Montako ihmistä teidän elämässänne on, joiden käsiin uskoisitte "kaiken"?
Tuli mieleen kun Facebookissa on se asetus että kenelle antaisit oikeudet profiiliisi, jos vaikka kuolet onnettomuudessa tms.
Jos ajatellaan että pitäisi jonkun tietoon uskoa kaikki alkaen verkkopankkitunnuksista, tileistä, kotiavaimista aina arkaluonteisiin tietoihin (esim. mahdolliset sairaudet, salaisuudet perheessä) asti? Eli suomennettuna henkilö johon voit luottaa täysin. Tietysti kukaan ei kenellekään ihan kaikkea kerro, mutta niin paljon kuin mahdollista.
Montako tälläistä henkilöä sinulla on? Ovatko he naapurisi, ystäviäsi, vanhempasi, lapsesi, joku muu?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Rahaan luotan. Raha on monesti inhimillissiäkin asioita suurempi motivaation lähde.
Mutta uskon että tunneside on voimaakkaampi vaikutin?
Kolme, aviomies ja ystäväpariskunta. Oma äitini tai tyttäreni....ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaan luotan. Raha on monesti inhimillissiäkin asioita suurempi motivaation lähde.
Mutta uskon että tunneside on voimaakkaampi vaikutin?
Voimakkaampi kuin järki ja raha.
Mies, vanhempani, siskoni ja veljeni, kolme läheistä serkkua, jotka ovat kuin siskoja minulle, yksi älykäs ja läheinen ystävä. Oma poikani on vasta 4v, mutta tulevaisuudessa myös hän.
Ykkösvaihtoehto on siskoni. Olen kirjoittanut päiväkirjoihini, että ne on annettava hänelle, kun kuolen. Ehkä en toivoisi muiden lukevan niitä.
Mieheni ja yksi tai kaksi ystävääni, heille ei kyllä tulisi tietoon mitään yllättävää. Puhutaan sujuvasti kaikesta etenkin mieheni kanssa.
En kellekään. Olen täysin umpipimeä ihminen vaikka vaimo ja kolmen lapsen äiti.
7 ihmistä keille voisin luottaa kaiken. Vaikka kuolisin huomenna niin mitään sellaista ei löydy mikä ei päivän valoa kestä.
Mulla olisi useampikin, mutta jos äkillisesti kuolen, niin asioiden hoitaminen jää tietenkin perikunnalle eli kahdelle aikuiselle lapselleni. Tuskin mun kuolemani jälkeen kenellekään muulla olisi lain mukaan edes oikeutta pankkitileihini yms, vaikka miten luottaisin.
Äidille, isälle, siskolle ja kahdelle parhaalle ystävälle. Avomieheeni luotan myös, mutta en ehkä kuitenkaan samalla tasolla. Olemme kuitenkin tunteneet vasta noin viisi vuotta, muiden yllä mainittujen kanssa vähintään kymmenen. Ja oman kokemukseni mukaan seurustelukumppaneiden kanssa menee helpommin sukset lopullisesti ristiin kuin perheenjäsenten ja ystävien.
Kaksoissisko ja isä. Pystyisivät helposti tuhoamaan elämäni teoriassa, koska tietävät noita tärkeitä asioita.