Minna Parikan kengät ihan jäätävän rumia
En ole ikinä Parikan designistä pitänyt, mutta kyllä nyt on ihan järkyttävä mallisto esim. nämä
https://www.minnaparikka.com/fi/candy-mule-blue-suede-fuchsia
Ei helv...
Kommentit (188)
Noi aapeen linkkaaman kuvan kengät on mun mielestä ihan ok. Voisin ostaa, jos olisin jotnkin humoristisella tuulella. Muutn en tosin ostaisi Parikan kenkiä. Ihan söpöjähän ne on, ja söpölle huumorille on oma paikkansa vakavimminotettavankin bisnesnaisen yksityiselämässä, mutta Ne on liian tunnistettavia, sama kuin kulkisi hintalaput vaatteissaan. Ei kiva. Ne on siis samaa hintaluokkaa kuin mitä kenkäni usein on, tai ostan kalliimpiakin, mutta en halua jokaisen ohikulkijan tietävän suunnittelijaa, mallistoa ja hintaa. Tosin sanoen, se brandi on LIIAN selkeä ja LIIAN erottuva ja LIIAN tunnettu, Suomessa. Jossain ulkomailla noita voisi ok pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taisit sohaista ampiaispesään, Parikan popoista kun ei tässä valtakunnassa saa lausua poikittaista sanaa. Niistä kuuluu tykätä ja ihan kaikkien, vauvasta vaariin, tulee huokaillen haaveilla pupunkorvakengistä. Samoin N- bloggaajan kulutustyylistä ei saa sanoa mitään , ei edes ihmetellen.
Ps. On ne Parikan laukutkin karmeita, etenkin sellainen iso muodoton möhkäle, jossa sellaiset piparkakkureunat.
Ihmeellistä vääristelyä ja liioittelua tämä kommentti. Onhan tässäkin ketjussa suurin osa sanonut inhoavansa Parikan kenkiä ja saanut monta yläpeukkua.
Parikalla on ollut joitain kivojakin malleja (vanhemmissa mallistoissa), vaikka ne eivät omaan tyyliini oikein sovikaan. Näistä karkkipaperikengistä ja pupunkorvista en innostu.
Ja mitä Nelliinaan tulee, niin hän on kyllä bloggaajista sieltä fiksuimmasta päästä, vaikka osteleekin paljon kenkiä. Jalat maassa -tyyppi, joka ei ole ryvettynyt blogikohuissa, ei hauku seuraajiaan eikä muutenkaan möläyttele idioottimaisuuksia klikkausten toivossa.
Ja pääasiassahan Nelliinan kengät on second hand löytöjä, eli metsästää niitä netissä ja kirppiksillä.
Näinpä, lisäksi hän pitää kengistään hyvää huolta ja pistää välillä kiertoon niitä, joille ei ole käyttöä. En vertaisi häntä näihin Dubaista (feikki-) Luiskoja hamstraaviin bloggaajiin, joiden lapsetkin on kaupallistettu suunnilleen siittämishetkellä.
Parikan kengät tehty Espanjassa ja silti hintaa satoja euroja? Ymmärtäisin, jos niitä värkättäisiin täällä Suomessa.
Hauskoja popoja. Toivon, että niitä myytäisiin ympäri maailmaa miljoonia pareja.
Parikka on suunnitellut hyvinkin erilaisia kenkiä uransa aikana. On tuota leikkisämpää tyyliä ja sitten on klassisempia malleja kuten tämä https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/kodinkuvalehti.fi/s3fs-publi…
tai tämä https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/kodinkuvalehti.fi/s3fs-publi…
Itse en noista linkkaamistasi kengistä välitä ainakaan itselleni, mutta joidenkin tyyleihin ne sopivat :) Sen sijaan erityisesti Parikan vanhemmasta tuotannosta pidän kovastikin (olen ostanut / saanut lahjaksi niitä käytettyinä). Jotkut tykkää, jotkut ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kanssa käsitä noiden suosiota.
Tää bloggaaja on ihan koukussa niihin ja jopa lapselleen ostaa niitä 😕https://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina/tyttaren-ensimmaiset-pari…
Mitä pahaa? Et sinä niitä maksa. Nuo tyttärensäkin kengät hän osti käytettynä. Kyllä onkin kamalaa!
Mutta eikö sekin oo vähän huonosta itsetunnosta kertovaa jos pitää haukkua jotain mistä ei itse pidä🤔
Vierailija kirjoitti:
On hän suunnitellut tosi kauniitakin kenkiä. Mutta nuo hinnat! Ei nuo mitkään kengät 300-1500 euron arvoisia. Huippusuunnittelijat arvostaa liikaa omaa nimeään.
Joistain Suomen oloihin sopivista jalkineista voisin maksaa paljonkin, mutten noista.
Mitkä Parikan kengät maksavat 1500 e? Onko esimerkkiä? Minusta tuo 300-500 e on Parikan kengistä uutena ihan kohtuuhintaista. Kengät kuitenkin valmistetaan Euroopassa ja ovat laadukkaita. Myös design maksaa. En ymmärrä tätä suomalaisten suunnittelijoiden alituista mollaamista. Keltä se on pois, jos joku tykkää?
Vierailija kirjoitti:
Nuo kengät ovat statussymboli, ne ostetaan samasta syystä kuin Vuittonin laukku. Että muut näkevät, kuinka sinulla on x-merkin tavara ja tietävät, että se maksoi paljon.
Tennarit ja kengät kuluvat, joten ihan sama ostaa halpoja ellei sitten halua tukea aidosti suomalaista ja teetätä niitä suutarilla Suomessa. On myös muutama suomalainen kenkäfirma jotka tekevät kenkiä Suomessa. Parikathan tehdään muualla, vain designer on suomalainen.
Statussymboli ehkä jollekulle mutta ei suinkaan kaikille. Esimerkiksi minä pidän omia Parikoitani vain, koska ne ovat minusta kauniita ja minun jaloilleni hyvin sopivia. Haluan myös tukea suomalaista suunnittelua (osatn myös täysin Suomessa valmistettuja kenkiä) ja Parikan kengät valmistetaan kuitenkin Euroopassa.
Minun silmään sopii tuo esteettisyys. Mielestäni kaikissa linkeissä oli tyylikkäät tuotteet. Omaan tyyliin ne ei sopisi. Liian leikkisiä ja monimuotoisia. Mutta pidän niitä silti kauniina.
300 euron kengät muka statussymboli?!!
Vierailija kirjoitti:
Lapsellisen rumia kenkiä ja törkyhinnat. Ja ei, en ole kateellinen. Eivät vain ole minun makuun yhtään.
Mikä tekee niistä törkyhintaisia? Sekö kun sinä et tykkää ja pidät kenkiä rumina?
Upeita kenkiä mielestäni. Seksikkäitä, leikkisiä ja suloisia samaan aikaan. Ymmärrän kyllä miksei tyypillinen suomalainen nainen tykkää. Ymmärrän, kun katson vaikkapa katukuvan naisia. Kaikki samasta muotista valetun näköisiä ponnarin kireälle vetäneitä tiukkapipoja tummissa, mitäänsanomattoman näköisissä, olemattomista kuoseissa ja värimaailmassa, useimmmiten mustissa vaatteissaan ja kengissään, tylyine ilmeineen. Tai sitten joku helvetin tuulitakkiasu päällä tilanteessa kuin tilanteessa. N27
Vierailija kirjoitti:
Kertoo karua kieltä suomalaisten "huippusuunnittelijoiden" tasosta.
Voi sentään, nyt pitää taas hävetä, kun joku av-palstan nyymi ei tykkää. Oikein ulkomaillakin myydään. Kyllä hävettää. Oikeasti, miten se on teiltä pois, jos joku tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kanssa käsitä noiden suosiota.
Tää bloggaaja on ihan koukussa niihin ja jopa lapselleen ostaa niitä 😕https://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/nelliina/tyttaren-ensimmaiset-pari…
Onko se suurikin synty pitää juuri Parikoista? Saisiko hän olla koukussa johonkin muuhun? Nelliina maksaa itse kenkänsä, joten hän saa ostaa minun puolestani ainakin mitä haluaa. Itsepähän hän niitä käyttää. Suuri osa hänen kenkä- ja vaatelöydöistään on muuten second hand -löytöjä.
En itse omista kuin yhdet Parikat. Koska tykkään Miu Miun ja Chloen kengistä.
Puputennarit ottaisin mielelläni. Nuo ap:n linkissä olevat kengät ovat mielestäni ihan jees. Ymmärrän kyllä Parikan kenkien suosion Japanissa ja Losissa.
Minä en itse Parikan kengistä välitä, mutat olen silti ylpeä hänen menestyksestään. Ei se ole keltään pois.
Vierailija kirjoitti:
Upeita kenkiä mielestäni. Seksikkäitä, leikkisiä ja suloisia samaan aikaan. Ymmärrän kyllä miksei tyypillinen suomalainen nainen tykkää. Ymmärrän, kun katson vaikkapa katukuvan naisia. Kaikki samasta muotista valetun näköisiä ponnarin kireälle vetäneitä tiukkapipoja tummissa, mitäänsanomattoman näköisissä, olemattomista kuoseissa ja värimaailmassa, useimmmiten mustissa vaatteissaan ja kengissään, tylyine ilmeineen. Tai sitten joku helvetin tuulitakkiasu päällä tilanteessa kuin tilanteessa. N27
Ehkä juuri kamalan ilmaston vuoksi juuri nuo Parikat ovat suosittuja Suomessa. Esim juhlissa näkee Parikan kenkiä paljon koska ovat niin erilaisia kuin ne tennarit, saappaat ja saapikkaat joita on ilmastomme takia pakko käyttää jos haluaa selvitä hengissä talvesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin... Vaatii jonkinlaista persoonallisuutta kantaa noita kenkiä. Ymmärrän, että tavallinen pierunhajuinen- ja näköinen av-mamma on kateellinen ja suorastaan pelästyy upeaa ja mieleenjäävää naista, joka siihen kykenee...
Nyt menee off topciksi, mutta pakko sanoa...jokaisella on persoona. Se, ettei ihminen ole vaikkapa mieleenjäävä tai räväkkä ei tarkoita, että hän on persoonaton.
Itse rakastan Parikan kenkiä, ovat ihan minun tyyliäni. Leikkisiä, värikkäitä, naisellisia.
Ja pääasiassahan Nelliinan kengät on second hand löytöjä, eli metsästää niitä netissä ja kirppiksillä.