Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmeen hamekorkkarikulttuuria tänne pohjolaan yritetään lanseerata

Vierailija
15.01.2018 |

Ei oikein istu tänne moinen hampsankeikkailu ja kanamaisuus, mutta kovasti se on toivotettu silti tervetulleeksi naisten itsensä toimesta, surullista, esim televisiossa ei juuri enää muuta näe naistoimittajilla ja haastateltavilla kuin piikkikorkoa ja hametta ym riemunkirjavaa hepenettä.
kovasti on tunnuttu viimevuosina vetävän kelloa viiskytä vuotta taaksepäin näissä(kin) asioissa.
Onneksi täällä kehäkolmosen ulkopuolella sentään on hyvin harvinaista nähdä hameessa ja korkkareissa eteenpäin könkkäävä nainen, kyllä täällä ihmisillä on tapana pukeutua kunnon vaatteisiin.

Tästä pohdinnastani ei sitten kenenkään mielensäpahottajan kannata vetää hernettä nenään tai ehdotella burk-haa, sellaset viestit ovat huvittavia ja osottavat vain, että tiedätte kirjottajan olevan oikeassa, mutta ette halua sitä myöntää, koska olette lampaita jotka seuraavat trendejä, olivat ne miten idioottimaisia tahansa.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa burhka-kulttuurin maissa, varsinkin maaseudulla ja vuoristossa, siellä burkhan alla on muuten oltava nimenomaan housut. Muuta ei aina ole edes saatavilla. Sekä siksi, että niin kuuluu olla, että siksi, että se sopii paremmin ilmastoon ja töihin.

Minusta on sinänsä jännittävää, että näinhin ”naistenpitääpukeutuanäin” - procoihin tarttuu aina niin suuri joukko ihmisiä, lähtivät ne liikkeelle miten päin hyvänsä. Vaikka ne on ihan selvästi provoja.

Mä muuten käyn töissä yhdistelmässä mekko ja matalat kengät. Tuulipuvunkin omistan (siis tuultapitävät anorakin ja ulkoiluhousut) ja käytän sitä ulkoillessani. Korkkareitakin on, joskus käytän niitä, mitta useimmitn tykkään matalista kengistä.

Vierailija
42/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin hame ja korkokengät kuin tuulipuku ja lenkkitossut.

Tilanteessa kuin tilanteessa?

Ilmeisesti televisiossa. Siitähän tässä ap kirjoitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asutaan maassa jossa nainen saa itse päättää miten pukeutuu🤗

Ap in erimieltä. Hänestä naiset eivät saisi itse päättää.

Puhu vain omasta puolestasi, näin en ole missään sanonut. Ihmettelen vain että naiset menevät lampaina katyperien trendien perässä. Kohta tässä maassa ei myydä enää trendiämmien takia oikeista vaatteita naisille ollenkaan, on vain korkkaria, hametta kaupoissa (tai niitä burkhia).

Toivottavasti ei sentään.

ap

Mitä tuota kadulla katsellut niin nyt on muotia äitifarkut ja leveälahkeiset ja löydät housut. Lammasmainen ap vain kuvittelee olevansa uniikki kun kulkee samoissa rytkyissä kuin kaikki muut.

Ap on uniikki pillihousuissaan paljaat nilkat tennareissa sinustyen, telttamaisen yläosan kanssa ja iso huivi kiedottuna kaulaan. Komeuden kruunaa tupsupipo.

Me oikeasti aikuiset voidaan päättää mitä päälle laitetaan.

Vierailija
44/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekot on kivoja, kesät talvet. Kesällä paljaat sääret, talvella paksut sukkahousut tai legginsit. Tilanteen mukaan matalat tai korkeat korot, avokkaat, saappaat, nilkkurit, tennarit, balleriinat, sandaletit....

Naisellisuus ei tarkoita epämukavuutta. Nuorena käytin paljon farkkuja, nyt en juuri koskaan.

Vierailija
45/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein istu tänne moinen hampsankeikkailu ja kanamaisuus, mutta kovasti se on toivotettu silti tervetulleeksi naisten itsensä toimesta, surullista, esim televisiossa ei juuri enää muuta näe naistoimittajilla ja haastateltavilla kuin piikkikorkoa ja hametta ym riemunkirjavaa hepenettä.

kovasti on tunnuttu viimevuosina vetävän kelloa viiskytä vuotta taaksepäin näissä(kin) asioissa.

Onneksi täällä kehäkolmosen ulkopuolella sentään on hyvin harvinaista nähdä hameessa ja korkkareissa eteenpäin könkkäävä nainen, kyllä täällä ihmisillä on tapana pukeutua kunnon vaatteisiin.

Tästä pohdinnastani ei sitten kenenkään mielensäpahottajan kannata vetää hernettä nenään tai ehdotella burk-haa, sellaset viestit ovat huvittavia ja osottavat vain, että tiedätte kirjottajan olevan oikeassa, mutta ette halua sitä myöntää, koska olette lampaita jotka seuraavat trendejä, olivat ne miten idioottimaisia tahansa.

En ymmärrä tällaista vastakkainasettelua (hameet vs. housut, hepsankeikkamaisuus vs. järkevyys). Minusta jokainen saa käyttää sellaisia vaatteita kuin haluaa, kunhan ne ovat asiallisia sekä puhtaita ja mieluusti myös tilanteeseen sopivia sekä oikean kokoisia. En ymmärrä, miksi hameiden käyttäminen olisi hepsankeikkailua. Olen itse rakastanut hameita ja mekkoja pikkutytöstä lähtien. Ne eivät ole minulle mikään muotioikku. Korkokenkiä en pysty itse käyttämään, mutta minun puolestani muut saavat käyttää niitä vapaasti. Mielestäni tällainen hyökkäily muita naisia ja heidän pukeutumistaan kohtaan ei palvele ketään. Asiallinen keskustelu on eri asia.

Vierailija
46/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Laita ap burkha päälle.

Vierailija
47/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on hameessa? Perinteinen suomalaisenkin naisen vaate. Esim. oma isoäitini ei ikinä käyttänyt housuja.

Roiskeläppähameet sitten erikseen, niitä minäkin pidän mauttomina.

Niin, nimenomaan ne on isoäidin vaatteita,

Anteeksi, mutta mistä lähtien? Kyllä hameita ja mekkoja käyttäviä on kaikissa ikäluokissa.

Vierailija
48/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap ulkoile ollenkaan, kulje metsässä tms? Vai mitä oikein laitat päällesi tuulipuvun sijaan?

Vierailija
49/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla on paikkansa.

Molempia olen käyttänyt koko aikuisikäni 40v ja tulen käyttämään niin kauan kun pystyssä pysyn.

Eli ei ole vierasta kulttuuria täällä kehä 3 ulkopuolellakaan.

En ole koskaan omistanut tuulipukua.

Tuulipuku taisi nyt korvata sen burkhan mielensäpahottajien aivotuksissa.

ap

Anteeks ny ap, mutta ihan yhtälailla säkin oot mielensäpahoittaja, ku valitat muiden korkkareista ja hameista.

Vierailija
50/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa nähdä hameessa ja korkkareissa kanamaisuutta ja hempsankeikkailua.

Miksi ihmiset itse saa päättää pukeutumisestaan?

Hameita käytän kyllä, mutten korkkareita. Tuulipukua en omista - vielä. Pieruverkkareita kylläkin.

Kuka niin on väittänyt. 

Juurihan kirjoitin, että moni menee trendeihin mukaan lammasmaisuuttaan. Jopa moni työpaikka kuulemma vaatii naisia pitämään korkkareita ja hametta, jopa tässä maassa, ja naiset kiltisti tottelevat. Aika uskomatonta vai mitä. 

ap

Miten sinä voi erottaa trendiä seuraavat ihmiset niistä, jotka käyttävät kyseisiä vaatteita vapaaehtoisesti? Missä työpaikalla vaaditaan naisia pitämään korkkareita ja hametta? Millaisissa tilanteissa niitä saisi käyttää sinun mielestäsi? Ovatko mekotkin sinusta epäsopivia vai ainoastaan hameet?

Vierailija
51/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa nähdä hameessa ja korkkareissa kanamaisuutta ja hempsankeikkailua.

Miksi ihmiset itse saa päättää pukeutumisestaan?

Hameita käytän kyllä, mutten korkkareita. Tuulipukua en omista - vielä. Pieruverkkareita kylläkin.

Kuka niin on väittänyt. 

Juurihan kirjoitin, että moni menee trendeihin mukaan lammasmaisuuttaan. Jopa moni työpaikka kuulemma vaatii naisia pitämään korkkareita ja hametta, jopa tässä maassa, ja naiset kiltisti tottelevat. Aika uskomatonta vai mitä. 

ap

Minun kokemukseni taas on se, että kun olin muinoin koulussa syrjitty ja nössö, minun juuri odotettiin pukeutuvan mahdollisimman näkymättömästi - eli minulle hame ja korkkarit ovat edelleen jotain sellaista, joihin en ns. saisi pukeutua, koska "en ole niin hyvä ja kaunis". Eli joskus se ympäristön vaatimus on naisellinen ja kaunis tyyli, joskus tapettiin sulautuva, joskus käytännöllinen ja joskus ties mitä. Aikuisikäni olen kerännyt rohkeutta pukeutuakseni juuri hameeseen jne.! Siitä olen samaa mieltä, että jokaisen pitäisi voida päättää itse.

Vierailija
52/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa on hameessa? Perinteinen suomalaisenkin naisen vaate. Esim. oma isoäitini ei ikinä käyttänyt housuja.

Roiskeläppähameet sitten erikseen, niitä minäkin pidän mauttomina.

aivan, kelloa on vedetty sata vuotta taaksepäin ja sinusta se on ihan nromaalia.

otetaanko seuraavaksi äänioikeus pois meiltä. pakotetaanko käyttämään sukkanauhoja? 

entä pyykkilauta? 

miksi joku romantisoi aikaa jolloin naisella ei ollut mahdollisuutta housuihin ja oikeuksiin. tämä on kumma juttu. elämä ei ollut mitään ruusuilla tanssimista ennenvanhaan.

Joskus vaate on vain vaate. Itse en henkilökohtaisesti tykkää käyttää housuja. Puolustan kuitenkin ihmisten oikeutta valita vapaasti. Hameiden käyttäminen ei tarkoita välttämättä menneisyyden romantisoimista ja naisten oikeuksien kaventamista, vaan se voi olla esimerkiksi puhdas esteettinen tai mukavuusvalinta. Pyykkilauta-kommenttiasi en ymmärtänyt, voisitko selventää sitä.

Vierailija
53/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kanoilla meni herne nenään :D

Millä ihmeen kanoilla? Täällä palpatetaan naisten oikeuksista mutta samalla haukutaan naisia heidän pukeutumistyylinsä perusteella ja tehdään heistä jotain ihme oletuksia. Hieman ristiriitaista...

Vierailija
54/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikkikorkokenkä on länsimaisen naisen burkha.

Millä perusteella?

Vierailija
55/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käpykakku40 kirjoitti:

Mä ihmettelen, että miksei naiset käytä enemmän hameita :D Itse en omista housuja, mekko päällä kesät/talvet. Kenkiä on korollisia ja matalia. Mä ihmettelen, että miksei naiset käytä enemmän korkokenkiä. Näin olen pukeutunut aina.

Minä ihmettelen, että miksi jotkut kiinnittävät niin paljon huomiota muiden vaatetukseen? En itse pysty käyttämään korkokenkiä. Moni muukin ei varmaan pysty käyttämään tai ei halua. Se on jokaisen oma valinta, millaisia kenkiä haluaa käyttää.

Vierailija
56/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla on paikkansa.

Molempia olen käyttänyt koko aikuisikäni 40v ja tulen käyttämään niin kauan kun pystyssä pysyn.

Eli ei ole vierasta kulttuuria täällä kehä 3 ulkopuolellakaan.

En ole koskaan omistanut tuulipukua.

Tuulipuku taisi nyt korvata sen burkhan mielensäpahottajien aivotuksissa.

ap

Onko se joku ylpeyden aihe ettei harrasta ulkoilua? Ainakaan oikeanlaisissa varusteissa. Ihan suomalaisena minusta on tärkeää, että metsässä liikkumista opetetaan lapsillekin, koen sen olevan iso osa identtiteettiäni. En pahoittanut mitenkään mieltäni, en vain ymmärrä mitä vikaa on tuulipuvussa tai korkkareissa. Vansit tai converset ei ihan joka paikkaan sovi, ainakin ovat hemmetin epäkäytännölliset.

Kyllä minä ulkoilua harrastan ja metsää rakastan, en tiennytkään että siihen vaaditaan tuulipuku että niin voi tehdä.

En omista kävelysauvojakaan, enkä converseja. Vanseista en ole edes kuullut.

ap

Voisitko ap itse kertoa, kuinka pukeudut ja millaisia kenkiä käytät? -ohis-

Vierailija
57/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asutaan maassa jossa nainen saa itse päättää miten pukeutuu🤗

Ap in erimieltä. Hänestä naiset eivät saisi itse päättää.

Puhu vain omasta puolestasi, näin en ole missään sanonut. Ihmettelen vain että naiset menevät lampaina katyperien trendien perässä. Kohta tässä maassa ei myydä enää trendiämmien takia oikeista vaatteita naisille ollenkaan, on vain korkkaria, hametta kaupoissa (tai niitä burkhia).

Toivottavasti ei sentään.

ap

Oikeita vaatteita? Miten vaate voi olla väärä? Anteeksi vain, mutta olet aika vihamielinen. Kutsut ihmisiä kanoiksi ja trendiämmiksi.

Vierailija
58/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi kutsumaan mekko-korkokenkä-kansaa trendien perässä juokseviksi lampaiksi. Sen kahdeksan vuotta kun mekot ja korkkarit ovat olleet jokapäiväisiä varustuksiani, en ole noteerannut trendejä, vaan mekot ovat yksinkertaisesti mukavampia kuin housut ja tunnen oloni epäluontevaksi korottomissa kengissä.

Ymmärrätkö miten surulliselta tämä kuulostaa.

Saat (toivottavasti) pukeutua miten haluat, mutta tämä vain todistaa aapeen pointin.

Kuulostaa tosin, että olet sellasessa työssä jossa sinut on pakotettu tuohon kahdeksan vuotta sitten. Oletko Finnairilla töissä? 

En ole kirjoittanut viestiä, johon vastasit mutta haluaisin kommentoida silti.

Minusta kuulostaa pikemminkin siltä, että henkilö pukeutuu kuten itse haluaa, jos hän pitää oloansa luontevana kyseisissä vaatteissa. Minusta tuossa viestissä mikään ei viitannut pakottamiseen.

Vierailija
59/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työasuna hame kaikilla naisilla, housut ei ole sallittu. Minusta on ihan kivakin olla hameessa töissä, kun ei muuten niin tule oltua.

Miksi housut eivät ole sallitut?

Vierailija
60/100 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on kehunut jotain tv:ssä näkemäänsä hameeseen ja korkokenkiin pukeutunutta naista kauniiksi ja naiselliseksi ja siitäpä ap suivaantui ja päätti kirjoittaa kannanoton.