Minna Parikan kengät ihan jäätävän rumia
En ole ikinä Parikan designistä pitänyt, mutta kyllä nyt on ihan järkyttävä mallisto esim. nämä
https://www.minnaparikka.com/fi/candy-mule-blue-suede-fuchsia
Ei helv...
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kengät ovat statussymboli, ne ostetaan samasta syystä kuin Vuittonin laukku. Että muut näkevät, kuinka sinulla on x-merkin tavara ja tietävät, että se maksoi paljon.
Tennarit ja kengät kuluvat, joten ihan sama ostaa halpoja ellei sitten halua tukea aidosti suomalaista ja teetätä niitä suutarilla Suomessa. On myös muutama suomalainen kenkäfirma jotka tekevät kenkiä Suomessa. Parikathan tehdään muualla, vain designer on suomalainen.
Onneksi oma itsetunto on vähän vankemmilla kantimilla, ettei tarvitse susirumilla kengillä pönkittää. Tai oikeastaan se taitaakin olla tosi heikko, kun en tuollaisia suostuisi jalkaan pistämään paitsi naamiaisiin. Variksetkin kävisivät varmaan nokkimaan kinttuja jos puistonpenkille istahtaisi statussymbolejaan esittelemään.
-ap
En minä nyt tiedä, että onko se itsetunto niin kauhean vahvoilla kantimilla, jos pitää omaa mielipidettään kaiken perustana. Pitääkö ihmisten ärsyyntyä asioista, joista he eivät pidä? Keskustella saa ja pitää, mutta en ymmärrä, onko tällainen ilkeily ja provoaminen hedelmällistä (kuten tässäkin viestissä). Itse pidän omia, ainoita Parikoitani, koska ne ovat kauniit ja mukavat juhlakengät. Itselläni on vaikeaa löytää erityisesti juhlakenkiä, joten olen ollut Parikoihini erittäin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taisit sohaista ampiaispesään, Parikan popoista kun ei tässä valtakunnassa saa lausua poikittaista sanaa. Niistä kuuluu tykätä ja ihan kaikkien, vauvasta vaariin, tulee huokaillen haaveilla pupunkorvakengistä. Samoin N- bloggaajan kulutustyylistä ei saa sanoa mitään , ei edes ihmetellen.
Ps. On ne Parikan laukutkin karmeita, etenkin sellainen iso muodoton möhkäle, jossa sellaiset piparkakkureunat.
Osuit ytimeen, on aina tullut sellaiset saaraaaltomaiset vibat kyseistä suunnittelijasta.. ja tällä tarkoitan nimenomaan sitä, että ei saa arvostella tai olla tykkäämättä.
Tottakai saa olla tykkäämättä. Sellainen ei vain ole kovin asiallista keskustelua, jos suurinpiirtein arvostellaan kenkien käyttäjiä statussymbooleja jahtaaviksi bimboiksi tai pidetään omaa mielipidettä absoluuttisen oikeana. Tai jos hermostutaan siitä, että joku kuitenkin tykkää vaikka en itse tykkääkään.
Vierailija kirjoitti:
On hän suunnitellut tosi kauniitakin kenkiä. Mutta nuo hinnat! Ei nuo mitkään kengät 300-1500 euron arvoisia. Huippusuunnittelijat arvostaa liikaa omaa nimeään.
Joistain Suomen oloihin sopivista jalkineista voisin maksaa paljonkin, mutten noista.
Kyllä minä ainakin pidän omiani vähintään sen 300 euron arvoisina. Minun on erittäin vaikea löytää (juhla)kenkiä pahan lonkkavamman takia. Parikkani ovat kestäneet vuosikausia erittäin persoonallista kävelytyyliäni. Ne ovat kauniit, sopivat jalkaani ja tyyliini ja ilahduttavat minua joka kerta.
Onhan tuo ihan kunnioitettavaa, että Parikka tekee tienestiä rumilla kengillään. Kaikki ostaa niitä kilvan, kerta bloggaajatkin ostaa (saavat ilmaiseksi) niitä.
Suomalainen muotoilu/ tyyli on makuuni liian kulmikasta, laatikkomaista, väritöntä/ rumia värisävyjä ja kamalaa kuviointia, mielikuvituksettomuutta ja naiviutta. Ei mitään seksikästä,kaunista, tyylikästä. Siksi suosin kaikessa keski- eurooppalaisuutta.
Aloitus Linkin kengissä on silmää hivelevää tyylikkyyttä lisättynä leikkisällä elementeillä. Katsokaa sitä muotoilua ajattelematta väriä jos väri on mielestänne liian räväkkä.
Pitkä matka lapsekkaasta hihi-suomidesignistä italialaiseen eleganttiin kenkädesigniin...
Vierailija kirjoitti:
Pitkä matka lapsekkaasta hihi-suomidesignistä italialaiseen eleganttiin kenkädesigniin...
Juuri näin.
Nimenomaan se kertoo tisainista, jos kenkiä annetaan ilmaiseksi bloggaajille näkyvyyttä vastaan.
Miksi suomalaisten pitäisi tehdä samaa mitä italialaiset tekevät jo vankalla kokemuksella ja taidolla? Ei suomalaisten kannata lähteä kilpailemaan italialaisten tai vaikka ranskalaisten kanssa samoista markkinoista.
Jos haluat seksikkäitä ja ajattomia italialaiskenkiä, osta sellaiset äläkä mene Parikan liikeeseen valittamaan suomalaisesta hihi-designista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kanssa käsitä noiden suosiota.
Tää bloggaaja on ihan koukussa niihin ja jopa lapselleen ostaa niitä 😕https://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina/tyttaren-ensimmaiset-pari…
Mikäs sua Nelliinan kenkäostoksissa tökkii? Tosi söpöt nuo lapsen glitteritennarit, ja vielä käytettynä ja halvalla saatu. Lapsillehan nuo pupunkorvat nimenomaan sopii. Olisin itsekin rakastanut tuollaisia 3-vuotiaana.
Ei varsinaisesti töki mikään. En vaan käsitä, että ostellaan kenkiä, joita säilytetään laatikoissa. Itse ostan kengät, jos tarvetta ilmenee.
Ottamatta kantaa Parikan kenkiin: kengät on hyvä säilyttää laatikossa. Säilyvät parempina. Niitä on myös hyvä "lepuuttaa" välillä sekä kenkien että jalkojen kannalta.
Mun mielestä Parikat (erityisesti laukut) ovat aina olleet kuin "huonompaa Lulu Guinnesia". Eivät oikeastaan mitenkään omaperäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap taisit sohaista ampiaispesään, Parikan popoista kun ei tässä valtakunnassa saa lausua poikittaista sanaa. Niistä kuuluu tykätä ja ihan kaikkien, vauvasta vaariin, tulee huokaillen haaveilla pupunkorvakengistä. Samoin N- bloggaajan kulutustyylistä ei saa sanoa mitään , ei edes ihmetellen.
Ps. On ne Parikan laukutkin karmeita, etenkin sellainen iso muodoton möhkäle, jossa sellaiset piparkakkureunat.
Ei niistä kuulu tykätä, mutta niistä myös saa tykätä. Tykkääminen tai tykkäämättömyys ei tee sinusta sen parempaa tai huonompaa ihmistä.
N:n kulutustyylistä...mitä vikaa? Hän ostaa laadukasta tavaraa, paljon käytettyä, tuunaa itse. Se, että ihminen on bloggaaja ei automaattisesti tarkoita, että hänen kulutustyylissään on jotain vikaa.
Kuka jumalauta haluaa kulkea jäniksen korvat kintuissaan? Liian moni vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan se kertoo tisainista, jos kenkiä annetaan ilmaiseksi bloggaajille näkyvyyttä vastaan.
Mitä kertoo "tisainista", että Parikka vie itse vanhoja brändinsä kenkiään kirppikselle? Monikohan suuren maailman tisaineri toimisi noin?
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen muotoilu/ tyyli on makuuni liian kulmikasta, laatikkomaista, väritöntä/ rumia värisävyjä ja kamalaa kuviointia, mielikuvituksettomuutta ja naiviutta. Ei mitään seksikästä,kaunista, tyylikästä. Siksi suosin kaikessa keski- eurooppalaisuutta.
Suosi vain. Minä tykkään sekä suomalaisesta että keski-eurooppalaisesta muodista. En tietenkään kaikesta. Kyllä minusta myös Suomessa osataan tehdä seksikkäitä ja tyylikkäitä vaatteita. Myös kauniita, vaikka kauneus onkin katsojan silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että muodin ei pidä olla liian vakavaa. Minna Parikan varhaisemmissa mallistoissa on myös oikein elegantteja kenkiä. Myös italialaiset osaavat suunnitella kepeitä ja leikkimielisiä kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kanssa käsitä noiden suosiota.
Tää bloggaaja on ihan koukussa niihin ja jopa lapselleen ostaa niitä 😕https://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina/tyttaren-ensimmaiset-pari…
Mikäs sua Nelliinan kenkäostoksissa tökkii? Tosi söpöt nuo lapsen glitteritennarit, ja vielä käytettynä ja halvalla saatu. Lapsillehan nuo pupunkorvat nimenomaan sopii. Olisin itsekin rakastanut tuollaisia 3-vuotiaana.
Ei varsinaisesti töki mikään. En vaan käsitä, että ostellaan kenkiä, joita säilytetään laatikoissa. Itse ostan kengät, jos tarvetta ilmenee.
Jos olet häntä yhtään seurannut, tiedät, että hän myös käyttää kenkiään eikä osta niitä vain koristeeksi. Laatikossa niitä säilytetään mm. siksi, että ne pysyvät hyvässä kunnossa käyttökertojen välillä.
Niin minäkin käsitin, että ihan käyttöön ostettu ja laatikossa odottaa, koska vuodenaika olisi niille suotuisa. Toistaiseksi siis lapsi käyttänyt vain sisätiloissa kun pitää niistä niin kovin, että haluaa pitää niitä jo, vaikkei vielä ulkona ole sopivia kelejä.
Tuo vastaaja vaan nyt itse kässäsi väärin ketjun idean eikä nyt osannut sanoa, että: hupsis, en huomannutkaan kaikkea ja hymiö tmv.
Vaan hänen piti edes yrittää pysyä sanomansa takana, vaikka sitten väkisin.
Kamalan vaikeaa tuollainen on kyseiselle henkilölle itselleen, joten annetaan olla eikä lisätä taakkaa. :)
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hän suunnitellut tosi kauniitakin kenkiä. Mutta nuo hinnat! Ei nuo mitkään kengät 300-1500 euron arvoisia. Huippusuunnittelijat arvostaa liikaa omaa nimeään.
Joistain Suomen oloihin sopivista jalkineista voisin maksaa paljonkin, mutten noista.
Kyllä minä ainakin pidän omiani vähintään sen 300 euron arvoisina. Minun on erittäin vaikea löytää (juhla)kenkiä pahan lonkkavamman takia. Parikkani ovat kestäneet vuosikausia erittäin persoonallista kävelytyyliäni. Ne ovat kauniit, sopivat jalkaani ja tyyliini ja ilahduttavat minua joka kerta.
Miten voit sitten kävellä koroilla?
Osuit ytimeen, on aina tullut sellaiset saaraaaltomaiset vibat kyseistä suunnittelijasta.. ja tällä tarkoitan nimenomaan sitä, että ei saa arvostella tai olla tykkäämättä.