Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen asuinkustannusten tasapuolisuus

Duunarimutsi
11.01.2018 |

Mitäpä olette mieltä? Minulla 4 lasta, jotka noin puolet ajasta isällään. Muutin yhteen yhdessä puoliksi hankittuun omakotitaloon miehen kanssa jolla 2 lasta, nämä lapset pääsääntöisesti joka toinen vkl pidennetyn vkl:n meillä. Minulla oli velaton osake, joka laitettiin osin vakuudeksi talolainoille. Kummallakin oma laina. Ostimme, muutimme ja miltei yksin tein viimeistelyremontit asunnossani jotta sain sen laitettua myyntiin muutaman kuukauden viiveellä. Miestä ei oikein kiinnostanut auttaa remonteissa. Asunto ollut myynnissä muutaman kuukauden. Maksan siitä yhtiövastikkeet yksin. Maksan puolet omakotitalon asuinkustannuksista. Oma talolaina vielä lyhennysvapaalla ja maksan pelkkää korkoa. Mies koko ajan lyhentänyt omaa asuntolainaansa. Minä olen tehnyt vastikkeilla tappiota pian 5000 e, talolaina lyhentynyt 0 eur. Mies ei ole auttanut vastikkeenmaksussa. Vaatii minua maksamaan puolet asuinkustannuksista ja vielä alkanut puhua että minun pitäisi maksaa enemmän koska meitä 5 ja heitä 3. Olen alkanut miettiä pitäisikö vaan muuttaa takaisin omaan kämppään ja talo myyntiin. Mies ei tunnu joustavan maksuissa yhtään eikä ymmärtävän, että minusta tämä ei ole tasapuolista, että riskit yksin minulla. Pian lyhennysvapaakin jo loppuu talolainasta. Jos en saa sitä lisää ja oma asunto ei mene kaupaksi olen lirissä...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kun minä vuorostani lyhentäisin omaa lainaani. Mut ei... Juu ja tiedän että juridista vastuuta ei ole. Mut moraalisesti ei tunnu reilulta omalta kumppanilta.

Vierailija
42/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi miehesi pitäisi maksaa SINUN asuntosi vastiketta, asunnon, jossa kumpikaan teistä ei asu?

Ja tietysti sulle kuuluu omakotitalosta isommat kustannukset ihan pääluvun mukaan.

Olen nainen ja uusperheessä ja tiedän, että asiat pitää sopia tasapuolisesti.

Miksi miehen piti sitten saada hyötyä asuntolainan vakuuden muodossa tuosta HÄNEN asunnostaan, jossa kumpikaan ei asu, josta mies ei maksa mitään eikä ole koskaan maksanutkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen piti sitten saada hyötyä asuntolainan vakuuden muodossa tuosta HÄNEN asunnostaan, jossa kumpikaan ei asu, josta mies ei maksa mitään eikä ole koskaan maksanutkaan?[/quote]

Niinpä. Tämä hyvä pointti. Ja hänhän tienaa koko ajan tässä itselleen kun lyhentää lainaa. Luulin muuten alkuun, että kumpikin ottaa aluksi lyhennysvapaata tai näin siis oli puhe. Jossain vaiheessa mulle selvisi, että mies lyhentääkin omaa lainaansa. Eli hän kerryttää, minä teen tappiota. Muutenkin tuo mies on aikamoinen Hitler. Hänestä on yhteenmuuton jälkeen tullut oikea tyranni, varsinkin minun lapsiani kohtaan, välttelee heitä ja omilleen huutaa koko ajan.

Vierailija
44/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarimutsi kirjoitti:

Meillä tämä nyt tosiaan meni niin että mun asunto riitti molempien lainan vakuudeksi. Joudun asunnon myytyäni lyhentämään huomattavan osa OMAA lainaani, en onneksi miehen lainaa kuitenkaan.

Ainoa miten tämä olisi mahdollista, on siten että kun ap:n asunto on myyty ja hän on maksanut huomattavan summan omasta lainastaan pois, hän antaa oman talonsa puolikaan vakuudeksi miehensä lainan pantiksi. Joka tapauksessa huonompi diili ap:lle. Mutta trollihan tämä on, tuo duunarimutsin viimeinen kommentti oli klassista trollausta.

Vierailija
45/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eroa. Nyt.

Oppirahat on joskus maksettava, ja sinun osuutesi on nyt tässä. Tiedätkö, olen itse juuri sinun kaltaisesti. Saattaisin, korjaan, olisin nuorempana saattanut, tehdä jotain vastaavaa. Sinä uskot reiluuteen ja siihen, että kun kohtelee muita hyvin niin saa saman takaisin, eikö? Niin minäkin uskoin. Sittemmin olen oppinut että on paljon ihmisiä, jotka ihan tyytyväisenä käyttävät hyväkseen vailla mitään tunnontuskia. On hyviäkin ihmisiä, joilla on korkeampi moraali ja usko minua, sellaiset eivät asettaisi sinua tuollaiseen tilanteeseen.

Nyt kun vielä voit niin lähtekää lasten kanssa takaisin omaan kotiin. Mies tulee suuttumaan verisesti mutta anna suuttua.

Itse tässä makselen isoa autolainaa, olen maksanut jo 9 vuotta ja varmaan melkein toiset 9 vuotta vielä menee... se oli sellainen tarina, vähän saman kaltainen ja minun oppirahani. Ei ole kyseistä autoakaan ollut enää vuosikausiin.

Vierailija
46/49 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään mielenkiintoa trollailla täällä. Käyn Vauvan palstalla kerran kahdessa vuodessa ja nyt halusin kuulla mielipiteitä asiasta, joka minua askarruttaa. Kun lapset oli pienempiä olen täällä lueskellut paljonkin ja jo silloin oli nuo samat trolli-, provo- ja porvoosta-jutut täällä.

Vierailija
47/49 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun neljä lastasi asuvat luonanne puolet ajasta. Miehen kaksi lasta vierailevat muutaman päivän kuukaudessa. Kyllä tuo 50-50 on ihan tarpeeksi myönnytystä jo mieheltä. Siitäkin huolimatta, että ei pitäisi ajatella "sinun lapset, minun lapset" -tyylillä. Olette kuitenkin olleet yhdessä vasta lyhyen aikaa, ei voi olettaa, että mies vielä ottaisi sinun+lastesi kulut omikseen.

Kyllähän parisuhteessa pitäisi auttaa, jos toinen on pulassa (jos vain itse pystyy auttamaan), siinä mielessä miehesi on itsekäs, mutta kyllähän tuo taloustilanne on ihan aloittajan oman typeryyden syytä..

Vierailija
48/49 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun neljä lastasi asuvat luonanne puolet ajasta. Miehen kaksi lasta vierailevat muutaman päivän kuukaudessa. Kyllä tuo 50-50 on ihan tarpeeksi myönnytystä jo mieheltä. Siitäkin huolimatta, että ei pitäisi ajatella "sinun lapset, minun lapset" -tyylillä. Olette kuitenkin olleet yhdessä vasta lyhyen aikaa, ei voi olettaa, että mies vielä ottaisi sinun+lastesi kulut omikseen.

Kyllähän parisuhteessa pitäisi auttaa, jos toinen on pulassa (jos vain itse pystyy auttamaan), siinä mielessä miehesi on itsekäs, mutta kyllähän tuo taloustilanne on ihan aloittajan oman typeryyden syytä..

Parisuhteessa ei hyödytä toisen omaisuudesta niin että toinen yksin kantaa kaiken vastuun.

Mieshän oli loisinut ap:n asunnossa ennen muuttoa. Toki jo silloin olisi hälytyskellojen soida mutta jälkiviisastelu on ihan turhaa. Mies on myös saanut lainaa ap:n omaisuutta vastaan.

Ap on ollut turhan sinisilmäinen kyllä, mutta minkälainen "mies" elelee ihan itseensä tyytyväisenä tuossa tilanteessa?

Vierailija
49/49 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mibäkin olen uusperheellinen, molemmilla on omia lapsia eri kokoonapanoilla. Juuri tuosta syystä me asumme vuokralla. Se on reilu peli: vuokra puoliksi.

Minulla on oma asunto, jonka hoidan yksinäni, ja jonka vuokrauksesta saan omat vuokrarahat. Miehellä ei ole samanlaisia tuloja.

Pitää kyllä sanoa, että minun mieheni ei ole yhtään tarkan matkan mies, eli hän ei laskeskele kuka maksaa mitäkin. Hän on itse sanonut, että minun asuntoani pitäisi remontoida, ja hän maksaisi remonttikuluja. Itselläni on enemmän taipumusta pihiyteen, ja siitä pitää oppia pois. Olemme kuitenkin naimisissa ja ajatuksena on olla kuolemaan asti. Sittenhän näillä raha-asioilla ei ole merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme