitä, ja siksi sitä vastaan on vaikea taistella.

Hohhoijaa... tässä taas yhden syöpöttelijän mietteitä. Totta kai se laihtuminen on hankalaa tai mahdotonta jos syöt aina ihan fiilispohjalta, eli niin paljon että olo on kylläinen. Syömällä vähemmän kuin kulutat ei todellakaan tarkoita että pitäisi syödä vaan joku porkkana päivässä. Tietysti siinä joutuu vähän miettimään ja ehkä jopa vähän laskeskelmaan mitä syö, ja jos se tuntuu sinusta ylivoimaisen rasittavalta niin laihduttaminen ei taida olla se sinun juttusi.

Vierailija
13/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Älä syö vähemmän, syö eri tavalla. (Huonot) hiilarit minimiin, proteiiniannokset pienemmiksi, ja paljon enemmän kasviksia. Määrällisesti jopa enemmän, mutta kaloriarvoisesti vähemmän. Itse en syö viikolla ollenkaan leipää, pääpaino on lihalla/kalalla ja kasviksilla. (liikuntapäivinä täysjyväpastaa/riisiä vähän) 

Vierailija
14/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina noin yksinkertaista ole, syömällä todella vähän menettää usein enemmän lihasta kuin läskiä jolloin peruskulutus laskee eikä ulkonäössä tapahdu juuri muutosta.

Esim. itse en laihtunut kuin muutamia kiloja vaikka kuinka söin sokerittomia mehukeittoja, riisikakkuja ja kaiken vähärasvaisena. Sitten kun vaihtoi kaikki ruuat täysrasvaisiin ja mahdollisimman käsittelemättömiin niin äkkiä katosi 15kg. Toki se mikä toimii toisille ei välttämättä toimi muille.

Kuka on väittänyt että pitää syödä todella vähän? Jos olet niin tyhmä että et yhtään huolehdi riittävästä proteiinin saannista, niin totta kai siinä menettää lihaksia.

Näillä syöpöttelijöillä tuntuu olevan aina vaikka mitä ihme tekosyitä sille että ei laihdu.

Vierailija
15/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laihtua tai olla laihtumatta.

Likunta auttaa laihtumaan, mutta ei se varsinaisesti ole mikään laihdutuskeino.

Laihtuminen on kiinni siitä miten syöt suhteessa kulutukseesi.

Vierailija
16/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo ettei itsetarkkailusta kehity sinulle pakkomiellettä.

Vierailija
17/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei voi vaan syödä vähemmän? Lounasruokalassa ottaa kahden leivän sijasta yhden leivän, kotona keittää 100 gr vähemmän pastaa ja viikonloppuna valitsee pienemmän karkkipussin kuin aiemmin. Totta kai elimistö alkuun huutelee, että lisää ruokaa ja sassiin, mutta sitä pitää vaan kestää, jos haluaa laihtua. 

Ainakin omista ruokailutottumuksista tiedän ihan tasan tarkkaan mistä ylimääräiset kilot tulevat. Annan itseni syödä vähän enemmän ja vähän useammin kuin mitä hoikkana pysyminen vaatisi. 

Vierailija
18/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos aloitan bodycombatin, bodypumpin, vatsapeppuryhmän ja muokkauksen. olenko hoikempi kolmessa kuukaudessa? painan nyt 65 kiloa ja olen 163 pitkä.

Et. voit laihtua vain syömällä vähemmän kuinn kulutat.

Vierailija
19/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 varastorasvan muodostus vaatii

1.1 rasvaa

2 hilaria

10 proteiinia

Liikkuminen vahentaa mulla ainakin makean nalkaa. 

puolessa vuodessa 92kg => 82kg

Jatin aamupalan pois.

Vierailija
20/23 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit ei merkitse vaan se mitä syöt.