Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen asuinkustannusten tasapuolisuus

Duunarimutsi
11.01.2018 |

Mitäpä olette mieltä? Minulla 4 lasta, jotka noin puolet ajasta isällään. Muutin yhteen yhdessä puoliksi hankittuun omakotitaloon miehen kanssa jolla 2 lasta, nämä lapset pääsääntöisesti joka toinen vkl pidennetyn vkl:n meillä. Minulla oli velaton osake, joka laitettiin osin vakuudeksi talolainoille. Kummallakin oma laina. Ostimme, muutimme ja miltei yksin tein viimeistelyremontit asunnossani jotta sain sen laitettua myyntiin muutaman kuukauden viiveellä. Miestä ei oikein kiinnostanut auttaa remonteissa. Asunto ollut myynnissä muutaman kuukauden. Maksan siitä yhtiövastikkeet yksin. Maksan puolet omakotitalon asuinkustannuksista. Oma talolaina vielä lyhennysvapaalla ja maksan pelkkää korkoa. Mies koko ajan lyhentänyt omaa asuntolainaansa. Minä olen tehnyt vastikkeilla tappiota pian 5000 e, talolaina lyhentynyt 0 eur. Mies ei ole auttanut vastikkeenmaksussa. Vaatii minua maksamaan puolet asuinkustannuksista ja vielä alkanut puhua että minun pitäisi maksaa enemmän koska meitä 5 ja heitä 3. Olen alkanut miettiä pitäisikö vaan muuttaa takaisin omaan kämppään ja talo myyntiin. Mies ei tunnu joustavan maksuissa yhtään eikä ymmärtävän, että minusta tämä ei ole tasapuolista, että riskit yksin minulla. Pian lyhennysvapaakin jo loppuu talolainasta. Jos en saa sitä lisää ja oma asunto ei mene kaupaksi olen lirissä...

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuota voi kun sinä itse ratkaista. Ymmärrän, että miehen näkökulman. Mutta jos olet pulassa, niin miksei mies auttaisi? 

Vierailija
2/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asunto vuokralle heti. Voit muuttaa siihen takaisin jos tulee ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajana en myisi omaa asuntoa. Tuo suhde ei kuulosta olevan kestävällä pohjalla.

Asunto vuokralle jotta saat kustannukset katettua.

Vierailija
4/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutitte yhteen jos ette ole valmiita elämään perheenä. Aika pelottava tilanne ihan jatkoakin ajatellen. Mitä jos tulee työttömyyttä, sairautta, ja toinen vain vaatii puolta maksuista. Äkkiä takaisin omaan kotiin ja talo myyntiin.

Vierailija
5/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto heti pois myynnistä.

Sinuna muuttaisin takaisin erilleen ja laittaisin talon myyntiin. Jos et halua näin radikaaliin ratkaisuun ryhtyä, niin asunto vuokralle eli pidät sen varalla, jos tarvitsetkin sitä vielä.

Vierailija
6/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi siis maksaa oman osuutensa lisäksi aloittajan menot?

Sekö on av-mammojen mielestä tasapuolista?

Vierailija
7/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka iso asunto sulla on myynnissä jos parissa kuussa olet vastikkeissa ottanut viis tonttua kuokkaan?

Vierailija
8/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyse siitä, että molemmille saatu asuntolaina panttaamalla minun asunto. Mutta taloudellinen riski vain minulla! Itse olen sitä mieltä että miehen pitäisi välillä laittaa oma asuntolainansa koroille ja minä maksan omaani ja hänen pitäisi vuorostaan maksaa vastikekuluja minun asunnostani. Mies painosti itse minut omakotitalon ostoon. Ei tämä jotenkin tunnu reilulta...

Vierailija
9/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä voi muuta sanoa kuin että mitäs läksit...

Auntosi on tainnut olla jo kauan myynnissä, eikä sille loppua näy. Pistä se edes vuokralle. Miehesi ei kyllä tarvitse siitä mitään maksaa. Mutta vaikuttaa tuo teidän suhde muutenkin vähän epävakaalta, kauanko ehditte seurustella ennen yhteenmenoa?

Vierailija
10/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on jo pidemmän ajan tappioista, ei parin kuukauden! Ja asunto on iso. Onhan mulla 4 lastakin.

Vierailija
11/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitäisi siis maksaa oman osuutensa lisäksi aloittajan menot?

Sekö on av-mammojen mielestä tasapuolista?

Vastaavassa tilanteessa minä joustaisin miehen hyväksi, koska kyseessä on väliaikainen tilanne. Mutta palstapappahan ei tee mitään myönnytyksiä edes oman vaimon suhteen missään tilanteessa.

Vierailija
12/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarimutsi kirjoitti:

Nyt oli kyse siitä, että molemmille saatu asuntolaina panttaamalla minun asunto. Mutta taloudellinen riski vain minulla! Itse olen sitä mieltä että miehen pitäisi välillä laittaa oma asuntolainansa koroille ja minä maksan omaani ja hänen pitäisi vuorostaan maksaa vastikekuluja minun asunnostani. Mies painosti itse minut omakotitalon ostoon. Ei tämä jotenkin tunnu reilulta...

Miksi ihmeessä suostuit?

Jokaisella on oma käsitys reilusta rahapolitiikasta. Mulla ja miehellä on yhteiset rahat mutta olen kuullut uusperheestä, jossa asumiskulut, ruokakulut ym. lasketaan sen mukaan kuinka monta päivää kummankin lapset syövät siellä/nukkuvat siellä kuukaudessa...

Vierailija
13/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ollut mitään järkeä! Ensin sun olis pitänyt saada oma myytyä tai laittaa vuokralle. Miten oikeasti suostuit?! Nyt samantien kerrot miehelle, että eroatte ja talo myyntiin.

Vierailija
14/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minusta isojen asioiden riskinotto pitäisi yhdessä ajatella ja järjestää. Annoinhan minäkin hänen lainansa vakuudeksi oman asuntoni hyvää hyvyyttäni. Miehestä on kehkeytynyt todella itsekäs yhdessä asitun ajan aikana. Suhdetta takana 3 vuotta.

Vierailija
15/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi miehesi pitäisi maksaa SINUN asuntosi vastiketta, asunnon, jossa kumpikaan teistä ei asu?

Ja tietysti sulle kuuluu omakotitalosta isommat kustannukset ihan pääluvun mukaan.

Olen nainen ja uusperheessä ja tiedän, että asiat pitää sopia tasapuolisesti.

Vierailija
16/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas, sanon oman mielipiteeni asiasta.

-Yhteinen talo teillä. Laina ilmeisesti puoliksi. Silloin kumpikin maksaa oman osuutensa lainasta kitisemättä.

-Omakotitalon asuinkustannukset kuten vesi, sähkö, kiinteistövero yms on nyt puoliksi. Siinäkin tapauksessa mies maksaa omasta pussistaan osin sinun lapsesi asuinkustannuksia. Parempi olisi että maksaisit ko. maksuja hieman enemmän koska sinun jälkeläisesi käyttävät enemmän sähköä,vettä yms kuin miehen.

-Omistat osakehuoneiston yksin. Silloin vastaat yksin myös yhtiövastikkeesta sekä remonttikuluista. Saat yksin itsellesi osakehuoneiston myyntivoiton. Olisi erittäin järkevää laittaa vuokralle tuo osakehuoneisto jos ei tahdo mennä kaupaksi. Sen voi myös koittaa myydä vuokrattuna jollekkin sijoittajalle.

Vierailija
17/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi pitää muuttaa yhteen tuollaisessa tilanteessa (molemmilla alaikäisiä lapsia). Sori, mutta en vaan ymmärrä.

Vierailija
18/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua jatkossa erillään ja maksaa vain oma elämisensä. Mies tuntuu just sellaiselta tyypiltä

jolle on kauhistus avata kukkaron nyörejä yhteiseen hyvään.

Vierailija
19/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunarimutsi kirjoitti:

Miksi ihmeessä suostuit?

Jokaisella on oma käsitys reilusta rahapolitiikasta. Mulla ja miehellä on yhteiset rahat mutta olen kuullut uusperheestä, jossa asumiskulut, ruokakulut ym. lasketaan sen mukaan kuinka monta päivää kummankin lapset syövät siellä/nukkuvat siellä kuukaudessa...

Karkasi.

Mutta siis kokonaisuudessa teidän tilanne ei kuulosta reilulta. Siis millään muotoa. En vaan ymmärrä, miksi ihmeessä olet alun perinkään lähtenyt tuohon?

Vierailija
20/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä suhde ei tule toimimaan ikinä, muutat omaan kotiin ja etsit uuden miehen....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän