Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketogeeninen ruokavalio

Jonnamama83
11.01.2018 |

Onko kukaan kokeillut ketogeenistä ruokavaliota? Kiinnostaa kovasti lähteä mukaan Keto Kickstart-valmennukseen. Kaveri on pudottanut 20kg ketoosiruokavalion avulla ja näyttää upealta nykyään. Kovasti mietin, että uskallanko kokeilla. Siinä syödään kuitenkin rasvaa aivan kauheasti.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se toimii, mutta ei se pitkässä juoksussa ole sen parempi ruokavalio kuin mikään muukaan temppu. Aika näppärästi saa kilot takaisin, jos ja kun sen joskus lopettaa.

Vierailija
2/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdottomasti kannattaa kokeilla jos kaveri saanut siitä noin paljon apua. En ole perehtynyt ollenkaan tuohon ruokavalion, mutta kaikkea elämässä kannattaa kokeilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ei ole terveydelle vaarallista, miten tätä ei vielä uskota? Kyllä on aivopesu uponnut.

Vierailija
4/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas tapa pudottaa nopeasti painoa! T. kokemusta on

Vierailija
5/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on hyvä ryhmä "Ketogeeninen Ruokavalio" jossa olen jäsenenä. Olen itse myös miettinyt lähteä mukaan tuohon keto kickstart verkkovalmennukseen. Kovasti on kehuttu.

Vierailija
6/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri tänään vhh lounaan, nam. Kesäkurpitsalasagnea. Muuten kuin normilasagne mutta lasagnelevyjen asemasta viipaloitua kesäkurpitsaa.

Olen ollut vhh ruokavaliolla kohta 6 vuotta, ei ole aikomustakaan ikinä lopettaa tätä, tämä ei ole mikään kuuri. Ei ole tullut kilot takaisin, lähti -24 kg

Vierailija
7/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua dieetin aloittamisessa huonoon oloon ja väsymykseen alkuvaiheessa. se loppuu kun pääsee ketoosiin mutta oli aika rankkaa kun itse vuosia sitten tein kokeilun

Vierailija
8/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAU. Syötkö ketoosidieettiä vai vain vähähiilari pitoista?

Vierailija
9/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kokeile ihmeessä. Muista kuitenkin perehtyä tarkoin siihen ennen aloitusta. Sehän ei ole pitkäaikainen juttu. Entiseen et kuitenkaan voi palata sen jälkeen. Tai voit tietysti, mutta kilot tulee takaisin kavereiden kanssa.  HARKITSE

Vierailija
10/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä dieetti, once again. Lisäbonuksena ketonien imelä haju hiessä ja hengityksessä. Tuttava oli ja kilot ovat tulleet takaisin.

Vierailija
11/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lähti 12kg ennen viimistä raskautta joka sekoitti kaiken. Nyt pitäisi taas hiljalleen aloitella ruokavaliomuutoksella.

Vierailija
12/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä dieetti, once again. Lisäbonuksena ketonien imelä haju hiessä ja hengityksessä. Tuttava oli ja kilot ovat tulleet takaisin.

Tietenkin kilot tulee takaisin, jos palaa entiseen. Pätee muuten kaikkiin dietteihin.

Vierailija
13/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta auringon alla.

https://www.google.fi/url?q=http://www.joblack59.com/LC/atkins72.pdf&sa…

Täälläpä oli mielenkiintoistatietoa Dr. Atkinsista. :))

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Robert_Atkins_(l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri)

Vierailija
14/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kilot tulee takaisin, jos palaa entiseen. Pätee muuten kaikkiin dietteihin.

Tavalliset dieetit perustuvat siihen, että syöt terveellistä ruokaa vähemmän kuin kulutat. Kun olet laihtunut riittävästi, voit syödä sen mitä kulutat. Eli samaa ruokaa kuin dieetillä, mutta vähän enemmän.

Ketoosiin perustuva dieetti perustuu muuttuneeseen aineenvaihduntaan, jossa elimistö tottuu käyttämään rasvoja energianlähteenään, hiilihydraattien sijaan.

Jos ei halua olla ketoosissa koko lopun ikäänsä, siirtyminen tavalliseen hiilihydraatteja sisältävään ruokavalioon, on maksalle sellainen helpotus, että lihominen on lähes väistämätöntä. Ketodieetillä kun olet tottunut syömään "reilusti" rasvaa, pienikin määrä kerääntyy nyt kehoosi.

Eli tehokas dieetti, mutta elinikäisenä elintapana 🙄

Vierailija
15/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi auttaa kehosi biokemiaa mukautumaan omien rasvavarantojen käyttöön, eli glukoneogeneesin toimintaan.

Aluksi on järjetön päänsärky ja himot ties mihin makeaan, mutta sitten olo tasaantuu ja voi tulla hieman euforinenkin olo.  Ketoosia voit mitata halutessasi ketostickseillä, mutta kyllä sen haistaa asetonin hajusta hengityksessä.

Treenaaminen ketoosissa ei kaikille sovi. Kannattaa aluksi jättää rajumpi liikunta vähemmälle ja kun palauttaa hiilareita esimerkiksi 50-100 grammaa/vrk, voi jo alkaa revitellä ihan täysillä. Ihmisestä riippuen tietysti.

Mikäli glukoneogeneesi toimii tehokkaasti, ei sinulle tule tunnetta verensokerin laskusta, kuten hiilarimätöllä eläville.

Vierailija
16/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavalliset dieetit perustuvat siihen, että syöt terveellistä ruokaa vähemmän kuin kulutat. Kun olet laihtunut riittävästi, voit syödä sen mitä kulutat. Eli samaa ruokaa kuin dieetillä, mutta vähän enemmän.

Ketoosiin perustuva dieetti perustuu muuttuneeseen aineenvaihduntaan, jossa elimistö tottuu käyttämään rasvoja energianlähteenään, hiilihydraattien sijaan.

Jos ei halua olla ketoosissa koko lopun ikäänsä, siirtyminen tavalliseen hiilihydraatteja sisältävään ruokavalioon, on maksalle sellainen helpotus, että lihominen on lähes väistämätöntä. Ketodieetillä kun olet tottunut syömään "reilusti" rasvaa, pienikin määrä kerääntyy nyt kehoosi.

Eli tehokas dieetti, mutta elinikäisenä elintapana 🙄

Tuota noin. Insuliini hoiteleepi sen glukoosin eli verensokerin sinne rasvavarstoihin maksan avulla. Eli jos noin käy, kyse on hyperinsulinismista, joka yleensä on seurausta pitkään jatkuneesta hiilihydraattien (ja energian yleensä) ylitarjonnasta, joka johtaa myöhemmin insuliiniresistenssiin (= kudosten insuliinireseptorit eivät riitä) ja sitä kautta ties mihin ongelmaan.

Vierailija
17/107 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lämpimästi suositella.

Kärvistelin vuosikaudet painoni kanssa, kokeilin vaikka mitä ruokavalioita ja tulokset olivat toinen toistaan huonompia. Kävin läpi pussidieetit ja kaikki. Ihan järkyttävää. Vuosien saatossa paino vain nousi. Työterveyshoitajan kanssa kävimme läpi terveellistä ruokavaliota ja todella yritin sen mukaisesti elää. Pysyin silti lihavan ja olo pysyi huonona.

Jostain syystä törmäsin sitten kirjaan Atkinsin dieetistä ja koska minulla ei ollut enää mitään menetettävää, aloitin ns. induktiovaiheen heti. Oloni parani saman tien. Nesteet ja pöhötys poistuivat viikossa. Eron huomasi heti. Jatkoin kirjan opeilla ja painoni alkoi laskea. Hitaasti se laski, mutta laski kuitenkin, eikä minun tarvinnut elää nälkäisenä ja huonovointisena. Sain kokonaisuutena aivan uudenlaista elinvoimaa, niin helposti. Innoistuin aiheesta ja olen lukenut paljonkin vähähiilihydraattisesta ruokavalioista ja sen eri variaatioista.

Nyt -45kg ja olen aivan eri ihminen. Se aika, kun lihosin ja olin läski, meni ihan sumussa, enkä edes tajunnut miten huonosti kohtelin kroppaani. Jätä siis tärkkelyksen ja sokerin maailma taaksesi ja paranna itsesi rasvalla ja kasviksilla. Vakuutan, että se tulee olemaan elämäsi paras muutos! ELÄMÄNMUUTOS!

Vierailija
18/107 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu on näköjään tän aloittanut, en vaan ymmärrä mihin tässä tarvitaan maksullista valmennusta, senkun pidät hiilarit 20-30g vuorokaudessa. No mutta. Tehokasta on mutta niin kuin joku sanoi, temppu muiden joukossa ja jos et ole valmis lopullisesti luopumaan hiilareista niin paluu vanhaan koittaa varmasti.

Itse käytän ketoosia vain välillä boostina, viikon tai pari koska sillä saa itsensä tosi kuivaan kuntoon kun nesteitähän se poistaa. Siksi että hiilihydraatit sitoo nestettä. Mutta sitten kannattaa taas temput unohtaa ja palata sellaiseen ruokovalioon jota voi noudattaa lopun ikää. 

Olen ENTINEN karppaaja joten tiedän mistä puhun :D Aikoinaan kun karppausbuumi tuli karppasin vuoden. Varmaan muka kuvittelin että se tulisi kestämään, mutta pikkuhiljaa sitä alkaa kehittämään ensin muka sallittuja "karppiherkkuja" ja siitä se sitten lähtee. Ja kun niitä ottaa kuvioon alkaa kaloreita oikeesti tulla niin paljon että laihtumisen voi unohtaa. Pikkuhiljaa alkaa myös tulla kuvioon "karppivapaat viikonloput" joissa sitten lipsutaan ja yritetään taas viikolla palata ruotuun. Mulla ei karppivuotena pudonnu kuin 6kg joka on aika tosi huonosti :) 

Vierailija
19/107 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Liha-kala-muna-juusto, korkeintaan yksi porkkana päivässä, ei enempää hiilaria.

Neste lähtee ensimmäisenä ja viisi kiloa lähtee äkkiä. Ei ole yhtään nälkä, ruoka vähän inhottaa.

Mutta kun naisena en kauheasti tykkää proteiinista enkä lihasta, on se rankka dieetti ja tulee kalliiksi. Tonnikala-kananmunamössöä, piviä jne.

JOs käyttää kasviksia, ei pääse kunnon ketoosiin tietenkään ja proteiinikin hieman saa haimaa erittämään insuliinia.

Tuoreet diabeetikot ovat ketoosissa, jopa ketoasidoosissa, kun haima ei toimi. Kun ei tule insuliinia, mikään ei imeydy, he laihtuvat ja pissaavat kauheasti ja on koko ajan jano. Tämä dieetti noudattaa samoja periaatteita, haima laitetaan lepoon kun ei tarjota sitä aktivoivaa sokeria eli hiilihydraattia.

Eläimetkin kuten kissat pysyvät hoikkina jos niille tarjoaa vain lihaa eikä hiilareita ja viljaa sisältäviä raksuja. Siksi moni on siirtynyt syöttämään kissoille raakalihaa.

Vierailija
20/107 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Liha-kala-muna-juusto, korkeintaan yksi porkkana päivässä, ei enempää hiilaria.

Neste lähtee ensimmäisenä ja viisi kiloa lähtee äkkiä. Ei ole yhtään nälkä, ruoka vähän inhottaa.

Mutta kun naisena en kauheasti tykkää proteiinista enkä lihasta, on se rankka dieetti ja tulee kalliiksi. Tonnikala-kananmunamössöä, piviä jne.

JOs käyttää kasviksia, ei pääse kunnon ketoosiin tietenkään ja proteiinikin hieman saa haimaa erittämään insuliinia.

Tuoreet diabeetikot ovat ketoosissa, jopa ketoasidoosissa, kun haima ei toimi. Kun ei tule insuliinia, mikään ei imeydy, he laihtuvat ja pissaavat kauheasti ja on koko ajan jano. Tämä dieetti noudattaa samoja periaatteita, haima laitetaan lepoon kun ei tarjota sitä aktivoivaa sokeria eli hiilihydraattia.

Eläimetkin kuten kissat pysyvät hoikkina jos niille tarjoaa vain lihaa eikä hiilareita ja viljaa sisältäviä raksuja. Siksi moni on siirtynyt syöttämään kissoille raakalihaa.

Ei ketoosi ole mikään liha-munadieetti.  Kasviksia pitää syödä reilusti, ei kuitenkaan porkkanaa, siinä on paljon hiilaria. Vähähiilarisia kasviksia löytyy pilvin pimein. Ja rasvaa on myös syötävä, että saa kaloreita tarpeeksi.