Pelkään että minusta tulee sairaalloisen mustasukkainen, kun täälläkin kaikki väittävät, että se vain pahenee ajan kanssa!
Olen lukenut näitä mustasukkaisuusketjuja ja yleensä ne ovat siitä näkökulmasta, että kumppani on se sairaalloisen mustasukkainen kyttääjä ja syyllistäjä.
Pelkään pahoin, että minä puolestani olen itse, jos nyt en (vielä?) sairaalloisen mustasukkainen niin ainakin aika pahanlaisesti.
Stalkkaan puolisoni naispuolisia fb-kavereita ja epäilen mielessäni, että ainakin niiden kauniimpien kanssa on vähintään ollut joskus jomminkummin päin olevaa yksipuolista ihastusta jos ei muuta. Olen pyytänyt kumppaniani kertomaan kaikista existään (reiluuden nimissä kerrottakoon että myös hän halusi tietää minun existäni), millaisissa väleissä on eronnut jne. ja pitääkö vielä yhteyttä heihin. Aika ajoin ärsyynnyn siitä, että joihinkin pitää vielä yhteyttä.
Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että puoliso pitää usein puhelintaan näyttö alaspäin, hän on tosin saattanut huomata, että kurkin joskus olan yli. Enkä edes epäile pettämisestä, ei ole tosiaankaan syytä. Mutta häiritsee ajatus että mitä jos vaikka tekstaileekin jonkun exän kanssa.
Epäilen että en ole ulkoisesti ollenkaan puolisoni mieleen, ja aika usein myös sanon sen hänelle. Että enhän ole ollenkaan hänen tyyppiään että miksi ei etsi sellaista naista, joka miellyttäisi enemmän. Ei auta vaikka kumppani väittäisi vastaan koska minä "tiedän" että olen "oikeassa". (Ovathan hänen exätkin olleet paljon kauniimpia ja hoikempia ja vaikka mitä. Tätä perustelua en ole kumppanille sanonut.)
Minä EN OLE (vielä?!) rajoittanut puolisoni tekemisiä ollenkaan. En ole näistä ahdistuksistanikaan hänelle aina kertonut vaan pidän omana tietonani. En tosissani epäile häntä pettämisestä mutta kylläkin siitä, että saattahan hän ihastua johonkuhun toiseen... Saa mennä ja tulla miten tykkää, mutta kyllä me aina ilmoitamme kun kotoa poistutaan, että minne ollaan menossa ja milloin tulossa. Eikä haittaa jos menot venyy, siitäkin on tosin kohteliasta ilmoittaa.
No niin. Täällä on ilmeisen paljon ihmisiä, joilla on ollut mustasukkainen exä. Mitä näistä minun jutuistani pitäisitte hälytysmerkkinä? En todellakaan halua että suhteemme kaatuu minun paskaan käytökseeni ja turhiin epäilyihin, mutta pelkään että tämä ongelmani tästä vain pahenee.
Veikkaan että moni ehdottaa ensimmäisenä terapiaa minulle, mutta jos oletetaan että se on poissuljettu (se aika pitkälti onkin koska se on valitettavan kallista), niin mitä muuta ehdottaisitte minulle?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vaarallisilla vesillä, nyt on aika tehdä jotain ennenkuin pahenee.
Mitä väliä sillä on, kehen poikaystäväsi on ollut ihastunut joskus muinoin/kuka on ollut ihastunut häneen?
Mitä teet tiedoilla hänen ex-suhteistaan, muuta kuin siis että saat oikein kieriskellä mustasukkaisuudessa?
Poikaystävän puhelin ei sinulle kuulu pätkääkään, hänellä on oikeus yksityisyyteen.
Niinpä. Tuntuu välillä siltä että oikein HALUAN kieriskellä siinä kauheassa mustasukkaisuuden ja kelpaamattomuuden tunteessa? Koska ei se tosissaan auta mihinkään, vaikka tietäisin existä kaiken. Enkä kuitenkaan edes halua tietää ja siltikin olen mm. käynyt läpi mieheni kaikki facebook-kuvat ja kommentit jotka siis julkisia ovat. Paha olohan siitä vain tulee vaikka olisi miten historiaa jo.
Ap
Sairaalloisen mustasukkainen ex kaiveli tietoja existäni, ja hänestäkin näki miten pahaa teki, mutta vaati saada lisää tietoa. Siis kuulustelua ja hiillostusta.
Hänkin halusi kieriskellä siinä mustasukkaisuudessa ja ruokkia sitä tunnetta kuvittelemalla minua exieni kanssa.Että kuten sanottu, olet vaarallisilla vesillä. MUTTA iso plussa sinulle, että tunnistat tilanteen, jolloin pystyt myös hakemaan apua asiaan.
Hyi... Osaan toki samaistua exääsi tässä asiassa ehkä liiankin hyvin, mutta vaikka miten itselleen perustelisi oikeutensa mustasukkaisuuteen ja vetoaisi huonoon itsetuntoon (joka ON usein syy, mutta eihän se sen toisen vika ole eikä siis kuuluisi kaatua kumppanin niskaan!) niin on aivan täysin väärin syytellä ja yrittää kontrolloida toisen elämää. Voi helvetti.. olenkohan oikeasti terapian tarpeessa? Ei vaan ole siihen nyt oikein taloudellisia resursseja että pitäisi nyt aluksi yrittää jotain muuta.
Ap
Sairaalloisen mustasukkainen ex kaiveli tietoja existäni, ja hänestäkin näki miten pahaa teki, mutta vaati saada lisää tietoa. Siis kuulustelua ja hiillostusta.
Hänkin halusi kieriskellä siinä mustasukkaisuudessa ja ruokkia sitä tunnetta kuvittelemalla minua exieni kanssa.
Että kuten sanottu, olet vaarallisilla vesillä. MUTTA iso plussa sinulle, että tunnistat tilanteen, jolloin pystyt myös hakemaan apua asiaan.