Suositelkaa ruokavaliota treenaajalle, jolla pieni budjetti?
Olen aloittamassa kotitreenit. Minulla on tarvittavat treenivälineet, mutta miten syön järkevästi pienellä budjetilla? En kuitenkaan haluaisi treenin menevän hukkaan, siksi on syötävä säännöllisesti. Oman jaksamisen ja kehon rakennuspalikoiden saamisen vuoksi.
Suositelkaa edullisia proteiinin yms lähteitä. Ei ole tarkoitus välttämättä kasvattaa lihaksia, vaan yritän vain saada kehoani timmimmäksi ja rasvaa pois vatsasta, reisistä yms. Lisäksi haluan parantaa yleiskuntoani. Mitat 162cm, 60kg.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pavut ja linssit ovat halpa proteiininlähde ja niitä on helppo sujauttaa normaaliin arkiruokaan. Itse käytän papuja päivittäin, linssejä noin kerran viikossq
Ihmisen elimistö ei pysty käyttämään kasvisproteiinia. Muuten menis.
Oho, onko näinkin tietämättömiä olemassa? Millä oot ajatellut että suurin osa ihmiskuntaa elää?
Kyllä, niitä tietämättömiä riittää. Luullaan, että ihminen elää kasviksilla, vaikka liha kuuluu ihmisen ravintoon pääosin.
Pavut yms. ovat jossain määrin vielä ok, mutta viljojen proteiineja kannattaa välttää hamaan tappiin asti.
Ai tätä tiedon tasoa... palkokasveja pitää nimenomaan täydentää täysjyväviljalla, koska ihminen ei saa kaikkia tarvitsemiaan aminohappoja samasta kasvisproteiinin lähteestä. Jos kuitenkin haluaa käyttää eläinproteiinia, kananmunat ja maitotuotteet sisältävät tarvittavat aminohapot. Lihaa ei kukaan tarvitse elääkseen.
Ihminen tarvitsee lihaa elääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pavut ja linssit ovat halpa proteiininlähde ja niitä on helppo sujauttaa normaaliin arkiruokaan. Itse käytän papuja päivittäin, linssejä noin kerran viikossq
Ihmisen elimistö ei pysty käyttämään kasvisproteiinia. Muuten menis.
Oho, onko näinkin tietämättömiä olemassa? Millä oot ajatellut että suurin osa ihmiskuntaa elää?
Kyllä, niitä tietämättömiä riittää. Luullaan, että ihminen elää kasviksilla, vaikka liha kuuluu ihmisen ravintoon pääosin.
Pavut yms. ovat jossain määrin vielä ok, mutta viljojen proteiineja kannattaa välttää hamaan tappiin asti.
Ai tätä tiedon tasoa... palkokasveja pitää nimenomaan täydentää täysjyväviljalla, koska ihminen ei saa kaikkia tarvitsemiaan aminohappoja samasta kasvisproteiinin lähteestä. Jos kuitenkin haluaa käyttää eläinproteiinia, kananmunat ja maitotuotteet sisältävät tarvittavat aminohapot. Lihaa ei kukaan tarvitse elääkseen.
Vilja on suoliston pahin vihollinen, varsinkin täysjyvä.
Vierailija kirjoitti:
Soijarouheen tilalla kannattaa käyttää kotimaista Verso härkäpapurouhetta http://www.versofood.fi/harkapapu/ , eipä tarvitse rahdata toiselta puolelta maailmaa ja muutenkin soijan käyttö on hieman kyseenalaista.
Joku ehdotti seitiä ja maustamatonta broileria, mutta nämä eivät pieneen budjettiin kovin hyvin sovi, ellei sitten toisinaan löydä alennuksella ja osta silloin isompaa satsia pakkaseen. Just tänään katselin seitipakettia ja 400g maksoi lähes 3e (muutama vuosi sitten oli 2e pintaan) ja maustamattomat broilerinfileet/suikaleet maksoivat 3,5-7e riippuen paketin koosta. Halvin 3,5e oli 250g paketti, eikä siitä syö kuin korkeintaan kaksi ateriaa, jos sitäkään.
Huomaa taas ettei monellkaan ole tietoakaan mitä ruoka maksaa kaupassa, vaan heitellään jotain mutu-tietoa.
Olen ostellut härkistä, nyhtistä ja quornia silloin tällöin, mutta pakkaukset tuntuisi opiskelijabudjetille aika tyyriiltä viikottaiseen käyttöön. Soijarouhepussi on mielestäni riittoisampaa (turpoaa) ja siksi edullisempaa. Kuljetusmatkat toki tärkeitä ja tulen ottamaan sen suosimissani tuotteissa huomioon heti kun tienaan paremmin. -AP
Täysjyväviljat + palkokasvit = suoli antautuu.
Liha on terveysruokaa! Tämän tiesi jo Wanha kansa.