Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko yh-kotiäiti, 3 lasta, saa asumistukea?

Vierailija
13.07.2008 |

.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin piirtein riittää? Entä minkä verran asunnossa pitää olla neliöitä/huoneita neljälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto voi siis olla isompikin, mutta tukea saa max 90 neliöön.

Poikkeus:*Jos ruokakuntaan kuuluu vammainen henkilö, jonka tilantarve on apuvälineiden tai hoitajan takia erityisen suuri, asunnon enimmäispinta-ala voi määräytyä yhtä henkilöä suuremman ruokakunnan neliöiden mukaan*

Vierailija
5/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saan noin 250e/kk kotihoidontukea, lapsilisät noin 300e/kk, vuokra kolmiosta n80m2 650e ja asumistuki 160e, niin aika vähän tuosta jää elämiseen. Onko siis mahdollista edes jäädä kotiäidiksi? Tukeen vaikuttaa satasella negatiivisesti se kun laitoin omaisuudekseni 70 000 joka on kiinni minun ja miehen nykyisessä asunnossa. Elättelen vielä toivoa jospa harkinta-ajan jälkeen päädyttäisiin yhteen takaisin kotiimme, joten sitä ei olla vielä myymässä. Miten minun on edes mahdollista muuttaa erilleen? Elareiden takia tosin voi olla ettei miehellä ole varaa lyhentää enää asuntolainaa joten en tiedä onko onnellinen loppu edes mahdollinen.

Vierailija
6/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 46e lapsi ja elarit on minimi 130e lapsi ja asumistukea saat taatusti satoja euroja ja hyvässä lykyssä jää vielä vajetta silti joten saat toimeentulotukea.

Vierailija
7/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaisuutta niin ei välttämättä saa mitään tukia, tai sit just tosiaan jonkun satasen...

Vierailija
8/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saantiin mutta asumistuessa otetaan huomioon vain tietty osa ja jotenkin jaetaan kuukautta kohti se omaisuus. Lapsilisät ja elarit saat joka tapauksessa täytenä.

Vierailija
9/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin saisin käteen noin 1250,- mikäli elarit on verottomia? Vuokran jälkeen jäisi vielä 600e elämiseen. Riittääkö se? Olen aika pihi ostelija. Onneksi minulla ei ole mitään omia kulutusluottoja tai lainoja. Auto pitäisi kyllä hankkia kun kulkuyhteyksiä ei juuri ole ja siihen tarvitsee kyllä lainaa ja vakuutusmaksutkin tulee kuvioihin.

Vierailija
10/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyden lisäosan joka noin 168e ja elarit on todellakin verottomia. Pitää teille jäädä enemmän vuokran jälkeen ehdottomasti.

Vierailija
11/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voinko silti pyytää häneltä vain minimin että hän pystyisi jatkamaan asunnon maksua? Puuttuuko joku siihen summaan mitä häneltä saan ja vaikuttaako hänen tulot minun tuloihini jos en sitä erikseen vaadi?

Vierailija
12/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi minimin pyytäminen on ajattelevaista, mutta kun olet sen kerran ottanut siihen on käytännössä mahdotonta saada korotusta.

Jos teillä on vasta koe ero niin onko miehen mahdotonta muuttaa siksi aikaa pois. Lasten ei tarvitsisi muutella edestakas. eikä tulisi mahdollisia koulu tai tarha vaihtoja.

Vierailija
13/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varmasti halua helpottaa tilannetta muuttamalla itse pois. Jos lopullisen eron tultua on vaikea muuttaa elatussummaa niin lienee järkevintä suhteuttaa se heti oikein. Minkäköhän verran elatusmaksu voisi noilla tuloilla olla, onko ero suurikin? Muuttuuko elatusmaksujen summa kuitenkin sitten kun menen töihin? Suuria en tule tavallisissa toimistotöissä tienaamaan.

Vierailija
14/14 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menee töihin. Käy yksin- ja yhteishuoltajien sivuilla. www.yyl.fi Siellä on paljon asiaa erotilanteisiin mm. tapaamisista yms. Toinen hyvä sivusto on www.eroperhe.net

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi