Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkinen kysymys: missä säilytätte tiskirättiä?

Vierailija
13.01.2018 |

Ja mikä on mielestänne paras tapa säilyttää tiskirättiä? Onko teillä siihen jokin teline ja jos on, niin millainen? Kysyn, koska olen kyllästynyt vaeltelevaan lötköön tiskirättiin keittiössä ja haluan sille kivan "oman paikan".

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä se on tiskialtaan yläpuolella kuivauskaapin ritilässä roikkuvassa s-koukussa.

Ainoa hygieeninen tapa.

Millä perusteella? Kyllähän se rätti huuhdotaan hyvin kuumalla vedellä jokaisen käytön jälkeen. Tai ainkin jokainen aivot omaava näin toimii.

Vierailija
22/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivauskaapissa ritilän päällä ilman mitään omaa härpäkettä.

Sama täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa jo, miksi hanan päällys on huonompi kuin vaikka uunin avauskahva! Se kuivuu hanan päällä nopeammin, kun lämmin vesi menee hanassa sen alla.

Vierailija
24/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ebaystä tilattu oveen laitettava teline, jossa rätti kuivuu hyvi. Toinen on kylppärissä suihkun lasiseinässä, jotta sielläkin on mikrokuituliina valmiina esim. hanan pyyhkimistä varten.

Noita löytyy hakusanoilla kitchen towel door holder tai jotain. Tuli alle kahdella eurolla suoraan postilaatikkoon ilman postimaksuja.

Vierailija
25/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-koukku on muuten kiva idea, mutta olen niin hermoherkkä, että sen liikkuminen jotenkin ärsyttää minua. Ennen ripustin sellaisiin ruuanlaittovälineitäkin, mutta etenkin jos ne osuivat toisiinsa ja syntyi pientä kilkatusta ja kalkatusta, sain aina pienen hepulin :D Haluaisin, että tavarat pysyisivät paikallaan ja olisivat äänettömiä, vaikka se lienee kohtuuton vaatimus ainakin tässä huushollissa. Aina saa olla metsästämässä katoilevia välineitä...

Vierailija
26/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se on hanan(putken, ei kahvan) päällä niin kuin kaikilla muillakin.

Vierailija
27/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuisin sanaan "tiskirätti". Se on jäänne niiltä ajoilta kun tiskit tiskattiin pienellä kangaspalalla. Ei ollut mitään tekemistä pöytien pyyhkimisellä. Siivous/puhdistusliina kannattaa aina huuhtoa hyvin käytön jälkeen ja puristella puolikuivaksi. Sitten kuivumaan ilmavaan paikkaan. 

Kiitos tästä kommentista, olin itsekin puuttumassa tähän persläpitermiin.

Vierailija
28/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ebaystä tilattu oveen laitettava teline, jossa rätti kuivuu hyvi. Toinen on kylppärissä suihkun lasiseinässä, jotta sielläkin on mikrokuituliina valmiina esim. hanan pyyhkimistä varten.

Noita löytyy hakusanoilla kitchen towel door holder tai jotain. Tuli alle kahdella eurolla suoraan postilaatikkoon ilman postimaksuja.

Onko se tämän tyyppinen?

https://www.aliexpress.com/item/OUNEED-Hot-Sell-Stainless-Steel-Towel-B…

Vierailija
29/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Sinituotteen liinanpidike, siis sellainen tarralla seinään tai kaapin oveen kiinnitettävä systeemi, johon tiskirätin saa näppärästi laitettua kuivumaan. Näitä on meillä itseasiassa neljä kappaletta. Yksi on keittiössä tiskipöydän yläpuolella ja siinä pidetään sitä rättiä, jolla pyyhitään pöydät ja keittiötasot. Yksi on keittiön roskiskaapin ovessa sisäpuolella ja siinä pidetään rättiä, jolla pyyhitään lattialle roiskuneet sotkut ja mahdolliset kissan oksennukset yms. Lisäksi vessan alakaapin ovessa sisäpuolella on vessansiivousrätille oma pidike ja saunaosastolla omansa. Rätit tietenkin vaihdan ja pesen koneessa säännöllisesti.

Vierailija
30/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tiskirättiä.

Vierailija
31/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka pidätte rättiä hanan päällä tai muuten sellaisessa paikassa, että käsi voi osua siihen: eikö teitä ällötä, jos vahingossa tarraatte tiskirättiin? Itse onnistun aina osumaan siihen, vaikka se olisi vähän sivussakin :/ Olenkohan jotenkin kömpelö? Sinänsä tietysti rätin voisi säilyttää melkein missä vaan.

Vierailija
32/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuttuisin sanaan "tiskirätti". Se on jäänne niiltä ajoilta kun tiskit tiskattiin pienellä kangaspalalla. Ei ollut mitään tekemistä pöytien pyyhkimisellä. Siivous/puhdistusliina kannattaa aina huuhtoa hyvin käytön jälkeen ja puristella puolikuivaksi. Sitten kuivumaan ilmavaan paikkaan. 

Mitenhän ne haitilaiset Aids-ihmiset mahtaa säilyttää rättejään siellä bambumajoissaan? Tv Donald

Vierailija
33/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pidän uunin kahvalla levitettynä. Kuivuu hyvin varsunkin, kun uuni on lämmin.

Vierailija
34/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela - 72 kirjoitti:

Meillä on Sinituotteen liinanpidike, siis sellainen tarralla seinään tai kaapin oveen kiinnitettävä systeemi, johon tiskirätin saa näppärästi laitettua kuivumaan. Näitä on meillä itseasiassa neljä kappaletta. Yksi on keittiössä tiskipöydän yläpuolella ja siinä pidetään sitä rättiä, jolla pyyhitään pöydät ja keittiötasot. Yksi on keittiön roskiskaapin ovessa sisäpuolella ja siinä pidetään rättiä, jolla pyyhitään lattialle roiskuneet sotkut ja mahdolliset kissan oksennukset yms. Lisäksi vessan alakaapin ovessa sisäpuolella on vessansiivousrätille oma pidike ja saunaosastolla omansa. Rätit tietenkin vaihdan ja pesen koneessa säännöllisesti.

Pari kysymystä olisi:

1) Pysyykö se pidike tarralla seinässä? Tai jollain imukupilla?

2) Raapiiko se pidike näppejä, kun siihen laittaa rättiä?

Kiva jos vastaat tai joku muu vastaa :)

Vierailija
35/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se tämän tyyppinen?

https://www.aliexpress.com/item/OUNEED-Hot-Sell-Stainless-Steel-Towel-B…

Juuri tuollainen, joka vain asetetaan oven päälle, eli ei tarvitse ruuvata mihinkään kiinni. On kätevä!

Vierailija
36/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela - 72 kirjoitti:

Miten ne kuivuu kaapin sisällä? Eikö nopea kuivuminen ole tärkeintä, ettei bakteereja ehdi tulla?

Vierailija
37/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ällötä tiskirätti. Pidän sen siinä hanan päällä. Pyyhin keittiönpöydät kerran tai pari päivässä ja vaihdan rätin viikottain. Murut huuhtelen tietysti aina käytön jälkeen juoksevalla vedellä.

Vierailija
38/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas jäi askarruttamaan, että miksi rätti pitäisi puristella puolikuivaksi. Itse aina puristan mahdollisimman kuivaksi.

Totean myös sen, että jos rätyi on niin saastainen, että siihen ällöttää koskea niin miten ilkeätte pyyhkiä sillä pöytiä?

Vierailija
39/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka pidätte rättiä hanan päällä tai muuten sellaisessa paikassa, että käsi voi osua siihen: eikö teitä ällötä, jos vahingossa tarraatte tiskirättiin? Itse onnistun aina osumaan siihen, vaikka se olisi vähän sivussakin :/ Olenkohan jotenkin kömpelö? Sinänsä tietysti rätin voisi säilyttää melkein missä vaan.

Ällöttääkö koskea pöytään joka on pyyhitty rätillä?

Vierailija
40/72 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas jäi askarruttamaan, että miksi rätti pitäisi puristella puolikuivaksi. Itse aina puristan mahdollisimman kuivaksi.

Totean myös sen, että jos rätyi on niin saastainen, että siihen ällöttää koskea niin miten ilkeätte pyyhkiä sillä pöytiä?

Ei se tietoinen kosketus ällötä, vaan sellainen vahingossa koskettaminen. Eikä sekään nyt niin hirveästi ällötä, mutta kylmä kostea rätti ei tunnu iholla mukavalta, vaikka se vain hipaisisi nopeasti riippumatta bakteerien määrästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi