Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi ajatella jos töissä ei sanota Huomenta? Juuri minulle.

Vierailija
12.01.2018 |

Todistin tilanteen, jossa itse sanoin huoneeseen tullessa huomenta, mutta siihen ei vastattu. Sain vain nopean vilkaisun! Mutta kun huoneeseen tuli veteraanityöntekijöitä, kyllä heidän tervehdykseen vaan vastattiin! Aloitin siis vuodenvaihteessa uudessa työssä. Onko vika nyt sitten minussa? Mitään muita merkkejä ei ole, että minusta ei tykättäisi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne jaksaa pelata pelejään.

Yks ei sano huomenta ja toinen murehtii sitä päivätolkulla..

Kun se sanoo sulle huomenta on kuin kirkas auringonsäde valaisisi kasvosi ja elämä taas hymyilee! Ah auvoa!

Säälittävää...

Vierailija
22/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole vähän itseksestä ajatella, että tuota tapahtuu vain sinulle? Sinulla ei kuitenkaan ole kokemuspohjaa muiden asemasta olemisesta.

Voittoki perustaa me too kampanjan ja todeta, että kaikki ei mene tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Käytöstä ei voi mitenkään puolustaa, mutta jos työhön liittyvää epätasa-arvoa ei ole kannattaako tuosta nyt hikeä ottaa. Voit toki aloittaa keskustelun millaine yleinen ilmapiirityöpaikkalla on eri ihmisten kanssa niin saat jonkinlaisen kuvan asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minullekkaan ole vastattu tervehdykseen, ne miespuoliset siis. Lopetin sitten enkä ole näkevinääni. Naiset tervehtii kaikki. Miehet varmaan pelkää koska olen mukava ja nätti nainen.

Varmasti. :)

Vierailija
24/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneessa oli vain yksi ihminen, kun astuit sinne? Tämän jälkeen jokaista muuta tervehdettiin? Et voi yhden käytöksestä syyttää koko työyhteisöä.

Vierailija
25/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoneessa oli vain yksi ihminen, kun astuit sinne? Tämän jälkeen jokaista muuta tervehdettiin? Et voi yhden käytöksestä syyttää koko työyhteisöä.

Ei ollut vain yksi, pieni ”kaveriporukka”. En tietenkään syytä koko työyhteisöä, mutta ihan kokonaisuutena täällä on vähän tuollainen tunnelma.

Vierailija
26/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjuuuu

Vierailija
27/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tavallista, että työyhteisössä ei osata normaaleja käytöstapoja, kuten tervehtiminen. Miten se voikin olla niin vaikeaa+ Aikuisille ihmisille pitää laatia työpaikan pelisääntöjä ym. Jotenkin hämmästyttävää.

Vierailija
28/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ollut siellä töissä siis - mitä? - vajaat kaksi viikkoa. Älä nyt vielä ala tehdä liikaa johtopäätöksiä.

Toki, kaikkien tervehdykseen pitää vastata, mutta ehkä heillä oli jotenkin kiire sillä hetkellä tai he eivät kuulleet tervehdystäsi.

Tai sinut on runnottu tiiviiseen tiimiin vastoin tiimin toiveita, ja sieltä on potkittu joku muualle. Ikävä tilanne ja epäreilu myös sinulle, mutta koeta olla ottamatta tuota henkilökohtaisesti. Hehän eivät sinua voi vielä tuntea, joten miksi he nyt protestoisivat juuri sinua kohtaan, siis henkilökohtaisesti?

Jatka reipasta ja hyväntuulista tervehtimistä sinnikkäästi vaan, noteeraamatta erikseen sitä, vastaavatko he vai eivät. Jossakin vaiheessa alkavat vastata kyllä.

Olennaisempaa on se, toimiiko työntekoon liittyvä kommunikointi eli saatko työsi hoidettua. Jos siinä alkaa ilmaantua ongelmia, käänny päällikkösi puoleen.

Vierailija
29/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut talossa jo vuosia ja välillä tulee tuollaisia tilanteita, ettei huomeniin vastata. Itse asiassa ajan saatossa se vaan yleistyy, kun "ei tutulle nyt niin aina viitsi sanoa".

Vierailija
30/30 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tehdä aloituksen samasta asiasta. Olen ollut nykyisessä työpaikassani puolisen vuotta. Alusta asti eräs työkaveri (nainen kuten minäkin) on käyttäytynyt tuolla tavoin minua kohtaan, eli ei vastaa tervehdykseen, toljottaa vain mykkänä takaisin tai ei edes katso kohti. Itse tervehdin häntä ja kaikkia muitakin aina iloisesti ja ystävällisesti. Olen pitänyt ystävällisestä tervehtimisestä kiinni, vaikka hän on minua kohtaan aina tyly. En myöskään ymmärrä, mistä on kyse, sillä kaikille muille tämä ihminen on mukava ja seurallinen. Muut ovat mukavia myös minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi