Mitä hittoa. TE toimiston mukaan en ole ollut vuoteen tytötön työnhakija ???
Viime tammikuussa ilmoittauduin netiipalvelussa ja täytin kaikki tarvittavat tiedot sinne. En ole katsonut oma asiointi sivua sen jälkeen SIKSI, että sain töistä 1.5 vuoden irtisanomispaketin ja voi saada ansiosidonnaista vasta heinäkuussa tänä vuonna.
Koska en ole hakenut mitään päivärahaa, en ole katsonut TE:n omia sivuja kun minulle sanottiin, että työnhaku on voimassa toistaiseksi ja en todellakaan usko, että akateemiselle sieltä töitä löytyy. Itse olen kyllä hakenut koko ajan.
TE toimisto sanoi vaan "että se edellinen ilmoitus ei sit vissiin jostain syytä ole mennyt loppuun asti" vaikka minun mielestä meni ja täytin kaiken. Ei tullut mieleenkään ottaa scree shottia tms
Mitäs nyt. Jos ei ole vuoteen ollut työtön työnhakija TE toimistossa niin ei saa mitään rahaa....
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
No vuosi sitten oli kyllä vielä niin, että netissä ilmoittauduttiin mutta piti myös käydä henk.koht. paikan päällä.
Ei ainakaan mun tarvinnut käydä paikan päällä.
Vuosi sitten jäin työttömäksi ja jopa yritin käydä paikanpäällä ilmoittautumassa, mutta eihän siellä ollut muuta kuin info-tiski ja pari riviä asiakaspääätteitä. Ei sielläkään voinut ilmoittautua kuin netissä.
Kerran ovat minulle soittaneet kun jätin soittopyynnön.
Päivärahaa kuitenkin saan.
Et sinä mitään rahaa tarvitsekaan, kun sait 1,5 vuoden liksan. Siitä on vielä 33% jäljellä, eikö?
Aika tonttu, makaat kotona vanhentamassa ammattitaitosi ja koulutuksesi. Ja meidän pitäisi joutilas elättää!
Tsekkaapa luetunymmärtäminen. Kun ilmoittauduit työnhakijaksi, ohjeissa luki, että työnhaku on voimassa 3 kk kerrallaan tai haku katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja ei lukenut ohjetta tai vastaanottoilmoitusta, jossa sanottiin, mitä tehdä seuraavaksi. Luotti siihen, että lukutaitoa ei akateeminen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Niin kantaii opetella natsomaan sinne sivuille ahkerasti
Kuka harjoittelee kirjoittamista? :D
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto. Huomasin saman. Sain keväällä 1v eropaketin ja ilmottauduin TE toimistoon ja sen jälkeen en ole Omaa Asiointia katsonut. Kun luin tämän niin kävin katsomassa ja hups, siellä ei ole mitään. Tein kaikki "tehtävät" kun ilmottauduin keväällä.
En edes ole odottanut soittoa kun en tule saamaan vielä puoleen vuoteen edes ansiosidonnaista.
MITÄ tämä käytännössä tarkoittaa? En saa koskaan ansiosidonnaista/työttömyyskorvausta vai tuleeko minulle joku karenssi? Mistään ei äkkiä googlettamalla saa selville. Ja tosiaan, minäkin ekaa kertaa ikinä TE toimiston asiakkaana
No onko siellä sellainen painike, jossa lukee, että ilmoittaudu työnhakijaksi?
Vierailija kirjoitti:
No vuosi sitten oli kyllä vielä niin, että netissä ilmoittauduttiin mutta piti myös käydä henk.koht. paikan päällä.
Ei ollut ainakaan 2015 kesällä ja 2016 syksyllä mitään paikalla käyntiä.
Ja minä en ole maannut vuotta kotona VAAN hakenut aktiivisesti töitä. Aina kun minun alan hommia on ollut. Että turha vinkua kotona makaamisesta.
JA todellakaan silloin vuosi sitten ei jokunut et pitää 3 kk välein uudistaa, silloin selvitin, että on toistaiseksi voimassa.
Koska googlettamalla ei selviä, TE toimistossa ei kukaan vastaa, Oma palvelun kautta ei voi lähettää viestiä niin tietääkö joku, mitä tämä tarkoittaa käytännössä ( se että työnhaku ei ole ollut voimassa)
Joku karenssi ? vai mitä vittua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto. Huomasin saman. Sain keväällä 1v eropaketin ja ilmottauduin TE toimistoon ja sen jälkeen en ole Omaa Asiointia katsonut. Kun luin tämän niin kävin katsomassa ja hups, siellä ei ole mitään. Tein kaikki "tehtävät" kun ilmottauduin keväällä.
En edes ole odottanut soittoa kun en tule saamaan vielä puoleen vuoteen edes ansiosidonnaista.
MITÄ tämä käytännössä tarkoittaa? En saa koskaan ansiosidonnaista/työttömyyskorvausta vai tuleeko minulle joku karenssi? Mistään ei äkkiä googlettamalla saa selville. Ja tosiaan, minäkin ekaa kertaa ikinä TE toimiston asiakkaana
NO on, ja painoin sitä ja täytin tiedot keväällä. Nyt kävin katsomassa kuten sanoin ja sivu tyhjä. Huhtikuussa pitäisi hakea ansiosidonnaista. JA ei minullakaan lukenut, että pitää 3 kk jälkeen uusia
Voisiko joku kertoa (vituilun sijaan) saanko huhtikuussa ansiosidonnaista kun työnhaku katkennut
Vierailija kirjoitti:
"Tieto haettavasta työpaikasta lähetetään kuitenkin työnhakijalle myös kirjeitse, joten Oma asiointi -sivua ei tarvitse kytätä jatkuvasti."
eli tämän mukaan ei tarvi kytätä
En ole ap, mutta noiden sivujen toimitattomuuden takiako ap menettää kaikki mahdollisuudet saada koskaan työttömyyskorvausta, jos ei pääse uusiin töihin
En minäkään kyttäisi sivuja jos olisi saanut 1.5 v vuoden palkan ja ei ole tarpeellista hakea työttömyyskorvausta
Ei ne sivut ole toimimattomat, ap ei vain lukenut saamaansa vastaanottoilmoitusta.
Jos olet saanut eropaketin, niin sinun tulee olla työnhakijana te-toimistossa, jotta heinäkuussa saisit ansiosidonnaista. Oletko nyt siis työnhakijana lainkaan? Vai et ole työtön työnhakija? Nämä ovat kaksi eri asiaa.
Ei tule mitään karenssia.
Tuo että on ollut yli 6kk poissa työmarkkinoilta, tarkoittaa sitä että ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen vaan kelan työmarkkinatukeen.
Mutta koska siinä on maininta "ilman hyväksyttävää syytä", niin koittaisin yrittää selittää asian niin että oikeus ansiosidonnaiseen pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO on, ja painoin sitä ja täytin tiedot keväällä. Nyt kävin katsomassa kuten sanoin ja sivu tyhjä. Huhtikuussa pitäisi hakea ansiosidonnaista. JA ei minullakaan lukenut, että pitää 3 kk jälkeen uusia
Voisiko joku kertoa (vituilun sijaan) saanko huhtikuussa ansiosidonnaista kun työnhaku katkennut
Siis onko siellä tällä hetkellä se painike näkyvissä? Jos olet työtön, ei sitä ole. Työnhakijana ei voi enää uudestaan ilmoittautua työnhakijaksi.
Mitä lukee sinun yläreunassa? Onko siellä "työnhakusi on voimassa" ja näetkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ilmottaudut nyt sinne työttömäksi
Siis ilmottauduin nyt uudelleen kun huomasin sen Oma Asiointi palvelun olevan "tyhjä". Vaikka kaikki tarvittavat täytin vuosi sitten. NYT olen siis taas "työnhaku voimassa" kuten olen kuvitellut koko ajan olevan. Silloin vuosi sitten ei missään ollut mainintaa, että sivua pitää käydä KATSOMASSA kuukausittain, jotta pysyy voimassa
Sait ilmoittautumisesta vastaanottoilmoituksen. Ohjeessa sanotaan, että tallenna se koneellesi. Tallensitko?
Lisäksi kiinnostaa, että miksi intät tuota "työtön työnhakija", kun pelkkä työnhakija-asiakkuus riittää. Menit siis nyt oma asiointiin ja siellä ilmoitettiin, että sinun pitää kirjautua työnhakijaksi? Ja teit sen haun uudestaan? Ja sait nyt siitä millaisen vastaanottoilmoituksen?
Pitää uusia se työnhaku eikä vaan olla möllöttää
Vierailija kirjoitti:
Siis ilmottauduin nyt uudelleen kun huomasin sen Oma Asiointi palvelun olevan "tyhjä". Vaikka kaikki tarvittavat täytin vuosi sitten. NYT olen siis taas "työnhaku voimassa" kuten olen kuvitellut koko ajan olevan. Silloin vuosi sitten ei missään ollut mainintaa, että sivua pitää käydä KATSOMASSA kuukausittain, jotta pysyy voimassa
No niin. Ilmoittauduit nyt uudestaan, olivatko vanhat tietosi siellä tallessa? Ja mitä "historiatietoja" oma asiointi -palvelussa oli yhteydenottojen jne. kohdalla? Näkyikö siellä edellinen ilmoittautuminen? Entä suunnitelma, saitko nyt uuden tehtäväksi vai oliko vanha tallessa?
Joo-o muakin harmitti, kun hain korvausta vakuutuksesta määräajan umpeuduttua. Sinne meni tonni, mutta opinpahan tarkemmaksi sen jälkeen.
Turha täällä ap muita syytellä, kun itse mokasit. Vai löytyykö tallennettuna se ilmoitus?
Minä taas olen ollut pojaton työnhakija ja kertoivat että töitä olisi ihan pohjattomasti tarjolla.
Kertokaas, mitä toi yli 6kk poissa työmarkkinoilta tarkottaa..Määräaikainen työsuhde päättyi juuri ja nyt teen keikkatöitä kesäkuuhun asti, kun päiväkodit ei tarvitse sijaisia enää silloin (ei ainakaan asuinkunnassani). Eli kesäkuun alusta ajattelin ilmottautua työttömäksi ja hakee ansiopäivärahaa. Saanko sitä????