Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahaa, Pate Mustajärvi lähtee soolouralle? Minä luulin, että oli kyllästynyt keikkailuun ja esiintymiseen

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin minäkin käsitin..  eli oliko jotain muutakin sitten taustalla Popedan kanssa? 

Vierailija
2/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ollut ihan koko ajan tiedossa, että Pate jatkaa rauhallista musiikin esittämistä, ainoastaan Popedan kanssa matka päättyy. Ei ole missään kohtaa ilmoittanut lopettavansa uraansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se inhoaakin keikkailua ja kiertäamistä, niin kuin moni muukin vanhempi esiintyjä, mut rahnaa pitää jostain saada. Ei Pate raksalle enää pääse. Siellä on virolaiset, latvialaiset, liettualaiset ja puolalaiset. 

Vierailija
4/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se inhoaakin keikkailua ja kiertäamistä, niin kuin moni muukin vanhempi esiintyjä, mut rahnaa pitää jostain saada. Ei Pate raksalle enää pääse. Siellä on virolaiset, latvialaiset, liettualaiset ja puolalaiset. 

Joo, ja Patehan on juonut kaiken mitä on Popedalla tienannut joten pakkohan se on.

Vierailija
5/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittäkseni alkon kanssa ongelmaa? Eikö tuosta itsekkin ole julkisuudessa puhunut. Jossain kohtaa saattoi vähän lopettaa, puhui julkisuudessa ties mistä "vihersmoothieista" ja kävelylenkeistä... Mutta sairaushan alkoholismi on, siitä harvoin pääsee kokonaan eroon jos taipumusta siihen on... Varmaa  Popedalle helpompi jos ei tarvitse jännätä solistin kuntoa ennen keikkaa.

Vierailija
6/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändi kyllästyi Paten juomiseen ja perseilyyn. Tokihan nyt Paten on pakko yrittää jostain raapia rahat juomiseen. Enpä usko, että olisi pannut rahaa syrjään yrittäjäeläkkeeseen. Kansaneläke on 775 egeä kuussa. 

Vierailija
7/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulot olleet ennen veroja vuosina 2008-2023 jotain 80 000-250 000 per vuosi joten kyllä siitä taskuun on jotain jäänyt vaikka kuinka paljon joisikin. Tuohon ei kuulu vielä Teostokorvaukset ja mitä jostain Spotifystä saa.

Keikkavaatteet ja monia kuluja voi vähentää verotuksessa. Popeda yhtye oli osakeyhtiö ja on sitä edelleen. Pate Mustajärvi kuuluu edelleen myös siihen osakeyhtiöön ja saa siitä jotain tuloja vaikka ei Popedaan muutoin enää kuulu.

Hänen vaimonsa on kirjailija, kustantaja ja toimittaja. Joten tuskin köyhä on hänkään.

Mustajärvi solmi myös äskettäin ison ja rahakkaan diilin ison levy-yhtiön kanssa.

Syksyllä tekee kiertueen missä on 20 keikkaa ympäri Suomen klubeissa ja konserttisaleissa. Perusliput keikoille 50 euroa kpl ja erikoisliput 150 euroa kpl. Lipunmyynti alkoi perjantaina ja on ollut kaikkiin tapahtumiin jo erittäin vilkasta.

Mustajärvi on 67v joten tuskin edes pääsisi mihkään raksalle töihin eikä edes halua.

Vierailija
8/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitää saada rahaa viinaan.

Vierailija
9/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pate esti muuta bändiä esiintymästä, koska on juoppo. Nyt Pate vastaa itse vain omista esiintymisistän ja Costellon bändi bändinä omistaan. On ihan ymmärrettävää, että juoppo heitetään bändistä ulos silloin, kun keikkoja pitää hänen vuokseen perua.

Vierailija
10/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun musaa enkä muutenkaan seurannut Popedan touhuja, mutta seurasin erojuttua. Bändin jättämisestä jäi vaan fiilis, että ei ihan nätisti/sulassa sovussa mennyt koko homma. Esim. tosi outoa, että uusi laulaja Olli Herman ja Pate ei olleet keskustelleet ennen julkistusta eikä heti sen jälkeenkään. Onkohan vieläkään keskustelleet.

Vierailija
11/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole missään vaiheessa sanonut että lopettaa soolouransa. On tehnyt sitä Popedan rinnalla vuodesta 1983 lähtien ja julkaissut kaksitoista soololevyä. Mm. Ukkometso on soolouran kappale vaikka Popedakin sitä Paten siinä ollessa esitti. Samoin on Mä elän vieläkin ja Jukeboksin luona muun muassa.

Pate möläytti jo 2020 että aikoo lähteä Popedasta. Sitten sanoi ettei lähdekään. 2022 sanoi että nyt on tultu siihen pisteeseen että hän haluaa lähteä tästä bändistä oikeasti nyt mutta ensin tehdään 2023 kesän keikat ja iso konsertti siihen loppuun mutta se on sitten siinä.

Vierailija
12/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun musaa enkä muutenkaan seurannut Popedan touhuja, mutta seurasin erojuttua. Bändin jättämisestä jäi vaan fiilis, että ei ihan nätisti/sulassa sovussa mennyt koko homma. Esim. tosi outoa, että uusi laulaja Olli Herman ja Pate ei olleet keskustelleet ennen julkistusta eikä heti sen jälkeenkään. Onkohan vieläkään keskustelleet.

Miksi heidän pitäisi keskustella. Toinen tekee omaa soolouraa nyt ja keskittyy siihen. Toinen henkilö tuli siihen tilalle missä hän oli aiemmin ja keskittyy siihen.

Jos minä olen kassalle töissä vaikka Salessa ja irtisanoudun ja lähden pois niin miksi minun pitäisi keskustella seuraajani kanssa mikä tilallleni palkataan. Ei kuulu mulle pätkääkään.

Vierailija
13/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bändi kyllästyi Paten juomiseen ja perseilyyn. Tokihan nyt Paten on pakko yrittää jostain raapia rahat juomiseen. Enpä usko, että olisi pannut rahaa syrjään yrittäjäeläkkeeseen. Kansaneläke on 775 egeä kuussa. 

Saako tuon, jos tulee jostain tänne, punkee lapsia eikä tee mitään yhteiskunnan eteen?

Vierailija
14/47 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sooloura on sellainen että siinä ei ole keikkoja missään mutaliejussa keskellä metsää festareilla. Keikat on teattereissa, konserttisaleissa ja valikoiduilla klubeilla. Yleensä on väliaika ja kaksi settiä väliajan molemmin puolin. Uudessa taustabändissä soittaa mm. Yö-yhtyeen Mikko Kangasjärvi. Keikat alkaa seitsemältä illalla suunnilleen ja loppuu yhdeksältä tai viimeistään puoli kymmenen. 

On tehnyt noita jonkun verran aiemminkin ja tykkäsi siitä. On nyt 67-vuotiaana sitä mieltä että tekee sitä mieluummin kuin karjuu naama punaisena festareilla jotain Matkalla Alabamaan ja Kaasua komisario Peppone tyylistä tavaraa. Eikä pidä niistä nuhjuisista takahuoneista, odottelusta ja siitä että keikat alkaamyöhemmin kuin seitsemältä illalla. Kuulokin kuulemma vaurioitui Popedan metelin tahdissa.

Vierailija
15/47 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole mihinkään musiikkiin tai keikkailuun kyllästynyt. Oli jo jostain vuodesta 2017 alkaen kyllästynyt uraansa ja keikkailuun Popedassa. Ne keikkapaikat, takahuoneet, kova meteli, odottelu, joidenkin keikkojen myöhäinen aloitusaika ja Popedan biisien esitys otti pattiin ja kun välillä otti se kaikki tarpeeksi päähän niin paljon niin toisinaan ratkesi juomaan. Soolokeikat teki selvinpäin.

Nyt voi yksin kasata ympärilleen sellaisen bändin kuin haluaa ja tehdä keikkoja harvemmin ja valita itse paikat minne haluaa mennä ja mihin aikaan haluaa esiintyä. Samoin voi itse päättää että nämä biisit soitetaan ja taustaorkesteri siihen suostuu kun ovat vaan hänen palkollisiaan.

Toki tässä on myös kyse siitä että Mustajärvelle jäänee tästä paremmin rahaa omaan taskuun kuin urasta Popedassa. Siinä oli puolenkymmentä ukkoa roudareinakin joille piti maksaa käypä liksa. Soolobändissä tuskin on samanlaista määrää tekniikan väkeä. Popedassa oli myös 2018-2023 kaikilla keikoilla 3-4 henkilön torviryhmä kaikilla keikoilla ja varmasti niille piti maksaa myös hyvin koska niissä oli ihan tunnettuja ammatti muusikoita.

Vierailija
16/47 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pate juurikin sanoi, että tekee omia juttujaan Popedan jälkeen ja koittaa lopettaa ennen kuin talutetaan pois. Harva tuossa iässä tekee mitään. Pate on kohtalaisen kovassa kunnossa. Viinan kanssa vaan on mentävä päivä kerrallaan, kun sen pelin on kerran hävinnyt. 

Vierailija
17/47 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sooloilla, kun ei korkki pysy kii

Vierailija
18/47 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Popedassa ovat juoppoja. 

Vierailija
19/47 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun bändi vaan kyllästyi Paten juopotteluun

Vierailija
20/47 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pate ei tule toimeen muiden kanssa, joten on jatkettava yksin matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan