Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30 vuotta työttömänä ja aktiivimalli?

Vierailija
13.01.2018 |

Olen siis ollut 30 vuotta nyt yhtäjaksoisesti työttömänä. Ikää nyt 50 vuotta. Nuorempana jotain edes työkkäri tarjosi muttei mitään enää yli 10 vuoteen.
Huvittaa tämä aktiivimalli, jos ihminen ei ole ollu 30 vuoteen töissä niin ihan höpöhöpöä joku aktivointi. Työkyky on menetetty jo aikaa sitten ja silti pitää roikkua työnhakijana vaikka työllistymisen mahdollisuus on käytännössä nolla.
Eläkkeelle en silti kuulemma pääse, naurettavaa touhua.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin kauan työttömänä?

Vierailija
2/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana en pystynyt sopeutumaan mihinkään työpaikkaan ja nyt vanhempana työkyky on menetetty. Erilaisia sairauksia tullut, selkä paskana ym..

Kela ei silti päästä eläkkeelle:(

Luulen että minun kaltaisia työnhakijoita on monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis ollut 30 vuotta nyt yhtäjaksoisesti työttömänä. Ikää nyt 50 vuotta. Nuorempana jotain edes työkkäri tarjosi muttei mitään enää yli 10 vuoteen.

Huvittaa tämä aktiivimalli, jos ihminen ei ole ollu 30 vuoteen töissä niin ihan höpöhöpöä joku aktivointi. Työkyky on menetetty jo aikaa sitten ja silti pitää roikkua työnhakijana vaikka työllistymisen mahdollisuus on käytännössä nolla.

Naurettavaa on se, ettet ole tuon 30 vuoden aikana  ole opiskellut työllistävää ammattia. Sun kaltaisille ihmisille ei pitäisi antaa mitään tukia. 

Vierailija
4/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä teet vapaa-ajalla? Oon ollu viikon työttömänä ja tuntuu vaan etten voi nauttia "vapaudesta" vaan ahistaa koko ajan. En vois kuvitella 30 vuotta tätä samaa.

Vierailija
5/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tottuu kaikkeen vaikka välillä vähän ahdistaisikin.

Vierailija
6/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että kuolkoot nälkään vai olisiko niskalaukaus ehkä kaikille osapuolille helpompi ratkaisu?

Vierailija
7/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu, että tämäkään aloittaja ei ole muuttanut Venäjälle vaikka kaikki on siellä halvempaa.

Vierailija
8/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kaltaistesi elämän alisuorittajien takia tarvitaan aktivointia.

Vierailija
9/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile. Aktiivimalli leikkaa sinulta yhden korvauspäivän pois, ellet ole aktiivinen. Itse olen yli 60-vuotias ja 500 ansiosidonnaispäivää tuli täyteen. Yllätyksenä tuli se, että sitä ansiosidonnaista maksetaan siihen saakka kunnes täytän 65 vuotta. Siis tuosta noin vaan.

Tosin maaliskuussa menen töin 8 kuukaudeksi.

Vierailija
10/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä teet vapaa-ajalla? Oon ollu viikon työttömänä ja tuntuu vaan etten voi nauttia "vapaudesta" vaan ahistaa koko ajan. En vois kuvitella 30 vuotta tätä samaa.

Aika menee ihan normaalin arjen pyörittämiseen. Yritän liikkua ja auttaa ikääntyneitä vanhempiani mitä kivuiltani pystyn.

Vierailija
11/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin ihmisestä kiinni miten suhtautuu työttömyyteen. Mulle työttömyys oli alun järkytyksen jälkeen helpotus. Nykyään ihan sama onko töissä vai työtön. Jossain välissä ehdin olla 9 vuotta ilman töitä. Ei voi muuta sanoa kuin että aika kuluu älyttömän nopeasti.

Se kun saa nukkua aamuisin lähes korvaa sen rahan puutteen. En halua enää vakituista työtä. Rehellisiä jos ollaan niin haaveilen rahasta ilman töitä. Esim. lotosta paljon. Rahalle tiedän mihin sitä käyttää, nautintoihin.

Vierailija
12/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa on se, ettet ole tuon 30 vuoden aikana  ole opiskellut työllistävää ammattia. Sun kaltaisille ihmisille ei pitäisi antaa mitään tukia. 

Juuri näin. Tuet pois heti, enkä vastustaisi jalkapuuhun asettamistakaan.

Vierailija
13/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun, ventovieraan veroeuroilla pitäisi elättää muiden vetelehtimistä? Jos se kuitenkin mielestäsi on oikeutettua, niin mieti mitä tapahtuisi, jos muutkin tekisivät samoin?

Vierailija
14/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae toimeentulotukea.

Vierailija
15/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun, ventovieraan veroeuroilla pitäisi elättää muiden vetelehtimistä? Jos se kuitenkin mielestäsi on oikeutettua, niin mieti mitä tapahtuisi, jos muutkin tekisivät samoin?

Itseasiassa olisikin kiva nähdä mitä tapahtuisi..

Vierailija
16/22 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä ap:n tausta on, varmaan siellä on puuttunut tukitoimia, joilla hän olisi voinut päästä kiinni työelämään. Tosin siinä oli 90-luvun lama, joten luultavasti sillä oli vaikutusta.

Ap:n nykytilanne kertoo siitä, että meillä ei järjestelmä toimi kaikkien osalta. Jos ihminen on työkyvytön, hänen pitäisi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Ilmeisesti olet liian nuori ettei eläketuki koske sua.

Mutta aktiivimallin voit välttää kahdella tavalla. Joko hakeudut vanhempiesi omaishoitajaksi - sitähän teet koko ajan nytkin. Tai sitten laitat uudestaan työkyvyttömyyseläkehakemuksen, joten ainakin hakemuksen käsittelyn ajan et ole aktiivimallin piirissä. Sinuna tekisin kummankin, koska vaikuttaa hyvinkin, että olisit oikeutettu siihen työkyvyttömyyseläkkeeseen.

Vierailija
17/22 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tosi lyhytnäköistä tuomita työtöntä työttömyydestä.

eiköhän se ole faktaa, että jos henkilö ei ole 30 vuoteen tehnyt mitään työllistymisensä eteen, ni tuskin työnantajat ovat kovinkaan kiinnostuneita.

Koko elämä valtion kustantamana.

ei edes mahdollisuutta hankkia omaisuutta, kaikki tulee almuina joltain mielivaltaisilta tantoilta.

Ei pitäisi käydä kateeksi, mutta työssäkäyvät kadehtivat silti.

Vierailija
18/22 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku voi olla niin onneton surkimus, että on koko ikänsä työttömänä?

19/22 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen tällä hetkellä uudelleen kouluttautumassa ja suunnittelen tulevaa toiminimeä, olin 3 vuotta työttömänä kun jonotin opiskelupaikkaa. Terveyden heikentymisen takia lopetin kuljetus alan hommat, silti riittää ideoita millä voisin alkaa rikastumaan, tai vähintäänkin elättää itseni.

Sinä oot vaa ollu laiska, minäkää en ole urheilija enkä mikkää alffa, mutta en sentää ole myöskään mikkää zeta.

Huonokuntoinenkin pystyisi esimerkiksi tekemään koodailua ja kirjallisuutta tai muita artistin taitoja kokeilemaan!

Vierailija
20/22 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi tiedossa vankilaraitamallisto. Tulee nuita loukkaussyytteitä aika monelta julkimolta pikku hiljukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme