Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpainelääkkeen positiiviset vaikutukset

Vierailija
14.01.2018 |

Aloitin reilu kuukausi sitten verenpainelääkkeen, Losartanin. Mitään kielteisiä kokemuksia ei ole. Verenpaine on laskenut mukavasti. Ääreisverenkiertokin tuntuu parantuneen, sormet ja varpaat eivät ole jatkuvasti kylmät. Krooninen ummetus on pois. Muutenkin tuntuu etten ole niin kireä ja stressaantunut kuin aiemmin vaan jotenkin rennompi. Eikä tarvitse olla tuulettamassa kun minulla on normaalisti tunne että happi loppuu jos en tuuleta kotonani pari kertaa päivässä. Nyt en ole tuulettanut pariin päivään.

Yleensä aina kuulee siitä kuinka hankalaa verenpainelääkkeen käyttöönotto on, mutta ei mitään positiivisia vaikutuksia verenpaineen laskun lisäksi. Onko nuo minulla jotakin lumevaikutusta, vai tuleeko tuollaisia positiivisia vaikutuksia normaalisti?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Itse aloitin verenpainelääkkeet kolmisen viikkoa sitten. En ole huomannut suuntaan tai toiseen muita vaikutuksia kuin verenpaineen laskun.

Ihan ihmisestä eli tuurista kiinni, tuleeko sivuvaikutuksia. Myönteisiä muutoksiahan ei edes lasketa sivuvaikutuksiksi.

Vierailija
2/4 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Itse aloitin verenpainelääkkeet kolmisen viikkoa sitten. En ole huomannut suuntaan tai toiseen muita vaikutuksia kuin verenpaineen laskun.

Ihan ihmisestä eli tuurista kiinni, tuleeko sivuvaikutuksia. Myönteisiä muutoksiahan ei edes lasketa sivuvaikutuksiksi.

Ei lasketa, mutta kiinnostaisi onko muilla samasuuntaisia kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/4 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Losartanillahan ei kovin pahoja sivuvaikutuksia olekaan, paitsi syöpäriskin nousu. Kun lääke parantaa verenkiertoa, se parantaa myös mahdollisen kasvaimen verenkiertoa, noin yksinkertaisesti ilmaistuna.

Minulla on, ja on aikaisemmin ollut, monenlaisia verenpainelääkkeitä. Beetasalpaaja aiheuttaa käsien ja jalkojen palelua, mutta estää myös migreenikohtauksia - siinä erinomainen vaikutus, jonka takia mielelläni kestän pientä palelua. Ace-estäjä taas aiheutti munuaisten vajaatoimintaa ja jouduin lopettamaan lääkityksen sen takia. Yhdestä lääkkeestä tuli näköhäiriöitä, mutta se ei tuntunut kovin vaaralliselta. Ystävälleni taas tulee verenpainelääkkeistä huimausta ja kuivaa yskää.

Verenpainelääkkeitä joudutaan usein kokeilemaan ja vaihtamaan monta kertaa, ennen kuin löytyy sopiva. Sinä olet ollut onnekas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän