Suosittele asuinpaikkaa (kaupunkia), mielellään alle 100 000 asukasta
Olen vsihtamassa perheeni kanssa asuinpaikkaa, muutimme nykyisenn 140 000 asukkaan kaupunkiin miehen saatua pakkosiirron töistä. En viihtynyt yhtään, lapset viihtyvät jotenkuten, mutta tärkeintä kaikista on se että täältä eiblöydy töitä. Olen ollut kohta 2v työttömänä ja nyt riitti.
Haluan pieneen ja kotoisaan kaupunkiin jossa kuitenkin perus infra (sairaalat, hyvät koulut, elokuvat, teatteri, jne) ja kohtalaiset työmarkkinat (loistavia ei taida olla missään).
Lisäksi plussas jos on turvallinen, ei liikaa ma-tuja, ja lapsiystävällinen ympäristö.
Suosittele!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kihniöön.
No kiitos :)
Tavoitteena oli kyllä löytää oikea kaupunki. :)
Ap
Mikkelin kikkeli. Täällä se aika kuluu rattoistasti ja jukuritkin nousi taas pois jumbopaikalta.
Jekylllll kirjoitti:
Mikkelin kikkeli. Täällä se aika kuluu rattoistasti ja jukuritkin nousi taas pois jumbopaikalta.
Millainen työtilanne? Onko enemmän duunari- vai asiantuntijapuolen työpaikkoja? Ap
Minkä alan töitä etsit? Lounais-Suomessa, Satakunnassa ja Länsi-Suomessa on talousbuumi menossa. Rauma ja Uusikaupunki olisi työpaikkojen kannalta hyviä, mutta vastaavasti asunnot maksaa suhteessa enemmän. Porista löytää todella edullisia kämppiä. Onko Vaasa liian suuri teille? Entäs Kokkola tai Pietarsaari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kihniöön.
No kiitos :)
Tavoitteena oli kyllä löytää oikea kaupunki. :)
Ap
No, haista ite sitten.
Kouvola. Mainettaan parempi. Halvat asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Vaasa, jos olet kielitaitoinen.
Äh,unohdin,että onhan täällä paljon ma-tuja...
Suurin osa Suomen kunnista on tuossa kategoriassa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kunnista_v%C3%A4kiluvun_m…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasa, jos olet kielitaitoinen.
Äh,unohdin,että onhan täällä paljon ma-tuja...
Kaikesta löytää huonommat miks?😡
Raahe. On ihan ok asua, tai no Pattijoella asutaan , Raahen keskustaan matkaa 8km. Rauhallinen paikka lapsiperheelle ja peruspalvelut löytyy. Oulu aika lähellä (alle tunti autolla ) ja sieltä löytyy sitten kyllä vielä lisää palveluita . Luulisin, että täällä on myös ihan ok työllisyystilanne :)
Kertokaa lisää Kouvolasta ja Lappeenrannasta! Kiinnostaisi juuri siksi että molemmista hyvät yhteydet pk seudulle. Ja Hämeenlinnakin olisi hyvässä paikassa maantieteellisesti.
Millainen työtilanne ja onko kasvava kunta vi kuihtuva kunta? Ap
Hassu. Miehellä on töitä siellä? Ja te muuttaisitte sattumanvaraisesti jonnekin molemmat työttömiksi.
Ei kai tämä ole totta
Mitä vikaa Jyväskylässä on? Oon itse käynyt vain turistina, mutta tykkäsin sisävesiristeilystä ja kävelykatu baareineen oli kiva.
Jyväskylä on kumminkin yliopistokaupunki eli siellä on nuoriakin. Onko miehesi töissä puolustusvoimilla? Jos on niin eiköhän ne päätä seuraavankin asuinpaikkanne.
Tervetuloa kihniöön.