Työllisyyspalveluissa kyykytys tekee palveluista vastenmielisen
Asenne on kyykyttämiseen pyrkivä joten työtön alkaa luonnollisesti karttamaan palveluja. Pitää olla aika tyhmä että ottaa palveluja vastaan jos on oppinut että tekee virheen jos allekirjoittaa jonkun paperin. Työttömän ainut halu on saada töitä. Työtön varoo mitään palveluja jos on oppinut että sitoutuu vahingossa tekemään jotain päivittäistä ohjattua keppijumppaa.
Kammoan kaikkia työllisyyspalveluja koska niissä on niin paljon pientä tekstiä jota en hallitse ja kun palvelu on juuri tuo kusettamiseen ja kiusaamiseen pyrkivä.
Kommentit (51)
Kyllä täytyy kostoksi kyykyttää takaisin niin paljon kuin mahdollista.
Työnvälitytoimistosta tuli työnvalitustoimisto-
Valitettavasti ihmiset yrittää luimuila ja valehdella ihan törkeesti joten siinä ihan väkisinkin kyynistyy kun viikosta toiseen joutuu vääntämään jostain ihan laissa säädetystä asiasta.
Ja tosiaan ne lait säädetään eduskunnassa. Ei niitä työkkärissä keksitä.
Tämä oli minun kokemukseni. 6 vuotta työkkärissä töissä. Onneksi pääsin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ihmiset yrittää luimuila ja valehdella ihan törkeesti joten siinä ihan väkisinkin kyynistyy kun viikosta toiseen joutuu vääntämään jostain ihan laissa säädetystä asiasta.
Tämä oli minun kokemukseni. 6 vuotta työkkärissä töissä. Onneksi pääsin muualle.
Kukaan ei ole käskenyt mennä sinne, kuten kunnon koulutettu eläin. Eikö sirkustemppujen tekeminen kuulukkaan luonteeseesi?
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vielä todella epäasialliset ja moukkamaiset virkailijat. Eipä kyllä ole mukava fiilis asioida te-tiskillä!
Vuosia sitten eräs virkailija kysyi että miksi olen niin kummallinen? Olin niin shokissa siitä että jouduin asioimaan hänen kanssaan. Olimme aulassa odottamassa vuoroa ja laskin että miten ihmiset jakautuu eri virkailijoiden kesken ja yritin laskea voinko välttää tämän virkailijan. Sitten hän vinkkasi tulemaan palveltavaksi, hätäpäissäni vinkkasin myöhemmin tullutta että voi ohittaa minut, ja minulla ei ole mitään kiirettä. Se ei käynyt ja niin sitten sain jonkun panikkikohtauksen ja en saanut henkeä ja puhuttua ja tämä virkailija sitten huomasi että joku on pielessä.
Tässä ei ole mitään huvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vielä todella epäasialliset ja moukkamaiset virkailijat. Eipä kyllä ole mukava fiilis asioida te-tiskillä!
Kävin muutama vuosi sitten espoossa te-toimistossa. Parin tunnin jonotuksen jälkeen istahdin virkailijan eteen ja suorastaan hätkähdin. Vastassa oli rantapultsarin ja menninkäisen risteytys, joka ei tervehtinyt takaisin. Esitin asiani, ja tyyppi tuijotti tietokonetta. Esittämääni kysymykseen henkilö mutisi tietokoneelle että ei käy. Perustelin asiaa ja kysyin että miksi ei käy. Tyyppi totesi että kun ei käy niin ei käy. Ajattelin olevani jossain Kafkan kirjassa, kiitin ja lähdin. Vieläkin mietin, että sen täytyi olla joku piilokamera.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla oli väärä asenne tai sitten sinut pakotettiin saamaan jotain "tuloksia" aikaan. Ei viranomaishommia saa ottaa henkilökohtaisesti vaan pitää tehdä vain se oma hommansa. Kun tekee näin niin ei tarvitse pohtia sitä että onko asiakas rehellinen vaiko ei ole. Se on sen asiakkaan oma valinta olla miten on. Virkailija ei ole mitenkään vastuussa tästä eikä pitäisi kokea että tehtävä on kaivaa jotain totuutta esiin.
Miksi viranomaistyötä ei voisi ajatella tehtävän asiakkaan edun mukaan joustaen toki lakipykälien mukaan mutta miksi asenne pitää olla poliisiasenteen kaltainen?
Ei viranomaisen ja virkailijan pitäisi työssään mennä oman mileipiteensä mukaan vaan sen mukaan mitä työ vaatii. Ei tehtävänä ole olla mikään moraalinvartija. Viranomaisen kuuluu kysyä se minkä virka vaatii, eikä mielessään pyöritellä että valehteleeko asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten eräs virkailija kysyi että miksi olen niin kummallinen? Olin niin shokissa siitä että jouduin asioimaan hänen kanssaan. Olimme aulassa odottamassa vuoroa ja laskin että miten ihmiset jakautuu eri virkailijoiden kesken ja yritin laskea voinko välttää tämän virkailijan. Sitten hän vinkkasi tulemaan palveltavaksi, hätäpäissäni vinkkasin myöhemmin tullutta että voi ohittaa minut, ja minulla ei ole mitään kiirettä. Se ei käynyt ja niin sitten sain jonkun panikkikohtauksen ja en saanut henkeä ja puhuttua ja tämä virkailija sitten huomasi että joku on pielessä.
Miksi et halunnut kyseiselle virkailijalle?
Vierailija kirjoitti:
Yksi pahaksi (ihmiseksi) tulemisen seitsemästä askelmasta on auktoriteettien sokea seuraaminen.
"Ja tosiaan ne lait säädetään eduskunnassa. Ei niitä työkkärissä keksitä."
Viranomaiset kun aikansa kyykyttää kansalaisia niin syrjäytyneitä tulee vaan aina vaan enemmän. Nuoret varsinkin alkaa laskea että miten paljon lopultakaan kannattaa ponnistella pysyäkseen työnhakijoina.
Sitten lopetetaan työnhaku ja heittäydytään lopullisesti sossun elätettäväksi. Asunnon yhteiskunta tarjoaa ja sitten päälle hiukan taskurahaa ja sitten voikin linnottautua neljän seinän sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halunnut kyseiselle virkailijalle?
Koska hän uhkaili tekevänsä sitä ja tätä.
Miksi ihmeessä te käytte siellä te-toimistossa, eihän sinne kutsuta kuin nuoria, joilla ei ole ammatillista koulutusta sekä niitä, joilla on todennäköisesti tarvetta moniammatilliseen apuun. Työkkärissä tarkistetaan,miten moniongelmaisesta on kyse, kun ei saada puhelimitse yhteyttä ja työnhaku katkeaa toistuvasti.
minä en allekirjoita siellä enää mitään, helvetin orjanvälitystoimisto.
Eivät tunnu ymmärtävän mitä sana TYÖTÖN takoittaa, se tarkoittaa ettei ihmisellä ole työtä. Ja työllä taas tarkoitetaan toimintaa josta maksetaan palkkaa. Ne ovat käsittäneet asian niin, että työttömänä pitää tehdä työtä, että voi olla työtön, mutta siitä ei makseta palkkaa, ei tällanen logiikka aukene kuin oikeistosioille,
tämähän on ihmisten hyväksikäyttöä ja lakien kiertämistä.
Työvoimatoimisto ei noudata Suomen lakeja, koska Suomessa kaikilla työntekijöillä on minimipalkka, paitsi työttöm iltä, joiden pitäisi ollakin työttömiä ja olla tekemättä työtä. Ei voi olla töissä ja työtön samaan aikaan. Ei ole mitään ihmisten auttamista, että kierretään lakia yhden kansanosan kohdalla ja käytetään hyväksi. Se on hävytöntä toimintaa.
Jonkun pitäisi vetää koko työttömyysjärjestelmä valtakunnan oikeuteen. Kauanko tämän orjaringin annetaan pyöriä oikeusvaltiossa? Monilla ihmisillä ei ole hajuakaan, mitä tässä maassa oikein tapahtuu, jos heillä ei ole kosketusta työkkäriin tai työttömyyteen tämän päivän Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset kun aikansa kyykyttää kansalaisia niin syrjäytyneitä tulee vaan aina vaan enemmän. Nuoret varsinkin alkaa laskea että miten paljon lopultakaan kannattaa ponnistella pysyäkseen työnhakijoina.
Sitten lopetetaan työnhaku ja heittäydytään lopullisesti sossun elätettäväksi. Asunnon yhteiskunta tarjoaa ja sitten päälle hiukan taskurahaa ja sitten voikin linnottautua neljän seinän sisälle.
Systeemi näkee syrjäytymisen vaan hyvänä asiana. Hallitus voi röyhistää rintaa että työttömiä on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli minun kokemukseni. 6 vuotta työkkärissä töissä. Onneksi pääsin muualle.Yksi pahaksi (ihmiseksi) tulemisen seitsemästä askelmasta on auktoriteettien sokea seuraaminen.
Eli sinusta on ihan OK, että työkkärissä jätetään tekemättä Kelaan ns. maksava lausunto, jotta sinä saat tukesi? Perusteluna virkailijalla saisi olla se,että ei pidä sokeasti totella lakeja. Valtiolle syntyy säästöjä, kun sinä et saa rahojasi eli kyseessä on yhteiskunnan etu.
Tarkotin siis viestissäni 14 ^ ,että Suomessa kaikilla työläisillä on siis oikeus edes minimipalkkaan, paitsi työttömillä.. joiden ei edes työtä pitäisi kaiken järjen mukaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Systeemi näkee syrjäytymisen vaan hyvänä asiana. Hallitus voi röyhistää rintaa että työttömiä on vähemmän.
Luultavasti saavat kavereille taas rahaa, kun joku syrjäytymisen estopalvelua tarjoava yritys tulee "tarpeeseen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli minun kokemukseni. 6 vuotta työkkärissä töissä. Onneksi pääsin muualle.Yksi pahaksi (ihmiseksi) tulemisen seitsemästä askelmasta on auktoriteettien sokea seuraaminen.
Eli sinusta on ihan OK, että työkkärissä jätetään tekemättä Kelaan ns. maksava lausunto, jotta sinä saat tukesi? Perusteluna virkailijalla saisi olla se,että ei pidä sokeasti totella lakeja. Valtiolle syntyy säästöjä, kun sinä et saa rahojasi eli kyseessä on yhteiskunnan etu.
Sinulle vissiin on se sokea tottelu ok.
Kysymys enää kuuluukin: Mihin vedät rajan?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Milgramin_tottelevaisuuskoe
"Yli 60 prosenttia eri yhteiskuntaryhmiä edustavista koehenkilöistä oli valmis kokeenjohtajan ohjeiden mukaisesti antamaan opetettavilleen kuolettavina pitämiään sähköiskuja..."
"Koetta on tavallisimmin tulkittu 1960-luvun alun keskustelun aiheiden mukaisesti osoituksena siitä, että miltei kuka tahansa on "eichmann", k-leirin päällikkö."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle vissiin on se sokea tottelu ok.
Kysymys enää kuuluukin: Mihin vedät rajan?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Milgramin_tottelevaisuuskoe
"Yli 60 prosenttia eri yhteiskuntaryhmiä edustavista koehenkilöistä oli valmis kokeenjohtajan ohjeiden mukaisesti antamaan opetettavilleen kuolettavina pitämiään sähköiskuja..."
"Koetta on tavallisimmin tulkittu 1960-luvun alun keskustelun aiheiden mukaisesti osoituksena siitä, että miltei kuka tahansa on "eichmann", k-leirin päällikkö."
"Milgram näkee tottelemisen hierarkkisiin organisaatioihin liittyvänä piirteenä. Näissä vastuu tekojen seurauksista siirretään ylemmille tasoille. Alaisasemissa kannetaan vain teknistä vastuuta, huolehditaan, että asiat tehdään ajallaan ja vaaditulla tavalla."
Sinä siirrät myös vastuuta ylöspäin, eli bazinga!