Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että minusta tulee sairaalloisen mustasukkainen, kun täälläkin kaikki väittävät, että se vain pahenee ajan kanssa!

Vierailija
14.01.2018 |

Olen lukenut näitä mustasukkaisuusketjuja ja yleensä ne ovat siitä näkökulmasta, että kumppani on se sairaalloisen mustasukkainen kyttääjä ja syyllistäjä.
Pelkään pahoin, että minä puolestani olen itse, jos nyt en (vielä?) sairaalloisen mustasukkainen niin ainakin aika pahanlaisesti.

Stalkkaan puolisoni naispuolisia fb-kavereita ja epäilen mielessäni, että ainakin niiden kauniimpien kanssa on vähintään ollut joskus jomminkummin päin olevaa yksipuolista ihastusta jos ei muuta. Olen pyytänyt kumppaniani kertomaan kaikista existään (reiluuden nimissä kerrottakoon että myös hän halusi tietää minun existäni), millaisissa väleissä on eronnut jne. ja pitääkö vielä yhteyttä heihin. Aika ajoin ärsyynnyn siitä, että joihinkin pitää vielä yhteyttä.

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että puoliso pitää usein puhelintaan näyttö alaspäin, hän on tosin saattanut huomata, että kurkin joskus olan yli. Enkä edes epäile pettämisestä, ei ole tosiaankaan syytä. Mutta häiritsee ajatus että mitä jos vaikka tekstaileekin jonkun exän kanssa.

Epäilen että en ole ulkoisesti ollenkaan puolisoni mieleen, ja aika usein myös sanon sen hänelle. Että enhän ole ollenkaan hänen tyyppiään että miksi ei etsi sellaista naista, joka miellyttäisi enemmän. Ei auta vaikka kumppani väittäisi vastaan koska minä "tiedän" että olen "oikeassa". (Ovathan hänen exätkin olleet paljon kauniimpia ja hoikempia ja vaikka mitä. Tätä perustelua en ole kumppanille sanonut.)

Minä EN OLE (vielä?!) rajoittanut puolisoni tekemisiä ollenkaan. En ole näistä ahdistuksistanikaan hänelle aina kertonut vaan pidän omana tietonani. En tosissani epäile häntä pettämisestä mutta kylläkin siitä, että saattahan hän ihastua johonkuhun toiseen... Saa mennä ja tulla miten tykkää, mutta kyllä me aina ilmoitamme kun kotoa poistutaan, että minne ollaan menossa ja milloin tulossa. Eikä haittaa jos menot venyy, siitäkin on tosin kohteliasta ilmoittaa.

No niin. Täällä on ilmeisen paljon ihmisiä, joilla on ollut mustasukkainen exä. Mitä näistä minun jutuistani pitäisitte hälytysmerkkinä? En todellakaan halua että suhteemme kaatuu minun paskaan käytökseeni ja turhiin epäilyihin, mutta pelkään että tämä ongelmani tästä vain pahenee.
Veikkaan että moni ehdottaa ensimmäisenä terapiaa minulle, mutta jos oletetaan että se on poissuljettu (se aika pitkälti onkin koska se on valitettavan kallista), niin mitä muuta ehdottaisitte minulle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada apua itsetunto-ongelmiisi. Niistä suurin osa mustasukkaisuusongelmista johtuu. Hyvä, että tiedostat ongelmasi.

Vierailija
2/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä saada apua itsetunto-ongelmiisi. Niistä suurin osa mustasukkaisuusongelmista johtuu. Hyvä, että tiedostat ongelmasi.

Tämä on epäilemättä ongelmani ydin. En vain tiedä, miten itsetuntoa saisi parannettua - usko pois, olen yrittänyt! Siitä on ollut haittaa ennenkin. Sinkkuna syyttelin että olen niin paska etten kelpaa kellekään, mutta eipä se rakkaus ja parisuhdekaan paranna.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalkkaaminen ja syytökset ehdottomasti hälytysmerkkejä. Seuraavaksi alkaa se kontrollointi vaikka ei vielä oliskaan. En tosin tiedä että tietääkö yleensä mustasukkaiset olevansa sellaisia, vai kuvitteleeko normaaliksi? Ap:lla siis ehkä vielä toivoa, jos mies jaksaa katella.

Vierailija
4/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele rakastamaan itseäsi.

Vierailija
5/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaaminen ja syytökset ehdottomasti hälytysmerkkejä. Seuraavaksi alkaa se kontrollointi vaikka ei vielä oliskaan. En tosin tiedä että tietääkö yleensä mustasukkaiset olevansa sellaisia, vai kuvitteleeko normaaliksi? Ap:lla siis ehkä vielä toivoa, jos mies jaksaa katella.

Niin se voi olla... Ainakin tuntuu itsestäni että käytökseni on pahentunut suhteen edetessä. Saatan ihan oikeasti olla vähän ärsyyntynyt jopa siitä, että mies on käynyt naislääkärillä?! Ihan kuin olisi itse lääkäriä edes valinnut ja toisekseen, mitä väliä. Ja on vaikea uskoa että entiset työkaverit ovat mitään pelkkiä työkavereita, varsinkin jos hyvännäköisiä niin varmasti ollut juttua. Saatan huomautella näistä asioista ns. vitsillä mutta mitä olen täältä mustasukkaisuusjuttuja lukenut, niin juuri näin ne alkavat. Että ensin muka vähän vitsillä huomautellaan ja sitten se alkaakin mennä aivan överiksi.

Ap

Vierailija
6/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti päinvastoin: jos kyttäät ja kerjäät kehuja, onko ne aitoja? Mutta jos vaan oot ja mies on kanssasi vaatimatta, silloin se on aitoa.

Vaikutat nuorelta. Tee jotain mistä saat onnistumisen tunteen, olisko joku harrastus. Hyvä jos tunnistat "vikasi".

Vierailija
7/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele rakastamaan itseäsi.

Helpommin sanottu kuin tehty! Mielestäni minussa ei ole kerrassaan mitään rakastettavaa, olen kamala ihminen ja lisäksi vielä ruma ja minun on täysin mahdotonta ymmärtää, miksei mieheni ajattele samoin. No eihän se varmaan olekaan kuin ajan kysymys, että alkaa niin ajatella...

Ap

Vierailija
8/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti päinvastoin: jos kyttäät ja kerjäät kehuja, onko ne aitoja? Mutta jos vaan oot ja mies on kanssasi vaatimatta, silloin se on aitoa.

Vaikutat nuorelta. Tee jotain mistä saat onnistumisen tunteen, olisko joku harrastus. Hyvä jos tunnistat "vikasi".

En ole kovin nuori, mutta ehkä sitten vähän jälkeenjäänyt. Aloitin seurustelukuviot melko myöhäisellä iällä. On kyllä totta ettei minulla oikein ole mitään, mistä saisin onnistumisen tunteita. Ehkä sellainen voisi helpottaa oloa.

Ap

Vierailija
9/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viimeinenaika lopettaa palstailu.

Sitten menet hommaamaan itselles itsetunnon ja sen jälkeen voit varovasti tulla takaisin.

Vierailija
10/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle tuntemuksistasi. Teroita ja alleviivaa, että hän ei ole tehnyt mitään väärää, vaan epäluottamus johtuu sinusta itsestäsi. Kerro, että sinulla on ongelmia itsetuntosi kanssa ja koet, että et ansaitse häntä etkä usko, että hän lähtee, koska et itsekään hyväksy itseäsi.

Voi olla, että miehelle tämän kuuleminen on erittäin ahdistavaa. Kuitenkin häntä voi helpottaa, että ymmärrät, että ongelma on sinun eikä hänen. Jotta teidän suhteenne voisi jatkua ja kehittyä, hänen on kuitenkin hyväksyttävä epävarmuutesi, menettämisen pelkosi ja turvattomuuden tunteesi. 

Hyväksyminen ei tietenkään tarkoita sitä, että voisit piiloutua ongelmiesi taakse. Mikään ei oikeuta marttyrointia, uhriutumista, kontrollointia, syyttelyä tai henkistä kiristystä. Ne ovat tie suhteen tuhoon.

Sen jälkeen, kun olette avoimesti keskustelleet, voit alkaa työstää ongelmaasi eli menettämisen pelkoa ja arvottomuuden tunnetta. Toivottavasti mies tukee sinua siinä. Tarvtset ympärillesi hyväksyviä ihmissuhteita. Terapiaa kannattaa harkita, mutta myös itsenäinen työskentely voi auttaa.

Vierailija
11/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele hyväksymään se tosiasia, että kuka tahansa saattaa pettää ketä tahansa mistä syystä tahansa, etkä sinä voi sille mitään. Vaikka olisit maailman kaunein ja rikkain prinsessa, miehesi voi silti pettää ja jättää. Mitään varmuutta ei koskaan voi saada. Joten on siis paljon parempi antaa vain asian olla, päästää irti koko ajatuksesta. Nauti siitä suhteesta mikä teillä on nyt, tee joka päivästä mukava, ole hyvä kumppani, äläkä sure etukäteen sellaista mihin et voi kuitenkaan vaikuttaa.

Vierailija
12/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten menet hommaamaan itselles itsetunnon ja sen jälkeen voit varovasti tulla takaisin.

Tietäisinpä, mistä sellaisen itsetunnon saa hankittua.

Ap

Vierailija
13/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaarallisilla vesillä, nyt on aika tehdä jotain ennenkuin pahenee.

Mitä väliä sillä on, kehen poikaystäväsi on ollut ihastunut joskus muinoin/kuka on ollut ihastunut häneen?

Mitä teet tiedoilla hänen ex-suhteistaan, muuta kuin siis että saat oikein kieriskellä mustasukkaisuudessa?

Poikaystävän puhelin ei sinulle kuulu pätkääkään, hänellä on oikeus yksityisyyteen.

Vierailija
14/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisinpä, mistä sellaisen itsetunnon saa hankittua.

Ap

Terapiaa suosittelisin. Kävisit siellä läpi lapsuuttasi, koska jostain sieltä löytyy syy huonolle itsetunnollesi ja läheisriippuvuudellesi.

Vierailija
15/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se voi olla... Ainakin tuntuu itsestäni että käytökseni on pahentunut suhteen edetessä. Saatan ihan oikeasti olla vähän ärsyyntynyt jopa siitä, että mies on käynyt naislääkärillä?! Ihan kuin olisi itse lääkäriä edes valinnut ja toisekseen, mitä väliä. Ja on vaikea uskoa että entiset työkaverit ovat mitään pelkkiä työkavereita, varsinkin jos hyvännäköisiä niin varmasti ollut juttua. Saatan huomautella näistä asioista ns. vitsillä mutta mitä olen täältä mustasukkaisuusjuttuja lukenut, niin juuri näin ne alkavat. Että ensin muka vähän vitsillä huomautellaan ja sitten se alkaakin mennä aivan överiksi.

Ap

Tutulta kuulostaa. Juuri tuolla ajat hänet pois luotasi, koska yksinkertaisesti elämästä tulee kamalaa.

Minullekin raivottiin, koska oli mieslääkäri. Töissäkin kävin kuulema h*raamassa.

T. Mustasukkaisen ex

Vierailija
16/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro miehelle tuntemuksistasi. Teroita ja alleviivaa, että hän ei ole tehnyt mitään väärää, vaan epäluottamus johtuu sinusta itsestäsi. Kerro, että sinulla on ongelmia itsetuntosi kanssa ja koet, että et ansaitse häntä etkä usko, että hän lähtee, koska et itsekään hyväksy itseäsi.

Voi olla, että miehelle tämän kuuleminen on erittäin ahdistavaa. Kuitenkin häntä voi helpottaa, että ymmärrät, että ongelma on sinun eikä hänen. Jotta teidän suhteenne voisi jatkua ja kehittyä, hänen on kuitenkin hyväksyttävä epävarmuutesi, menettämisen pelkosi ja turvattomuuden tunteesi. 

Hyväksyminen ei tietenkään tarkoita sitä, että voisit piiloutua ongelmiesi taakse. Mikään ei oikeuta marttyrointia, uhriutumista, kontrollointia, syyttelyä tai henkistä kiristystä. Ne ovat tie suhteen tuhoon.

Sen jälkeen, kun olette avoimesti keskustelleet, voit alkaa työstää ongelmaasi eli menettämisen pelkoa ja arvottomuuden tunnetta. Toivottavasti mies tukee sinua siinä. Tarvtset ympärillesi hyväksyviä ihmissuhteita. Terapiaa kannattaa harkita, mutta myös itsenäinen työskentely voi auttaa.

Varmaan jotain tällaista pitäisi tehdä. Olen yrittänyt asiasta mainitakin, mutta en muista olenko suoraan osannut myöntää, miten isosta ongelmasta on kyse ja nimenomaan itsetunnossani ja siinä että se ilmenee mustasukkaisuutena. Koska hävettäähän tämä!

Terapiaa harkitsisin jos olisi ylimääräistä rahaa, mutta jopa Kela-korvattuna se on tällä hetkellä liian kallista ja liian monimutkainen prosessi yrittää siihen edes päästä.

Ap

Vierailija
17/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa, että intuitiollakin on tärkeä merkitys. Eli havainnointi siitä millainen mies todellisuudessa on. Kyllä monista miehistä oppii tuntemaan, olisivatko luotettavia ja kuinka "naiskauneuden" perään ovat. Joistakin työpaikan miehistäkin ja tuttavan puolisostakin saaattaa melko pan nähdä, kuinka helposti olisi housuja riisumassa tilaisuuden tullen.

Jos oma havainnointi ja miehen puheet ovat ristiriidassa, mustasukkaisuus on useimmiten aiheellista. Täytyy muistaa myös, että kaikkien pettäjien lempisyytös entisiä kumppaneitaan kohtaan on "sairaalloinen mustasukkaisuus".

Vierailija
18/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tutulta kuulostaa. Juuri tuolla ajat hänet pois luotasi, koska yksinkertaisesti elämästä tulee kamalaa.

Minullekin raivottiin, koska oli mieslääkäri. Töissäkin kävin kuulema h*raamassa.

T. Mustasukkaisen ex

Kamalaa. En todellakaan halua että "kilahdan" (=tulen hulluksi?) noin pahasti. Mutta jotenkin tuntuu, että tästä mustasukkaisuudesta on ihan hirveän vaikea pyristellä irti, jotenkin vajoan siihen aina.

Ap

Vierailija
19/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vaarallisilla vesillä, nyt on aika tehdä jotain ennenkuin pahenee.

Mitä väliä sillä on, kehen poikaystäväsi on ollut ihastunut joskus muinoin/kuka on ollut ihastunut häneen?

Mitä teet tiedoilla hänen ex-suhteistaan, muuta kuin siis että saat oikein kieriskellä mustasukkaisuudessa?

Poikaystävän puhelin ei sinulle kuulu pätkääkään, hänellä on oikeus yksityisyyteen.

Niinpä. Tuntuu välillä siltä että oikein HALUAN kieriskellä siinä kauheassa mustasukkaisuuden ja kelpaamattomuuden tunteessa? Koska ei se tosissaan auta mihinkään, vaikka tietäisin existä kaiken. Enkä kuitenkaan edes halua tietää ja siltikin olen mm. käynyt läpi mieheni kaikki facebook-kuvat ja kommentit jotka siis julkisia ovat. Paha olohan siitä vain tulee vaikka olisi miten historiaa jo.

Ap

Vierailija
20/22 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa, että intuitiollakin on tärkeä merkitys. Eli havainnointi siitä millainen mies todellisuudessa on. Kyllä monista miehistä oppii tuntemaan, olisivatko luotettavia ja kuinka "naiskauneuden" perään ovat. Joistakin työpaikan miehistäkin ja tuttavan puolisostakin saaattaa melko pan nähdä, kuinka helposti olisi housuja riisumassa tilaisuuden tullen.

Jos oma havainnointi ja miehen puheet ovat ristiriidassa, mustasukkaisuus on useimmiten aiheellista. Täytyy muistaa myös, että kaikkien pettäjien lempisyytös entisiä kumppaneitaan kohtaan on "sairaalloinen mustasukkaisuus".

Niin varmasti noinkin. Mutta minä olen kyllä ihan tyyppiesimerkki ihmisestä joka on aivan väärin perustein (=itse keksittyjen "teorioiden" perusteella) mustasukkainen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä