Raskaana ja tissit "kummalliset", mikä on?
Olen jo kysynyt neuvolasta, mutta ei ole kuulemma tavallista ja sanottiin, että seuraile. Olen seuraillut, ja tilanne jatkuu. Onko muilla ollut tämmöistä?
Eli aamuisin molempien nännien nännipihat on toiselta puolikkaalta ("sisäpuolen puolikas") verettömät valkoiset, tuntuu olevan kovahko/kiinteähkö "lumppu" sisällä ja se ihan näkyy ja tuntuu ja tekee koko nännistä/tissistä vähän toispuoleisen muotoisen. Tämä verettömyys ja lumput lähtee pois kun olen jalkeilla jne. Mutta ne on vielä noin 5-10min sängystä nousemisen jälkeen, kun puen, pukiessa olen ne huomannutkin. Muuten niitä ei huomaa kuin katsomalla, ne eivät sinänsä tunnu miltään kehossa.
Nukun ihan normaalisti löysä t-paita päällä, juon vettä, ei ole arat rinnat ollenkaan. Raskausviikkoja on nyt 24 ja ensimmäinen raskaus.
Kommentit (7)
Kuva niin voitaisi arvioida paremmin :)
Muistan täältä lukeneeni jollain olleen samantyyppistä. Olisko ollut ketjussa missä kysyttiin "kuuluuko imetyksen olla näin vaikeaa" tai jotain vastaavaa.
En nyt tiedä millä mielellä pyysit kuvaa, tissini eivät ole erityisen kauniit tässä tilassa. Kaikesta huolimatta ne lumput on siellä vain aamuisin. Unohtui mainita, että iho on jokseenkin tunnoton siitä kohtaa myös. Lumput ovat noin kananmunan keltuaisen kokoiset, eli oikeasti aika isot ja noin puolet siitä nännipihasta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan täältä lukeneeni jollain olleen samantyyppistä. Olisko ollut ketjussa missä kysyttiin "kuuluuko imetyksen olla näin vaikeaa" tai jotain vastaavaa.
Tarkistin, ei ollut siinä ketjussa. Toivottavasti selitys löytyy.
Raynaudin oire, voiskohan tulla ilman imetystäkin? On verenkierron häiriö nänneissä.
Kiitos vastauksista. Googlasin ja tuolta raynaydin oireelta se tosiaan näyttää -paitsi että netissä kylmettymisen sanotaan olevan syynä, ja minun tissini eivät kyllä nukkuessa ole varmasti altistuneet kylmälle tai vedolle. Sormet ja varpaat minulla kyllä menevät herkästi kylmässä valkosiksi, ja jos ovat oikein kylmettyneet niin sitten violeteiksi ja punaisiksi. Tämä tissi tilanne ei kuitenkaan mene siniseksi tai punaiseksi, vaan palautuu normaaliksi valkoisen vaiheen jälkeen.
Oliko neuvolan täti oikeassa, että kellään muulla ei ole tullut tisseihin tämmöisiä?