Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykiatreissa paljon sadisteja?

Vierailija
11.01.2018 |

Onko psykiatriaan erikoistuvilla lääkäreillä normaalia enemmän sadistisia piirteitä? Täsmähoidon puutteessahan koko psykiatria on ns valtapelikenttä.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hullu. Päädiagnoosi on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja vielä oikein ikävän tyyppinen, vaihteluväli on psykoottisesta masennuksesta maniaan psykoottisilla oireilla. Suurimman osan ajasta olen kuitenkin sekamuotoisessa vaiheessa ja se jos jokin vasta laittaa elämän ylösalaisin. 

Teininä en hyväksynyt sairauttani ja syyttelin psykiatreja ja psykologeja kaikesta. Otin tahallani heidän sanansa väärin, erityisesti takerruin siihen kun eräs kertoi etten ollut tarpeeksi hyvässä kunnossa terapiaan. Nykyään yritän kaikkeni ottaa vastuuta itsestäni ja elämästäni, teen erittäin paljon töitä tasapainon löytämisen eteen. Nykyään joka ikinen kohtaamani psykiatri, psykologi, psyk sh. jne on mielestäni aivan ihana, kaikki haluavat todella auttaa ja tulostakin syntyy. Nyt 25-vuotiaana tasapaino alkaa löytyä ja ymmärrän myös mitä sillä tarkoitettiin etten ollut tarpeeksi hyvässä kunnossa terapiaan. Ja se oli täysin totta. 

Ei psykologi/psykiatri tmv käyntien ole tarkoituskaan toimia niin, että sinne mennään, kaikki on kivaa ja sitten kotiin parantuneena. Pakolla teitä ei voida muuttaa, mutta silti ammattilaiset koittavat teitä auttaa. Koska olen erittäin vaikea ala- ja ylämäkineni, olen päätynyt kaltaisteni seuraan. Lähes jokaisella tutullani on mt-ongelmia. Kukaan ei ole hoitoa tai hoitajia vastaan, päinvastoin. Ja kavereistani löytyy kaikenlaista skitsofreenikoista persoonallisuushäiriöhin jne. 

Vierailija
82/94 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuossa taannoin, että eräs psykiatri pyysi minut lounaalle vastaanoton aikana. Hän oli muutenkin sekavan oloinen, naurahteli omituisesti välillä. Ilmeisesti hän oli ottanut myös jotain lääkkeitä. Ikävää, että tuollainen yksi kohtaaminen saattaa pilata koko ammattikunnan maineen.

Jokainen meistä voi sairastua uupumukseen. Sen jälkeen ja sitä ennen olen tavannut vain asiallisia lääkäreitä. Tietysti kaikkien kanssa ei kemiat kohtaa, mutta se onkin sitten toinen asia.

Varsinaisiin sadisteihin en ole törmännyt. En tiedä, olisiko se nykyään edes kovin mahdollista, kun lääkärin lisäksi julkisella on hoitosuhde myös psyk. sairaanhoitajaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn psykiatrilla eikä mulla ole siitä pahaa sanottavaa.

Vierailija
84/94 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tuosta lounastapauksesta. Olin silloin nuori ja pelästyin psykiatrin outoa käytöstä. Itsekin olin aika sekaisin ja olisin tarvinnut apua. Tunsin, että matto vedettiin alta. Lopetin käymisen psyk. polilla, koska koin, että minut on petetty. Minulla oli lääkitys, jonka lopetin myös. Koin, että en saa apua mistään ja olen yksin, että ainoa keino on parantaa itse itseni.

Katkaisin muutamaksi kuukaudeksi kaikki ihmissuhteet ja vietin yksin kotona aikaa. Olin netissä kaiken aikani ja koitin jotenkin vain olla sekoamatta.

Tapahtuma on ketju epäonnisia asoita. Sinällään en syytä sairastunutta psykiatria tai järjestelmää. Resurssipula oli varmasti niin kova, että ketään muuta ei saatu korvaamaan.

Kun tämän jälkeen olen käynyt psykiatrilla tai psyk. sairaanhoitajalla, hoito on ollut asianmukaista.

Vierailija
85/94 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vielä sitä, että ehkä se oli vähän sadistista pyytää lounaalle. Mulla kun oli vaikeita suhteita poikaystäviin takana, sen takia psyk. polilla kävinkin. Sitten vielä psykiatri kehuu kauniiksi ja sanoo, että en minä nyt kovin hullulta vaikuta. Ahdistuin tuosta seksualisoimisesta aika paljon, sitä kun kuitenkin on luottavaisin mielin lääkärissä.

Vierailija
86/94 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli eräs suurimmista motivaatioista psykiatrin ammattiin. Kuten myös poliisin. Sadismin tyydyttäminen.

Vierailija
87/94 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä todella iloinen, että näin paljon on näitä psykologeista huonoja kokemuksia saaneita. Itse asiassa on auttanut paljon enemmän lukea näitä kokemuksia kuin ikinä näitten psykologien pelailut, joissa kärpäsestä tehdään härkänen joka päivä ja uudestaan, jotta psykologi saa päiväisen leipänsä.

Vierailija
88/94 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatria on mielisairaus, joten....

ihmisoikeusrikosia, joten...

ps,.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17002968/psykiatria-ei-ole-millaan-tava…

Vierailija
89/94 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sairas. Et vain ymmärrä tunteitasi. Analysoi tunne elämäsi. Sieltä se ymmärrys itseesi löytyy.

Vierailija
90/94 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli psykologi, jonka nimi taisi olla Aki, sukunimeä en muista, koska tästä on vuosia, mutta hitto että oli komea mies.... siis niin komea että sen komeus suorastaan hypnotisoi mut ja siinä vaiheessa oli vaikea alkaa puhumaan mistään huolista..

Perus transferenssi. Sait huomiota. Häntä on säälittänyt ja hymyilyttänyt.

Sinä olet sairas

Vierailija
91/94 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustasadisteja kirjoitti:

Se oli eräs suurimmista motivaatioista psykiatrin ammattiin. Kuten myös poliisin. Sadismin tyydyttäminen.

Poliisit ovat ainakin erittäin virkaintoisia. Se korvaa heillä muun arvostelukyvyn. 

Vierailija
92/94 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yhä näin, että psykiatriaan erikoistuessaakaan ei lääkäreille ole soveltuvuustestejä?

Kerro toki soveltuvuustestin sisältö noin niinkuin omasta mielestäsi. Eikä mitään lämpöä, empatiaa ynnä muuta diibadaabaa.

Vaikka sama mikä psykologiaan hakeutuessan. Ei sen kummempaa tarvittaisi.

Ja miksi? Kaksi erilaista ammattia.

Ei ollenkaan. Pääsääntöisesti ollaan nykyisin sitä mieltä, että lääketieteelliseen tulee aivan yleisesti asettaa soveltuvuuskokeet.

Sivusta ja ohis.

Niin ilmeisesti haluatte lääkäreiksi tomppeleita humanisteja joilla ei ole kädentaitoja eikä

Missäs sairaalassa tuossa sinun maailmassasi PSYKIATRI saa tehdä leikkauksia? Kun niistä tässä ketjussa keskustellaan.

Vierailija
93/94 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria on ihmisen alistamista

Vierailija
94/94 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkkeillä" lobotoidaan ihminen toimintakyvyttömäksi ja sanotaan että se on hänen mielenterveysongelma