Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sauli Niinistö väläytti ajatusta kirjastojen maksullisuudesta

Vierailija
16.01.2018 |

Rahaministeri Niinistö pallotteli 90-luvulla ajatuksella, että kirjastot voisi muuttaa maksullisiksi.

"En minä oikein ymmärrä sitä, miksi kirjaston tulisi olla ilmainen, jos kuitenkin terveydenhoidossakin ihmiset joutuvat maksamaan hieman siitä, että pääsevät lääkäriin", Niinistö aprikoi.

Kuntasektorin ei tulisi tarjota hänen mielestään ihmisille kaikkea ilmaiseksi, lisää Ylen artikkelin teksti.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/03/20/niinisto-seurasi-rautanyrkki-v…

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kirjastoja, joten minulle sopisi oikein hyvin, että kirjastojen käyttö tulisi maksulliseksi.

Suht naivia ajatella, että vain käyttäjät palvelusta maksaisi. Sehän tulisi kaikille veroihin, kuten Yle maksukin.

Vierailija
62/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaeliitille sieltäkin vähän lisää mammonaa kirstuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä kirjastoja, joten minulle sopisi oikein hyvin, että kirjastojen käyttö tulisi maksulliseksi.

Kaikki ei ole yhtä juntteja ja lukutaidottomia kuin sinä.

Erehdyt, luen paljonkin kirjoja, mutta ostan ne itselleni - en lainaksi.

Tämä on hyvä Kokoomuslainen periaate. Kuka haluaisi lukea kirjaa, jonka välistä varisee hiuksia ja leivänmuruja?

Niin ja joskus jotain pahempaakin...  siksi en koskaan lainaa kirjoja.

Sitäpaitsi, jos ostamani uusi kirja ei olekaan kovin hyvä, myyn kirjan heti luettua divariin, joten ei uusien kirjojen luku niin kalliiksi tule.

Enkä muuten ole kokkari, vaan lähinnä perussuomalaisia kannattava.

Vierailija
64/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on vaatia muilta jos on itse saanut kaiken kultatarjottimella.

...silloin aktiivimallikin on ihan jees kun ei itsellä ole pienintäkään huolta omasta toimeentulosta.

Vierailija
65/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että vaalit ovat kohta ohi. Loppuvat nämä mustamaalauskampanjat ainakin vähäksi aikaa.

Vierailija
66/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku muuten valaista, että mistä Sauli valehteli tuossa Ylen maanantaisessa tentissä? Tuo keskustelu-ketju poistuu aina juuri kun olen sitä avaamassa ja pääsy on kiellettynä

Vaalitentissä kysyttiin, tupakoiko Niinistö ja vastaus oli: en, olen polttanut savukkeita puolen vuoden aikana pari kertaa eräässä tilaisuudessa.

Ja tämä on av-mammoista valehtelua.

Samaan "valehteluun" syyllistyi lääkärini, kun kysyi käytänkö alkoholia ja kerroin käyttäväni muutaman annoksen vuodessa, siihen lääkäri tokaisi, siis et käytä alkoholia. Ja rasti ruutuun.

Vierailija
67/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettelisi jos tulevaisuudessa maksaisikin, kun jotkut eivät palauta lainaamiaan kirjoja. Aineistoja nimittäin häviää kirjastoista....

Vierailija
68/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luuletko ap. että näiden sun aloitusten perusteella joku tekee äänestämispäätöksensä ?

Yritys on ainakin kova. Toivottavasti ap saa jonkun korvauksen näistä.

Vierailija
69/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästymismaksuja tietenkin voisi aina korottaa, mutta itse lainaamisen pitäisi olla ilmaista. 

Eipä haittaisi jos olisi ns kertakorttimaksu kirjastossa.

Kun hankit tai nyt kun sinulla on kirjastokortti siitä menisi kertamaksu. Mikä se olisi ehkä 10e.

Itse asiassa kirjastoihin tuli aivan hiljattain muutos että varausmaksu 1e /kirja poistui viime vuonna. Oletan että se on ollut kaikissa kirjastoissa.

Lukuisa joukko lukevia ihmisiä varaa valtavasti halutuimpia kirjoja ja niistä meni aina 1e/kirja varausmaksua.

En kuullut koskaan et kukaan olisi valittanut. Tiedän ihmisiä joilla meni satanen vuodessa kevyesti. Halutuimpia kirjoja ei saanut muuten kuin varaamalla kun pikalainoja voinut kytätä.

Vierailija
70/70 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Presidentin homma on kutsumusammatti. Miksi sille pitää maksaa niin paljon palkkaa? Vähempikin riittäisi.

Niinistö ei ota vastaan palkkaansa. Pointtisi oli siis mikä?

Ei ota vastaan palkkaansa? Kuin pihal oot?

Tässä asiassa enemmän kartalla kuin sinä.

Pressan palkka on 126 000 € vuodessa, verottomana.

Oliko jotain todisteita "juupas-eipäs"-väittelyn lisäksi?

Niin, ja ajatelkaa, että joku ylioppilas Haavisto havittelee tuollaista palkkaa ja presidentin virkaa, täysin ansiottomana. 

Se homojuttu on jo vanha, he saivat jo oikeutensa, joten se ei ole enää mikään juttu enää -  samoin kun naispresidentinkin lasikatto särkyi Halosen myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi