Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tärkeitä sivistyneiden tapojen opettaminen lapsille on?

Vierailija
13.01.2018 |

Tilanne on se, että mieheni lapsilla on sellaisia tapoja, joita en meinaa sietää, joista pitäisi mielestäni yrittää kannustaa heitä pois. Mies oli eronnut pari vuotta ennen tapaamistamme, äiti jätti ja muutti uuden miehen kanssa yhteen. Miehelläni on minusta ihan normaalit tavat, mutta lasten äidin perheessä, missä lapset viettävät pääosan ajasta, on jotenkin erilaista.

Kouluikäiset lapset siis ensinnäkin syövät suu auki mässyttäen. He eivät sano "mitä?" vaan "häh?" He ääntelevät jatkuvasti itsekseen, tätä on vaikea selittää, esim ihan vaan videota katsoessa tai lukiessa tai ihan milloin vain. Siis n kahden minuutin välein äännähtävät itsekseen "öhm", siis sillä lailla tasaisin väliajoin ilman mitään syytä, tavalla, jonka vertauskohta olisi lähinnä pakkoliikkeet.

Jos minulla olisi oma lapsi, niin en toivoisi muiden kokevan hänen käytöstään sillä lailla kummallisena. Kysymykseni on, että olisiko oikein vain seurata tällaista sivusta vai yrittää opettaa lapsille normaaleja käytöstapoja, tai siis pyytää miestä opettamaan? Olen maininnut asiasta ja se selvästi ärsyttää miestä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti heidät on opetettu syömään laajassa mittakaavassa esim. graavilohta ja etnisiä ruokia ym. Etteivät he ole vain makaronilaatikkolapsia. Kyllä lapset joskus saavat nakkiakin syödä, mutta vain pakon edessä. Nakit eivät saa olla ruokalajina kotona muuta kuin vappuna ja vastaavissa tapauksissa.

Kertoisiko tuo äännähtely jostain sisäisistä ongelmista? Eihän se normaalia ole. Olen nähnyt tuollaisen pojan, josta kuului koko ajan jotain ynähdyksiä. Hän oli muutenkin jotenkin outo ja surullinen.

Vierailija
2/2 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti heidät on opetettu syömään laajassa mittakaavassa esim. graavilohta ja etnisiä ruokia ym. Etteivät he ole vain makaronilaatikkolapsia. Kyllä lapset joskus saavat nakkiakin syödä, mutta vain pakon edessä. Nakit eivät saa olla ruokalajina kotona muuta kuin vappuna ja vastaavissa tapauksissa.

Kertoisiko tuo äännähtely jostain sisäisistä ongelmista? Eihän se normaalia ole. Olen nähnyt tuollaisen pojan, josta kuului koko ajan jotain ynähdyksiä. Hän oli muutenkin jotenkin outo ja surullinen.

Niin tässä tapauksessa se äännähtely liittyy juuri sellaiseen apaattiseen itseensä vetäytyneisyyteen, jossa on ladittunut tyhjä katse. Siis tekee vaikutelman siitä, ettei kaikki ole ok. Siis erossa ehkä saivat traumoja ja luulen jutuista päätellen, että ovat vähän laiminlyötyjä vakkarikodissaan. Minusta siihen pitäisi jotenkin puuttua, mutta mies ei näe missään mitään ongelmaa. Kuvaukseni ei ehkä vaikuta kovin kummoiselta näin tekstinä vieraan näkökulmasta, mutta kaikki nuo jutut yhdessä tekevät hieman luotaantyöntävän vaikutelman, eivät voi olla eduksi lapsille itselleenkään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla