Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi ajatella jos töissä ei sanota Huomenta? Juuri minulle.

Vierailija
12.01.2018 |

Todistin tilanteen, jossa itse sanoin huoneeseen tullessa huomenta, mutta siihen ei vastattu. Sain vain nopean vilkaisun! Mutta kun huoneeseen tuli veteraanityöntekijöitä, kyllä heidän tervehdykseen vaan vastattiin! Aloitin siis vuodenvaihteessa uudessa työssä. Onko vika nyt sitten minussa? Mitään muita merkkejä ei ole, että minusta ei tykättäisi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törppöä porukkaa sitten siellä, jos eivät tuon vertaa käytöstapoja tunne.

Vierailija
2/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku levittää sinusta negatiivista. Kuka heistä on se narsisti? Se voi olla se lipevin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo...on ne kateellisia.

Vierailija
5/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnetään, kun oikein joutuu puristamaan ja keskittymäänsä työhönsä peruskäytöstavat unohtuu ja kaikki keskeyttäminen on pahasta.

Vierailija
6/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huomenta sinne tai tänne.

Vierailija
7/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat käyttäytyjän puutteellisuuden piikkin ja teet sen työn johon sinut on palkattu. Palkka ei perustu kohteliaisuuteen, eikä työpaikka ole kaverikerho. Ja unohdat tuollaiset itsetunto ongelmat, jos meinaat työelämässä menestyä. Kunnioitus on ansaittava.

Vierailija
8/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtuu tuota samaa ja olen ollut työssä 6 vuotta. Osa tekee tuota. Ovat silti ihan ystävällisiä muuten. Olen ottanut asian niin, että heille ei ole tuttua tervehtiä, kuin niitä "kavereita" joka en heille ole, eivätkä osaa käytöstapojen nimissä sanoa tervehdystä. En todellakaan usko heillä olevan mitään pahaa minun pääni menoksi milessään, sellaiset ihmiset ovat ennemminkin usein mielin kielin. Ja ei ole siis mitään syytä, uskon, että olen ehkä ollut heistä jostain syystä ärsyttävä, mutta olen oppinut vuosien varrella, että nämä tyypit mainitaan muiden suussa toisinaan ärsyttäviksi joistain piirteistä, tervehtijöitä ei....

Ja en minäkään heistä itse asiassa kauheasti pidä ihmisinä, mutta se ei vaikuta työtoveruuteen millään lailla itselläni, heissä ei siis ole mitään vikaa sinänsä, eivät vain ole tyyppisiäni ihmisiä.

Vierailija
9/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat käyttäytyjän puutteellisuuden piikkin ja teet sen työn johon sinut on palkattu. Palkka ei perustu kohteliaisuuteen, eikä työpaikka ole kaverikerho. Ja unohdat tuollaiset itsetunto ongelmat, jos meinaat työelämässä menestyä. Kunnioitus on ansaittava.

Valitettavasti tuo viimeinen lause on totta. Kun sinne omalle tutulle reviirille astuu uusi uhka sitä omaa reviiriä puolustetaan ja sen paikkansa joutuu lunastamaan. Ei ihmiset osaa sen paremmin, kuin eläimetkään.

Vierailija
10/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattunut kerran? Multa voi jäädä tervehtimättä tulija jos vaikka olen juuri puhelimessa (kuulokkeiden kanssa ja vastapuoli puhuu juuri, niin ei ehkä tulija tajua), tai jos olen todella ajatuksissani. Vois mulla vähän silmät levähtää jos joku alkaisi sen pohjalta jotain vihausskenaarioita rakentamaan.

Vierailija
11/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kunnioitus sellaista kohtaan, joka ei aamulla sano huomenta :D Voi olla vaikea sitä antaa ;)

Vierailija
12/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo yhden tervehdyksen puuttuminen mitään kerro, mutta jos tuo jatkuu, niin on se vähän sellaista valtapeliä. Työpaikkakiusaaminen alkaa usein juuri noin, että jätetään ulkopuolelle: ei tervehditä, ei pyydetä mukaan tauoille jne. Tsemppiä, toivottavasti siellä on kuitenkin ihan kivoja tyyppejä.

Vierailija
13/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuo viimeinen lause on totta. Kun sinne omalle tutulle reviirille astuu uusi uhka sitä omaa reviiriä puolustetaan ja sen paikkansa joutuu lunastamaan. Ei ihmiset osaa sen paremmin, kuin eläimetkään.

Niin näin niillä, jotka toimivat vaistonsa varassa. Me, joille on opetettu käytöstapoja ymmärrämme tervehtiä kaikkia työkavereita. Se ihminen meillä, joka muuten useimmin ei ymmärrä tervehtiä takaisin, on tällainen koiraihminen. Lienee elelee koiranvaistoillaan.

Vierailija
14/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kunnioitus sellaista kohtaan, joka ei aamulla sano huomenta :D Voi olla vaikea sitä antaa ;)

Huudat nyt silkasta huutamisen ilosta. Puhuttiinko tässä mitään siitä, että ap pitäisi kunnioittaa kyseisiä työtovereita?

Vierailija
15/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin näin niillä, jotka toimivat vaistonsa varassa. Me, joille on opetettu käytöstapoja ymmärrämme tervehtiä kaikkia työkavereita. Se ihminen meillä, joka muuten useimmin ei ymmärrä tervehtiä takaisin, on tällainen koiraihminen. Lienee elelee koiranvaistoillaan.

Ja he yleensä valitettavasti myös siellä työelämässä menestyy.

Vierailija
16/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin näin niillä, jotka toimivat vaistonsa varassa. Me, joille on opetettu käytöstapoja ymmärrämme tervehtiä kaikkia työkavereita. Se ihminen meillä, joka muuten useimmin

ei ymmärrä tervehtiä takaisin, on tällainen koiraihminen. Lienee elelee koiranvaistoillaan.

Koirat syö lampaat.

Vierailija
17/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole sinä fiksumpi ja pidä sitkeästi kiinni hyvistä käytöstavoista! Huikkaa vain iloisesti aina hyvät huomenet ja mukavat viikonloput ihan kaikille, riippumatta siitä vastaavatko nämä vai eivät. Ole kohtelias niin säilytät itsekunnioituksesi, kun et alennu muiden tasolle.

Vierailija
18/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää. Huonoa käytöstä työkavereilta tai kaikki ovat voineet olla uppoutuneita omiin hommiinsa niin, etteivät ole huomanneet sinua tai ovat luulleet jo tervehtineensä sinua.  Itse olen joskus sanonut parikin kertaa huomenta samalle ihmiselle samana kiireisenä aamuna. Kun porukkaa on paljon ja paljon muistettavaa, ei aina muista, ketä on jo tervehtinyt.   

Itsekin olen kokenut sen, että ei tervehditä, vieläpä niin, että työkaveri kävelee vastaan aamulla, sanon huomenta, mutta työkaveri kävelee ohitseni mykkänä ihan kuin en olisi olemassakaan. En ole asiasta välittänyt, tervehdin edelleen kaikkia aamulla. Jos joku ei vastaa, se on hänen asiansa. Minä teen työni, yritän olla asiallisen kohtelias kaikille tasapuolisesti, en puhu pahaa kolleegoista enkä esimiehistä enkä mene mukaan negatiivisiin klikkeihin. 

Vierailija
19/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
20/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekkaan ole vastattu tervehdykseen, ne miespuoliset siis. Lopetin sitten enkä ole näkevinääni. Naiset tervehtii kaikki. Miehet varmaan pelkää koska olen mukava ja nätti nainen.