Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoreksiasta parantuminem ja kuukautiset

Kyselijä104031
14.01.2018 |

Olen sairastanut anoreksiaa/syömishäirötä ainakin 2,5vuotta. Takana pari osastojaksoa ja nyt menee paremmin. Normaalipainon alarajaan on 2-3kg. Kuukautiseni palasivat eilen (ne olivat pois reilu 2 vuotta). Olen tästä iloinen mutta mietin että kun kuukautiset ovat olleet noin kauan pois niin eikö vuodon pitäisi olla todella runsasta kun kohdun limakalvo on paksuuntunut 2v aikana? Vuoto on aika niukkaa. Onko kellään kokemusta kuukautisten pitkäaikaisesta poisjäännistä ja niiden palaamisesta? Mitä on odotettavissa? Vai onko mitään:D

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olet paranemaan päin! Itse kärsin teini-iässä anoreksiasta ja noin 1,5 vuotta oli kuukautiset poissa, mutta nyt kun mietin niin en kyllä muista tarkkaan yksityiskohtia niiden alkamisesta, onhan siitä jo n 8 vuotta aikaa. Muistaakseni oli aika niukat ja epäsäännölliset alkuun, mutta siitä ne sitten normalisoitui pikkuhiljaa. En usko sulla on mitään syytä huoleen, kunhan paino ei lähde uudestaan laskuun. Tsemppiä paljon sulle paranemiseen! Se on vittumainen sairaus, mut siitä voi kyllä parantua täysin, vaikka ihan helppoa se ei olekaan

Vierailija
2/2 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan odotettavissa, voi mennä aikaa. kroppa on ollu säästöliekillä ja sun painon normalisoituessa ni pitäis menkkojenkin - mut jos on huoli voi *aina* soittaa esim. sairaalan päivystävälle sairaanhoitajalle tai varata aikaa lääkärille. pidää kirjaa vaikka vuodon määrästä ja kuinka monta päivää jne. tsemii!!! kyllä asiat hoituu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla