Millaisista perheistä koulukiusaajat tulevat?
Aloin vaan miettimään asiaa.
Millaisia tapauksia tiedätte? Onko kiusaajien vanhemmissa jotain yhtäläisyyksiä?
Tai onko kenties oma lapsesi ollut koulukiusaaja?
Kommentit (28)
Ihan minkälaisista tahansa. Oman kouluaikani kiusaajista yksi oli lääkärin ja diplomi-insinöörin tytär, toisen kotoa löytyi ainoastaan kouluttamaton yh-äiti (ja välillä milloin minkäkinlainen isäpuolikandidaatti) ja kolmannen perheessä isä oli täysi sekopää ja persoonallisuushäiriöinen. Ensiksi mainitusta en ole reilu viiteentoista vuoteen kuullut mitään, toinen on töissä ilmeisesti siivoojana ja kolmas on aikuiseksi tultuaan pimahtanut täysin. On yrittänyt mm. politiikkaan mukaan ja tullut savustetuksi ulos niistä piireistä hyvin pian. On kuuleman mukaan niin sekaisin, ettei oikein mikään puolue halua häntä mukaan toimintaan.
Se riippuu luonteenpiirteistä enemmän kuin taustasta. Voi olla kaltoinkohdeltu alkoholistiperheen lapsi, joka on kiltti kaikille tai papin lapsi, joka haukkuu toisten vaatteita.
Olin itsekin epäsuosittu, mutta osallistuin itseäni vielä ns. alempana nokkimisjärjestyksessä olevien syrjimiseen ja vieressä nauramiseen. Minulla mukavat mutta poissaolevat vanhemmat (en tosin usko että se vaikutti tähän juurikaan)
Kiusaaminen on ryhmäilmiö. Siihen osallistuu koko luokka.
Koulukiusaajat tulevat näin ollen sellaisista perheistä, joista koululaiset tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on ryhmäilmiö. Siihen osallistuu koko luokka.
Koulukiusaajat tulevat näin ollen sellaisista perheistä, joista koululaiset tulevat.
Olipa harvinaisen typerä, elämästä vieraantunut kommentti.
Kiusaajani tuli varakkaasta perheestä ja on suorittanut ekokomin tutkinnon ja asuu Helsingin arvoalueella. Jostain syystä hän, suosittu poika, halusi haukkua ja ivata ja käydä käsiksi minuun, joka olin heiveröinen ja kaikille mukava.
Ainakin oman lapseni kiusaaja tulee avioero perheestä jossa lapsella ei ole minkäänlaisia sääntöjä. Esimerkiksi lapsi saa valvoa niin myöhään kun haluaa. Lapsi saa kaiken minkä haluaa ja myös syö karkkia tms. herkkuja joka päivä mikä näkyy ulkonäössä ja käytöksessä.