Ryysyistä rikkauksiin, tiedätkö tällaisia tarinoita?
Ei tule itselle mieleen kun J.K. Rowling mutta tiedättekö te vastaavia (ja saa toki olla pienemmässä mittakaavassakin)?
Kommentit (28)
Koripalloilija Petteri Koponen. Kasvoi yksinhuoltajaäidin poikana eikä ole koskaan edes tavannut isäänsä. Äiti uurasti paljon poikansa eteen, mutta Petteri ei esim. päässyt Yhdysvaltoihin junioriturnaukseen joukkueensa mukana, kun perheellä ei ollut varaa matkaan. Seuraavana vuotena pääsi, kun säästi äidin kanssa ja Petteri siivosi Malmin hallin lattioita 12-vuotiaana, kun säästivät siihen reissuun rahaa.
Hänen kirjansa oli tosi mielenkiintoinen. Vaikka olivat pienituloisia, niin kotiolot silti kunnossa ja ihanan äidin on Petteri saanut. Ovatkin selvästi läheisiä ja ihanaa, että Petteri voi nyt vastaavasti auttaa äitiään taloudellisesti ja muutenkin, on miljonääri, vaikkei NBA-uraa tullutkaan, mutta hienosti on pärjännyt Euroopan liigoissa.
Meidän siivoojamme ja kiinteistönhoitajamme!
Hän siivosi myös rikkaan lapsettoman amerikkalaispariskunnan luona, ystävysti ja piti heille muutenkin seuraa. He sanoivat haluavansa adoptoida hänet. Siihen hän tietenkään ei suostunut, koska oma äiti elää. No mies ilmoitti kuitenkin haluavansa testamentata kaiken hänelle. Mies kuoli ennenkuin paperit oli tehty, mutta vaimo sanoi haluavansa myös noudattaa miehensä tahtoa.
Nyt on paperit tehty, mutta siivooja siivoaa edelleen sekä pitää ihmisten kiinteistöistä huolta, koska pitää työstään. Mutta tulevaisuuden kanssa hänellä ei enää ole huolen häivääkään, sillä rahaa ja omaisuutta on tulossa paljon. Ja tämä ei tietenkään tapahdu Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse.. Kadulta oikeasti ilman asuntoa. Perin faijan josta en tiennyt mitään. Ainoa perijä. Kaks osaketta Töölö ja Kruununhaka, kesämökki ja kaks autoo ja rahaa paljon.
Miten osasit hoitaa tämmöistä omaisuutta, kun itse et ollut opetellut, vai myitkö ja hassasitko kaiken?
Mä olen toi kirjoittaja... Myin töölön kämpän pois. Yhelle kaverille annoin toisen auton ja maksoin sen opintolainat ja annoin isohkon summan rahaa, jonka luona aina välillä sain olla nukkumassa jos sen vaimo oli työmatkalla. Muuten elin kadulla siis ihan oikeasti. Ei koditon ole tyhmä välttämättä. Minä olin koditon eroni takia. Minä jouduin lähtemään tyhjän päälle. Menetin duunit. Äiti kuollut ajat sitten ja sukulaisiin en ole ollut yhteydessä oikeastaa ikinä. Rahojani olen sijoittanut ja elänyt normaalia elämää. Lapset on tullut takaisin elämääni, kun on oma koti. Asunnoton voi vaan ymmärtää mitä helvettiä se on. Siks mua vtuttaaki tää muiden paapominen. Oli vttumaista katsoa, kun sipilä lupaili omaa asuntoonsa. Sillon mä tajusin etten ole yhtään mitään omassa maassa mihin olen verot maksanu. Arvaas huviksee makselenko yhtään ylimäärästä mihinkään. Outoa tässä on se, että voin ostaa mitä huvittaa. En tarkoita että ostaisin jumbojetin.. Mutta voin ostaa käteisellä esim 200 neliö asunnon kaivarista.
Kaverin isäukko, raksa/tehdashallisiivoojasta menestyvän PK-firman omistajatoimariksi, viettää nyt ansaittuja eläkepäiviä Floridassa myytyään firmansa hyvällä voitolla reilu 10 vuotta sitten.
Koulutuspohja kansakoulu ja kesken jäänyt oppikoulu.
Justin Bieber. Hän on kanadalaisittain köyhästä perheestä. Kasvoi yksinhuoltajan poikana, isä oli vankilassa Justinin ollessa lapsi eikä isää hirveästi kiinnostanut poika ennen kuin pojasta tuli kuuluisa.
Justinin äitiä hyväksikäytettiin vuosikausia lapsuudessa ja äidillä oli paljon ongelmia, huumeidenkäyttöä ja itsemurhayrityksiä nuoruudessa. Sai Justinin 17-vuotiaana ja kasvatti poikansa omien vanhempiensa kanssa. Asuivat vaatimattomissa oloissa ja Justin onkin sanonut, että koko hänen sukunsa on köyhiä tai siis olleet köyhiä ennen kuin Justinista tuli rikas ja hän on auttanut sukulaisiaan.
Justinin äiti laittoi poikansa laulamia kappaleita YouTubeen ja suosio kasvoi pikkuhiljaa ja lopulta Scooter Braun ja Usher huomasivat hänet ja loppu on historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Hesen perustajapariskunta
Ei suinkaan se pariskunta, vaan ainoastaan mies joka oli bisneksen aivot ja myös toteuttaja.
Naisen osuus oli se, että oli hänen vaimonsa.
Luulin eläneeni köyhässä perheessä keskellä metsää. Sen verran köyhää ja yksinkertaista elämää lapsuuteni oli. Kävin koulut ja nyt olen hyväpalkkaisessa työssä. Nettotuloni ovat hieman yli 6000 euroa. Vanhempieni kuoltua yllättäen aika nuorena perin aika paljon maata, joka sattuukin olemaan erittäin arvokasta. Siis miljoonien maat, jos päätän myydä ne. Ei ole vielä tarvetta myydä niitä.