Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini tämän viikon ohjelma

Vierailija
14.04.2006 |

- ei ole syönyt mitään kahteen päivään

- itkee koko päivän aamusta iltaan.. ihan koko ajan.

- puhuu puhelimessa ja itkee.. katsoo telkku aja itkee

- kämppä on niin karmeassa kunnossa että pahaa tekee

- haisee vahvalle viinalle jo aamukymmeneltä

Miten voin auttaa? Miten? Itse ei osaa sanoa miten haluaisi minun auttavan???

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kannattaisi puhua ammatti-ihmisen kanssa.

Vierailija
2/4 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä toivoisin että meillä olisi välimatkaa 1000km :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että ei ole helppoa nähdä läheistään tuossa tilassa. Tosi asia on, että jos ei ihminen itse halua, et pysty tekemään mitään. Koska et voi pakottaa häntä mihinkään hoitoon, etkä pysty pakottaa häntä syömään mielialalääkkeitä jne.

Onko hänellä ketään ystävää? Onko hän työelämässä enää?

Jos hän vaan itse yhtään osoittaa kiinnostusta esim psykologilla käyntiä kohtaan, voisit varata hänelle ajan. Tai kysyä neuvoa paikkakuntasi mielenterveystoimistosta tai a-klinikalta.

VOit yrittää puhua t(tai kirjoittaa kirjeen) äidille, ja kertoa tunteistasi ja kuinka rakastaat häntä, ja sinun tekee pahaa nähdä hänet tuossa tilassa. Sano, että haluaisit auttaa, ja että on olemassa apua, esim lääkkeitä masennukseen ja itkuisuuteen ja toivottomuuteen.

Alkoholi lisää masennusta ja toivottomuutta, eli kolminkertaistaa sen tunteen , siis sitten kun alko poistunut elimistöstä.

Tuossa tilassa äitisi ei varmaankaan pysty enää näkemään mistään valoisia puolia.

Yritä pitää huolta itsestäsi, sinä voisit käydä juttelemassa esim neuvolapsykologin (jos olet neuvolan piirissä eli sulla lapsia) tai sitten terveyskeskuspsykologin kanssa.

Koita jaksaa. Virtuaalinen halaus sinulle!

Vierailija
4/4 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuntuu, että äitisi alkaa ajattelemaan itsetuhoisia ajatuksia, niin sitten voidaan pakkohoitaa akuutti tilanne. Eli voit olla yhteydessä terveyskeskukseen hänen omalääkäriinsä (esim soittoaika) tai sitten mielenterveystoimistoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän