Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmeen hamekorkkarikulttuuria tänne pohjolaan yritetään lanseerata

Vierailija
15.01.2018 |

Ei oikein istu tänne moinen hampsankeikkailu ja kanamaisuus, mutta kovasti se on toivotettu silti tervetulleeksi naisten itsensä toimesta, surullista, esim televisiossa ei juuri enää muuta näe naistoimittajilla ja haastateltavilla kuin piikkikorkoa ja hametta ym riemunkirjavaa hepenettä.
kovasti on tunnuttu viimevuosina vetävän kelloa viiskytä vuotta taaksepäin näissä(kin) asioissa.
Onneksi täällä kehäkolmosen ulkopuolella sentään on hyvin harvinaista nähdä hameessa ja korkkareissa eteenpäin könkkäävä nainen, kyllä täällä ihmisillä on tapana pukeutua kunnon vaatteisiin.

Tästä pohdinnastani ei sitten kenenkään mielensäpahottajan kannata vetää hernettä nenään tai ehdotella burk-haa, sellaset viestit ovat huvittavia ja osottavat vain, että tiedätte kirjottajan olevan oikeassa, mutta ette halua sitä myöntää, koska olette lampaita jotka seuraavat trendejä, olivat ne miten idioottimaisia tahansa.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin hame ja korkokengät kuin tuulipuku ja lenkkitossut.

Molemmilla on paikkansa.

Molempia olen käyttänyt koko aikuisikäni 40v ja tulen käyttämään niin kauan kun pystyssä pysyn.

Eli ei ole vierasta kulttuuria täällä kehä 3 ulkopuolellakaan.

En ole koskaan omistanut tuulipukua.

Tuulipuku taisi nyt korvata sen burkhan mielensäpahottajien aivotuksissa.

ap

Onko se joku ylpeyden aihe ettei harrasta ulkoilua? Ainakaan oikeanlaisissa varusteissa. Ihan suomalaisena minusta on tärkeää, että metsässä liikkumista opetetaan lapsillekin, koen sen olevan iso osa identtiteettiäni. En pahoittanut mitenkään mieltäni, en vain ymmärrä mitä vikaa on tuulipuvussa tai korkkareissa. Vansit tai converset ei ihan joka paikkaan sovi, ainakin ovat hemmetin epäkäytännölliset.

Vierailija
22/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asutaan maassa jossa nainen saa itse päättää miten pukeutuu🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käpykakku40 kirjoitti:

Mä ihmettelen, että miksei naiset käytä enemmän hameita :D Itse en omista housuja, mekko päällä kesät/talvet. Kenkiä on korollisia ja matalia. Mä ihmettelen, että miksei naiset käytä enemmän korkokenkiä. Näin olen pukeutunut aina.

hyi helv... ehkä kaikki ei halua niitä tussuverhoja käyttää.

Ap ei ole pelkästään mieltään pahoittanut vaan jo niin raivoissaan että alkaa kiroilla kun kaikki ei suostu alistumaan hänen tahtoonsa :D

Vierailija
24/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap in erimieltä. Hänestä naiset eivät saisi itse päättää.

Vierailija
25/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmat on nykyään leudompia tässä maailmankolkassa, sää ei rajoita pukeutumista samalla tavalla kuin ennen.

Itse pukeudun tilanteen mukaan; koiria ulkoilutan verkkareissa ja lenkkareissa, kaveria tapaan kahvilla korkkareissa mekko päällä.

Vierailija
26/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla on paikkansa.

Molempia olen käyttänyt koko aikuisikäni 40v ja tulen käyttämään niin kauan kun pystyssä pysyn.

ap

Onko se joku ylpeyden aihe ettei harrasta ulkoilua? Ainakaan oikeanlaisissa varusteissa. Ihan suomalaisena minusta on tärkeää, että metsässä liikkumista opetetaan lapsillekin, koen sen olevan iso osa identtiteettiäni. En pahoittanut mitenkään mieltäni, en vain ymmärrä mitä vikaa on tuulipuvussa tai korkkareissa. Vansit tai converset ei ihan joka paikkaan sovi, ainakin ovat hemmetin epäkäytännölliset.

Kyllä minä ulkoilua harrastan ja metsää rakastan, en tiennytkään että siihen vaaditaan tuulipuku että niin voi tehdä.

En omista kävelysauvojakaan, enkä converseja. Vanseista en ole edes kuullut.

ap

Vierailija
27/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi kutsumaan mekko-korkokenkä-kansaa trendien perässä juokseviksi lampaiksi. Sen kahdeksan vuotta kun mekot ja korkkarit ovat olleet jokapäiväisiä varustuksiani, en ole noteerannut trendejä, vaan mekot ovat yksinkertaisesti mukavampia kuin housut ja tunnen oloni epäluontevaksi korottomissa kengissä.

Vierailija
28/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi, näin en ole missään sanonut. Ihmettelen vain että naiset menevät lampaina katyperien trendien perässä. Kohta tässä maassa ei myydä enää trendiämmien takia oikeista vaatteita naisille ollenkaan, on vain korkkaria, hametta kaupoissa (tai niitä burkhia).

Toivottavasti ei sentään.

ap

Vierailija
29/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi kutsumaan mekko-korkokenkä-kansaa trendien perässä juokseviksi lampaiksi. Sen kahdeksan vuotta kun mekot ja korkkarit ovat olleet jokapäiväisiä varustuksiani, en ole noteerannut trendejä, vaan mekot ovat yksinkertaisesti mukavampia kuin housut ja tunnen oloni epäluontevaksi korottomissa kengissä.

Ymmärrätkö miten surulliselta tämä kuulostaa.

Saat (toivottavasti) pukeutua miten haluat, mutta tämä vain todistaa aapeen pointin.

Kuulostaa tosin, että olet sellasessa työssä jossa sinut on pakotettu tuohon kahdeksan vuotta sitten. Oletko Finnairilla töissä? 

Vierailija
30/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein istu tänne moinen hampsankeikkailu ja kanamaisuus, mutta kovasti se on toivotettu silti tervetulleeksi naisten itsensä toimesta, surullista, esim televisiossa ei juuri enää muuta näe naistoimittajilla ja haastateltavilla kuin piikkikorkoa ja hametta ym riemunkirjavaa hepenettä.

kovasti on tunnuttu viimevuosina vetävän kelloa viiskytä vuotta taaksepäin näissä(kin) asioissa.

Onneksi täällä kehäkolmosen ulkopuolella sentään on hyvin harvinaista nähdä hameessa ja korkkareissa eteenpäin könkkäävä nainen, kyllä täällä ihmisillä on tapana pukeutua kunnon vaatteisiin.

Tästä pohdinnastani ei sitten kenenkään mielensäpahottajan kannata vetää hernettä nenään tai ehdotella burk-haa, sellaset viestit ovat huvittavia ja osottavat vain, että tiedätte kirjottajan olevan oikeassa, mutta ette halua sitä myöntää, koska olette lampaita jotka seuraavat trendejä, olivat ne miten idioottimaisia tahansa.

Olin viime syksynä isossa toimistotalossa töissä pääkaupunkiseudulla. Kaikilla nuorilla naisilla oli bleiseri ja suorat housut/pillifarkut. Itse asiassa miehet keikaroivat enemmän vaatteillaan, mutta olivat juuri sellaisia anorektisia lihaksettomia mikkihiirejä, joita nainen ei olisi muuten katsonut.

Hame/mekko+bleiseri+korkkarit -systeemiä harrasti jotkut mummot.

Vierailija
31/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi, näin en ole missään sanonut. Ihmettelen vain että naiset menevät lampaina katyperien trendien perässä. Kohta tässä maassa ei myydä enää trendiämmien takia oikeista vaatteita naisille ollenkaan, on vain korkkaria, hametta kaupoissa (tai niitä burkhia).

ap

Mitä tuota kadulla katsellut niin nyt on muotia äitifarkut ja leveälahkeiset ja löydät housut. Lammasmainen ap vain kuvittelee olevansa uniikki kun kulkee samoissa rytkyissä kuin kaikki muut.

Vierailija
32/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perinteisesti naiselliseksi mielletty asia (tässä hame) on aina huono tai alempiarvoinen asia ja miehekkääksi mielletty (housut) se tavoiteltava?

Vierailija
33/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viime syksynä isossa toimistotalossa töissä pääkaupunkiseudulla. Kaikilla nuorilla naisilla oli bleiseri ja suorat housut/pillifarkut. Itse asiassa miehet keikaroivat enemmän vaatteillaan, mutta olivat juuri sellaisia anorektisia lihaksettomia mikkihiirejä, joita nainen ei olisi muuten katsonut.

Hame/mekko+bleiseri+korkkarit -systeemiä harrasti jotkut mummot.

Koska naisten miesmaku on kaikilla sama, taas tahaton evidenssi siitä. Lassukoiden teesit toistuvat jatkuvasti, mutta aika silloin niitä vastaan kapinoidaan, kun ne ovat lassukoiden sanomia. Hassua.

Vierailija
34/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä tuota kadulla katsellut niin nyt on muotia äitifarkut ja leveälahkeiset ja löydät housut. Lammasmainen ap vain kuvittelee olevansa uniikki kun kulkee samoissa rytkyissä kuin kaikki muut.

Ja nyt ap on katkera kun lähti mukaan trendiin jossa naisen kuuluu pukeutua mahdollisimman muotoja peittävästi ja kateellisena koittaa lytätä ne naiset jotka haluvat mennä oman pään mukaan ja olla naisellisia jos huvittaa.

Vierailija
35/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oon kanssa huomannut, ettei ne (ylen) toimittajat osaa kaikki kävellä niillä korkkareilla. Könkkäävät kuten ap sanoi. Silloin olisi järkevämpää laittaa matalammat korot tai matalat kengät esim. balleriinat.

Olisi kiva päästä stailaamaan ylen toimittajia. Ap on ihan oikeassa, että heidät voisi pukea niin, että ihmiset ihailisivat ja saisivat inspiraatiota omaan pukeutumiseensa. Vau-efektiä haen. Ainoa, jonka vaatteita seuraan, on mtv3:n Maija Lehmusvirta, mutta hän on niin laiha, etten voi oikein samaistua.

Vierailija
36/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käpykakku40 kirjoitti:

Mä ihmettelen, että miksei naiset käytä enemmän hameita :D Itse en omista housuja, mekko päällä kesät/talvet. Kenkiä on korollisia ja matalia. Mä ihmettelen, että miksei naiset käytä enemmän korkokenkiä. Näin olen pukeutunut aina.

Myös kun käytät koirat lenkillä ja kolaat pihamaan lumesta?

Vierailija
37/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteessa kuin tilanteessa?

Vierailija
38/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään hameista ja korkkareista. Ja OSAAN kävellä korkkareilla, oon siitä harvinainen suomalainen nainen. Mutta ikää on jo sen verran, että lääkäri kielsi korkkarit.

Vierailija
39/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työasuna hame kaikilla naisilla, housut ei ole sallittu. Minusta on ihan kivakin olla hameessa töissä, kun ei muuten niin tule oltua.

Vierailija
40/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla on paikkansa.

ap

Missä vaatteissa vaellat korkealla kovassa tuulessa?