Kuinka moni pelkää Kampin metron liukuportaita?
Itse en millään totu vaikka uuden työn takia tarvitsee kulkea sitä kautta. Huimaa aina ja meinaan pyörtyä.
Kommentit (40)
Ei juma mitä tyyppejä. Hankkikaa nyt joku lääkitys tai ammattiapua noihin psykooseihinne.
Aikuiset? Kyllä mäkin muistan, että pelotti hieman ja huimasi katsoa alas, ekan kerran, oisinko ollut alle 15..? Mutta siihen tottui, kun PAKOTTI itsensä tottumaan. Mutta ettehän te vaippahousut niin julmia voi itsellenne olla, tui tui, onko Pampers?
Onko ne jotenkin erilaiset kuin muilla asemilla? En kovin usein käytä metroa mutta en ole huomannut mitään kummallista Kampissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei juma mitä tyyppejä. Hankkikaa nyt joku lääkitys tai ammattiapua noihin psykooseihinne.
Sinä et pelkää mitään vai? Käärmeitä, hämähäkkejä, susia, pimeätä, narkkareita, verikokeita, rosvoja,yksinäisyyttä, sairauksia, kuolemaa yms. Jokainen pelkää jotain ja mä pelkään korkeutta! AP
En pelkää vaikka mulla on korkean paikan kammo. En uskaltaisi olla jyrkänteen reunalla rms. Täytyisi vielä testata ne korkeimmat, oliko se nyt Koivusaari siellä espoon rajalla.
Pelkäsin ennen kun oli ahdistuhäiriö. Toivuin siitä enkä pelkää enää.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää vaikka mulla on korkean paikan kammo. En uskaltaisi olla jyrkänteen reunalla rms. Täytyisi vielä testata ne korkeimmat, oliko se nyt Koivusaari siellä espoon rajalla.
Kyllä. Ne on korkeimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et pelkää mitään vai? Käärmeitä, hämähäkkejä, susia, pimeätä, narkkareita, verikokeita, rosvoja,yksinäisyyttä, sairauksia, kuolemaa yms. Jokainen pelkää jotain ja mä pelkään korkeutta! AP
Mä en pelkää mitään noista. En ole tuo kirjoittaja. En pelkää mitään "asioita". Siis jos joku uhkaisi henkeäni, se ois eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne jotenkin erilaiset kuin muilla asemilla? En kovin usein käytä metroa mutta en ole huomannut mitään kummallista Kampissa.
Kampissa on todella pitkät ja syvälle menevät siis, liukuportaat.
Ylöspäin meneminen on vielä ok, mutta ylhäältä alas....en uskalla.
Minä. Ongelma ei ole psykoosissa vaan sisäkorvassa.
Vierailija kirjoitti:
Psykoosi? Mahdatkohan tietää mitä se tarkoittaa. Liukuportaiden kuilu ja liukuportaat ovat vaakatasoon nähden melko jyrkässä kulmassa, joten vaikka itse seisookin tasaisella portaalla, näköaisti helposti harhauttaa ihmistä luulemaan, että hän itse on vinossa/kaatumassa, joten on aivan luonnollista tuntea huimausta. Tämä epämiellyttävä tunne voi sitten aiheuttaa pelkoa.
Kummalta puolelta meet Kampissa metroon? Linja-autoaseman puolelta vai kauppakeskuksrn sisältä keltavihreästä aukosta. Jälkimmäisestä on vähän lyhyempi matka, jos se yhtään helpottaa asiaa... Itse en liukuporrasmatkan aikana töllistele alas kuin vasta loppuvaiheessa. Katsele sivuille ja pyri hengittämään syvään. Tsemppiä!
Pelkäsin niitä alkuun kun seinillä olevat mainokset oli sijoitettu vinosti, jolloin tuli tunne että kaatuu. Onneksi ne melko pian laitettiin pystysuoraan.
Puhumattakaan, jos joku haluaa tehdä iskun metroon. Ei muuta, kuin pommi laukkuun ja laukku yksin portaisiin...🎇
Kiitos vastauksista ja neuvoista! AP
Lentoasemallakin on ne ekat portaat tosi pitkät. Ihmiset siellä matkalaukkuineen, jospa laukku kaatuu ja alkaa vieriä yksin alas....
Sama itsellä, käytän mielummin sitä hissiä vaikka välillä vähän joutuu odottamaankin.