Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIstä aiheesta mielelläsi juttelet vaikka tunteja?

Vierailija
11.01.2018 |

Hyvällä tuurilla voit löytää täältä samoja vastauksia.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallon ylikansoittumisesta, kytevästä osakekuplasta, muovijätteen määrästä, Euroopan unionista, globalisaatiosta, naisten asemasta työmarkkinoilla, kodittomista, ilmastobmuutoksesta.

Tällä hetkellä puhututtaa työpaikalla työnantajan täysin ylivaltainen ja mieletön yksimielinen päätös laskea työtehtävästä saatavaa palkkaa (ekstratyö), ja jotkut hölmöt vielä suostuvat tekemään sen työn ilman mutinoita.

Valitettavasti kaikki nämä aiheet tekevät minut välillä masentuneeksi, kun ajattelen liikaa. Olen realisti, melkein inhorealisti, ja näen välillä en näe mitään kaunista kaiken tämän kurjuuden keskellä.... onko muita samanlaisia? Välillä tuntuu kuin koko maailma olisi harteilla ja tajuaa ettei pienenä ihmisenä voi paljoa tehdä.

Vierailija
42/110 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustapuolueen historiasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten käyttäytymisestä, motiiveista, psykologiasta jne.

Vierailija
44/110 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyljealtaasta.

Vierailija
45/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikista , eläimistä , sekä nuoruuden aikaisista animaatiosarjoista koska keräilen niitä. Piiretyt olivat muutenkin parempia ennen.

Vierailija
46/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vähän niinku kaikesta... Minun kanssa on vaikeeta yrittää puhua yhdestä aiheesta kauan, kun vaihdan sen vahingossa.😁

Vierailija
47/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikista ja sen tekijöistä.

Vierailija
48/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruilu ja ja ihmisten pilkkaaminen on tällä palstalla ykkös"hupia", mutta kukaan ei myönnä kuitenkaan siitä yhtään pitävänsä🤔

Vierailija
49/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnosta, käyttäytymismalleista, avaruudesta, säästäväisestä elämästä.

Vierailija
50/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salitreeni, ryhmäliikunta, näitä tukeva ruokailu

Vierailija
51/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhanhoidosta ja koulujärjestelmästä sekä luontoon liittyvistä asioista.

Vierailija
52/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikasta, ihmissuhteista, töistä, uskonnostakin on joskus tullut väiteltyä kauan... kyllä juttelen vaikka ja mistä, mutta en nyt ehkä tunteja ihan kaikesta, esim. mikään urheilu tai ruuanlaitto ei kiinnosta niin paljon että niistä muutamaa minuuttia kauempaa jaksaisin puhua.

Vierailija
53/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentotarjouksista ja niiden ympärille matkojen suunnittelusta. Keskustelua siis esim. millä konetyypeillä olisi mahdollista matkustaa ja millä lentoyhtiöillä, minkä kenttien kautta ja millaiset lounget kentillä on, kuinka monta välilaskua säännöt sallivat ja paljon tasopisteitä kertyisi ym.

Vierailija
54/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoruilu ja ja ihmisten pilkkaaminen on tällä palstalla ykkös"hupia", mutta kukaan ei myönnä kuitenkaan siitä yhtään pitävänsä🤔

Minä ainakin voin myöntää, että voisin juoruilla tunteja! Tosin en kyllä mielestäni pilkkaa ihmisiä. On kuitenkin kiva pohtia ihmisten erilaisuutta: miksi joku tekee niin erilaisia valintoja kuin itse tekisi tai miksi joku suostuu elämään tilanteessa, josta ei pidä. Siinä yleensä tarkentuu myös hyvin, miten itse vastaavassa tilanteessa toimisi (tai ainakin kuvittelisi toimivansa). Eli ehkä tällainen juoruilu on itseasiassa enemmän itsestään puhumista!

Vierailija
55/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen mielenkiintoisuus riippuu keskustelukumppanista, jos toista ei yhtään kiinosta menee halu puhua yhtään mistään. Samanmielisen kanssa on mukava puhua aiheesta, kuin aiheesta loputtomiin ja toisaalta eritavoin ajattelevan ajatuksen juoksua on mukava selvittää ja saada uutta näkökulmaa asioihin. Toisaalta taas perustella omia näkemyksiää. Väittelyn tuoksinnassa tunnit suorastaan syöksyvät eteenpäin oli aihe mikä hyvänsä.

Vierailija
56/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten seksuaalisesta ylivallasta

Vierailija
57/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksesta ja sen hyvää tarkoittavista tarkoitusperistä.

Vierailija
58/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LoveDR kirjoitti:

Maapallon ylikansoittumisesta, kytevästä osakekuplasta, muovijätteen määrästä, Euroopan unionista, globalisaatiosta, naisten asemasta työmarkkinoilla, kodittomista, ilmastobmuutoksesta.

Tällä hetkellä puhututtaa työpaikalla työnantajan täysin ylivaltainen ja mieletön yksimielinen päätös laskea työtehtävästä saatavaa palkkaa (ekstratyö), ja jotkut hölmöt vielä suostuvat tekemään sen työn ilman mutinoita.

Valitettavasti kaikki nämä aiheet tekevät minut välillä masentuneeksi, kun ajattelen liikaa. Olen realisti, melkein inhorealisti, ja näen välillä en näe mitään kaunista kaiken tämän kurjuuden keskellä.... onko muita samanlaisia? Välillä tuntuu kuin koko maailma olisi harteilla ja tajuaa ettei pienenä ihmisenä voi paljoa tehdä.

Olen ihan samanlainen. Murehdin paljon ja välillä tuntuu vaikealta elää, kun ympärillä on niin paljon pahuutta ja ongelmia. Tykkään siis keskustella näistä muidenkin kanssa. Ei ihme, että olen sinkku kun vaikutan niin negatiiviselta synkistelijältä. Olen varmaan vähän raskasta seuraa. :D

Vierailija
59/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salatuista elämistä

Vierailija
60/110 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisesta sosiaalipolitiikasta. Etenkin se on lähellä, miten lait ja asenteet vaikuttavat erilaisten seksuaali-, ja sukupuolivähemmistöjen elämään, ja toisaalta miten samat säädökset näyttäytyvät riippuen siitä onko kyseessä mies vai nainen, köyhä vai rikas jne. Myös ihmisten motiivit ja syyt toiminnalle ovat mielettömän kiinnostavia, niin hyvässä kuin pahassakin. Aihe voi siis periaatteessa lähteä vaikka tämän vuoden Pride-kulkueesta ja päätyä useiden rönsyjen kautta trans-ihmisten oikeuksiin Amerikassa, ja siitä taas eteenpäin, kunnes ollaankin puhumassa jo aborteista tai uskonnosta, ja niiden moraalisuudesta. Samassa aiheessa en pysy, mutta keskustelu tuppaa aina rönsyämään näissä aiheissa: ihmiset, sosiaalisuus, politiikka, motiivit.

Minulla on tietyt läheiset ihmiset, joiden kanssa puhun mieluiten, koska heitä kiehtovat samat asiat, mutta toisaalta en näe sitä mielekkäänä, että keskustelu olisi pelkkää "Joo! Olen samaa mieltä!". Siinä ei maailmankuva avarru lainkaan. Olen esim. pitänyt pitkää asiallista keskustelua, jossa löysimme yhteisiäkin näkemyksiä ihmisen kanssa, joka on poliittisesti ihan vastakkaisella kannalla kanssani (kumpikaan ei keskustelun päätteeksi vaihtanut esim. puoluekantaansa, mutta ehkä molemmat löysivät uusia näkövinkkeleitä). Samoin olen keskustellut pitkään Raamatun opeista teoreettisella ja käytännön tasolla uskovaisen kanssa, vaikka olen itse ateisti (enkä siis tarkoituksella halveerata, vaan koska minua aidosti kiehtoo uskon oppien kohdat ja se, miten uskovaiset asiat näkevät ja tulkitsevat).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi