Lue keskustelun säännöt.
Miksi kesken liikuntasuorituksen alkaa palella?
16.01.2018 |
Eilen kuntosalin päätteeksi vedin normaalit 15 minuuttia Crosstrainer laitteella. Kesken kaiken minulle tuli aivan järjetön kylmyys?! Voisiko liittyä jotenkin verensokereihin, koska kotiin päästyäni minulla oli kova nälkä. Horkka jatkui kuitenkin syömisestä huolimatta monta tuntia. Mitä kannattaisi syödä ennen salia? Eilenkin olin kuitenkin syönyt keittoruoan n. 2 tuntia ennen salia. Vai voisiko urheilujuomista olla apua? Olen tosiaan vasta aloittanut kuntosaliharjoittelun, joten nämä ruokavalioasiat ovat vielä hakusessa.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Todennäköisimmin juurikin verensokeri liian alhaalla - oireet ainakin sopivat yksi yhteen. Salia ennen kannattaa syödä jotain, missä on hitaita hiilihydraatteja ja proteiinia, esimerkiksi voileipä päällisillä (kananmuna, leikkeleet) tai vaikka tuorepuuro rahkasta/jogurtista (tai vastaava kasvisversio), marjoista ja kaurahiutaleista tai smoothie vastaavista aineksista. Kannattaa syödä noin pari tuntia ennen treeniä, niin ruoka ehtii vähän laskeutua. Ja tärkeää muutenkin treenajalle on säännöllinen ja riittävä syöminen ja ruoka, jossa on myös tarpeeksi hyviä hiilihydraatteja. Urheilujuomat ja muut ovat rahan heittämistä hukkaan. Jos et tähtää maailman huipulle kehonrakennuksessa, kannattaa syödä ihan tavallista, terveellistä ruokaa, niin saat parhaat tulokset ja kehokin kiittää.