Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset myyvät vanhoja lehtiä kirppiksillä?

Vierailija
14.01.2018 |

Ja ostaako niitä kukaan!? Ymmärrän, jos joku haluaa löytää vanhan lehden jossa on läheisen haastattelu yms (tosin sekin on epätodennäköistä löytää se juuri sieltä kirppikseltä minne menee)
Mutta silti, miksi jotkut raahaavat lehtiä kirppikselle, ja kehtaavat pyytää kolmekin euroa? :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä ku joku myy pestyjä alushousuja. Ajattelevat että ei niitä raaski roskiin heittää, kyllä ne jollekki kelpaa.

Vierailija
2/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan itse mielelläni aikakauslehtiä kirpparilta. Niissä on ajattomia juttuja.

Ostan ihan vaan lukemiseksi. En tosin maksa 3 euroa vaan korkeintaan euron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sisustuslehdet menee hyvin kaupaksi, muista en tiedä. Ei niistä mitään isoja rahoja saa, mutta vien aina tyrkylle tyyliin 5 lehteä eurolla, pääsenpä itse eroon ja joku muu voi tulla hyvinkin iloiseksi lehdistäni. Itsekin olen ostanut sisustus-, puutarha- ja käsityölehtiä, mutta vain jos ovat max. 50 senttiä kpl. 

Vierailija
4/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin ostan, esim. meidän perhe, kaksplus, kauneus & terveys tai vastaavia. En toki maksa niistä kun max 50 centtiä kpl.

Vierailija
5/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus vanhoja lehtiä kirpparilta, jos niissä on joku mielenkiintoinen juttu tai hyvä leivonta- tai käsityöohje. Mutta en kyllä osta liian kalliilla. 50 senttiä on minulle se raja. Joskus taisin maksaa peräti euron, mutta se tuntui liian kalliilta. Jotkut pyytävät vuoden takaisesta lehdestä monta euroa.

Vierailija
6/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva ostaa lehtiä kirppareilta, kun en aina raaski ostaa niitä uutena. Mutta toki en nyt mitä tahansa ole käytetystä lehdestä ole valmis maksamaan. - Kierrätys kunniaan (!)

Vierailija
7/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei myisi ja ostaisi, eihän kaikissa lehdissä asiat "vanhene". Ei lehdet ole kertakäyttöisiä kuten ei kirjatkaan. Nuo kirjat joskus ihan itkettää kun uudesta maksaa 30€ ja kirppiksellä siitä ei kukaan maksa edes 5€ vaikka olisi uudenveroinen ja vain kerran luettu. Lehdetkin ihan järkyttävän kalliita irtonumeroina nykyään.

Vierailija
8/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn aina aikakauslehtiä, 50 snt/ kpl. Usein kaikki menee ja katan niillä pöytävuokran :) Omat lehdet on usein 1-24 kk vanhoja.

Vierailija
9/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kirppispöydästä hävisivät melkein ensimmäisinä sisustuslehtien vuosikerrat, laitoin koko vuosikerralle hinnaksi 2€. Meinasin ensin viedä paperinkeräykseen, mutta piruuttani kokeilin ensin kirppikseen. Olin aika ällistynyt että ne oli ostettu.

Vierailija
10/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan esim. historialehtiä. Eivät pahemmin muutamassa vuodessa vanhene. Kiitos lehtien kirppismyyjille.

Vierailija
11/12 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi kuin 1920-60 -lukujen lehtiä - tai ehkä joitain uudempia sarjiksia.

Vierailija
12/12 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottivat vastaan kaavalehtiä.  Kai joku vielä ompelee - hukkaan olisivat menneet muutoin.   Edelleen jäljellä pari nippua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi