Mitä ihmeen hamekorkkarikulttuuria tänne pohjolaan yritetään lanseerata
Ei oikein istu tänne moinen hampsankeikkailu ja kanamaisuus, mutta kovasti se on toivotettu silti tervetulleeksi naisten itsensä toimesta, surullista, esim televisiossa ei juuri enää muuta näe naistoimittajilla ja haastateltavilla kuin piikkikorkoa ja hametta ym riemunkirjavaa hepenettä.
kovasti on tunnuttu viimevuosina vetävän kelloa viiskytä vuotta taaksepäin näissä(kin) asioissa.
Onneksi täällä kehäkolmosen ulkopuolella sentään on hyvin harvinaista nähdä hameessa ja korkkareissa eteenpäin könkkäävä nainen, kyllä täällä ihmisillä on tapana pukeutua kunnon vaatteisiin.
Tästä pohdinnastani ei sitten kenenkään mielensäpahottajan kannata vetää hernettä nenään tai ehdotella burk-haa, sellaset viestit ovat huvittavia ja osottavat vain, että tiedätte kirjottajan olevan oikeassa, mutta ette halua sitä myöntää, koska olette lampaita jotka seuraavat trendejä, olivat ne miten idioottimaisia tahansa.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Mielummin hame ja korkokengät kuin tuulipuku ja lenkkitossut.
Molemmilla on paikkansa.
Molempia olen käyttänyt koko aikuisikäni 40v ja tulen käyttämään niin kauan kun pystyssä pysyn.
Eli ei ole vierasta kulttuuria täällä kehä 3 ulkopuolellakaan.
Mitä vikaa on hameessa? Perinteinen suomalaisenkin naisen vaate. Esim. oma isoäitini ei ikinä käyttänyt housuja.
Roiskeläppähameet sitten erikseen, niitä minäkin pidän mauttomina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on hameessa? Perinteinen suomalaisenkin naisen vaate. Esim. oma isoäitini ei ikinä käyttänyt housuja.
Niin, nimenomaan ne on isoäidin vaatteita,
Olisiko nyt kuitenkin niin, että järkevän puleutumisen määrittää tilanne? Jos siellä studiossa on normaali sisälämpötila ja kävelymatkat ovat muutamia kymmeniä metrejä sisäänkäynnin, meikkaajan huoneen ja kuvaustilan välillä niin hame ja korkokengät eivät kyllä mitenkään kauheita ongelmia ehdi aiheuttaa. Olen itse ollut työni takia keskusteluohjelman vieraana kahdesti, molemmat kerrat osuivat talveen. Paikalle menin julkisilla kulkuvälineillä normaaleissa talvivaatteissa ja vaihdoin sitten siistit vaatteet vasta studiolla. Meikatakaan ei valmiiksi tarvinnut kun hoitavat meikin ja hiukset siellä. Oikein käytännöllistä ja mukavaa!
Aika outoa nähdä hameessa ja korkkareissa kanamaisuutta ja hempsankeikkailua.
Miksi ihmiset itse saa päättää pukeutumisestaan?
Hameita käytän kyllä, mutten korkkareita. Tuulipukua en omista - vielä. Pieruverkkareita kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla on paikkansa.
Molempia olen käyttänyt koko aikuisikäni 40v ja tulen käyttämään niin kauan kun pystyssä pysyn.
Eli ei ole vierasta kulttuuria täällä kehä 3 ulkopuolellakaan.
En ole koskaan omistanut tuulipukua.
Tuulipuku taisi nyt korvata sen burkhan mielensäpahottajien aivotuksissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hameita käytän kyllä, mutten korkkareita. Tuulipukua en omista - vielä. Pieruverkkareita kylläkin.
Kuka niin on väittänyt.
Juurihan kirjoitin, että moni menee trendeihin mukaan lammasmaisuuttaan. Jopa moni työpaikka kuulemma vaatii naisia pitämään korkkareita ja hametta, jopa tässä maassa, ja naiset kiltisti tottelevat. Aika uskomatonta vai mitä.
ap
No entä miksi ei voisi olla kuten trendikkäät KardASShiaanit ja Jennerit, ja käyttää verkkari- ja tuulipukuja korkkareiden kanssa? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on väittänyt.
Juurihan kirjoitin, että moni menee trendeihin mukaan lammasmaisuuttaan. Jopa moni työpaikka kuulemma vaatii naisia pitämään korkkareita ja hametta, jopa tässä maassa, ja naiset kiltisti tottelevat. Aika uskomatonta vai mitä.
ap
Sinähän tässä uliset juurikin päinvastaista. Missä on moinen trendi? Sun päässäs.
Itse nautin pukeutua naisellisesti, muotoja korostaviin, pehmeän pastellin värisiin vaatteisiin. Hameet ja mekot ovat kauniita vaatteita ja erottuvat selkeästi miesten vaatetuksesta. Tykkään näyttää viehättävältä miesten silmään, tai no ainakin oman mieheni silmään. :) Korkokengissä en viihdy, koska niissä kävellessä sattuu. ja voivat pahimmassa tapauksessa tuhoja jalan rakenteet. Parasta tässä ajassa minusta on, että naiset voivat vapaasti valita miten haluavat pukeutua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla on paikkansa.
Eli ei ole vierasta kulttuuria täällä kehä 3 ulkopuolellakaan.En ole koskaan omistanut tuulipukua.
Tuulipuku taisi nyt korvata sen burkhan mielensäpahottajien aivotuksissa.ap
Ei tässä ole tainnut mieltään pahoittaa kukaan muu ku ap. Joutui ihan värejä näkemään telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
No entä miksi ei voisi olla kuten trendikkäät KardASShiaanit ja Jennerit, ja käyttää verkkari- ja tuulipukuja korkkareiden kanssa? :)
😂
Vierailija kirjoitti:
aivan, kelloa on vedetty sata vuotta taaksepäin ja sinusta se on ihan nromaalia.
otetaanko seuraavaksi äänioikeus pois meiltä. pakotetaanko käyttämään sukkanauhoja?
entä pyykkilauta?
miksi joku romantisoi aikaa jolloin naisella ei ollut mahdollisuutta housuihin ja oikeuksiin. tämä on kumma juttu. elämä ei ollut mitään ruusuilla tanssimista ennenvanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roiskeläppähameet sitten erikseen, niitä minäkin pidän mauttomina.Niin, nimenomaan ne on isoäidin vaatteita,
tämä
AP, elä omaa elämääsi. Sitäpaitsi hameet ja mekot on kivoja.
Piikkikorkokenkä on länsimaisen naisen burkha.
Mä ihmettelen, että miksei naiset käytä enemmän hameita :D Itse en omista housuja, mekko päällä kesät/talvet. Kenkiä on korollisia ja matalia. Mä ihmettelen, että miksei naiset käytä enemmän korkokenkiä. Näin olen pukeutunut aina.
Vierailija kirjoitti:
AP, elä omaa elämääsi. Sitäpaitsi hameet ja mekot on kivoja.
Niin elänkin, kokoajan tässä. Meikäläisellä on tapana tarkkailla maailmanmenoa, sen outoja ilmiöitä ja ihmisen käyttäytymistä niiden pyörteissä. Eikös tämä ole keskustelupalsta, jos täällä ei saa keskustella, niin missä sitten.
ap