Paljonko lääkäri voi määrätä sairauslomaa kerralla ja mistä syystä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuon on aivan sontaa, kun väitetään että sairaulomaa on vaikea saada tai tk-eläkettä!
Sairaslomista hylätään vain 3-5%.
Ja tk-eläkkeistä hylätään vain 25%.
Se on nämä pieni vähemmistö, jotka saavat hylkäyksen, mutta sitäkin äänekkäämpi vähemmistö.
Valittavat joka paikassa ja levittävät väärää tietoa, kuinka on muka vaikea saada sairauslomaa + työkyvyttömyyseläkettä. Ei ole.
Voimaa on huutaa ja valittaa, mutta voimaa ei ole töihin.
No eihän sitä työkyvyttömyyseläkettä saa jos ei lääkäri kirjoita hakemusta. Olen ollut 8v sairaslomalla, mutta oletus on että paranen vielä joskus työkykyiseksi niin en ole saanut edes hakemusta työvykyttömyyseläkkeelle.
Et ole voinut olla sairaslomalla 8 vuotta.
Valehtelet niin että kehosi tärisee, Kukaan työnantaja ei pidä palveluksessaan työhön kykenemätöntä ihmistä 8 vuotta.
Saat tietyn sairaspäivää Kelalta ja sen jälkeen on muut toimenpiteet.
Jos et saa työkyvyttömyys eläkettä, joudut työnvälitys toimistoon työnhakijaksi ja saat työttömyyspäivärahaa.
Sitä saat siihen saakka kunnes lopulta saat joko työkyvyttömyyseläkkeen tai vanhuuseläkkeen.
Sillä kukaan työnantaja ei palkkaa valmiiksi sairasta ihmistä töihin, joten sulle juoksee työttömyyspäiväraha tuohon vanhuuseläkkeeseen saakka.
Tollo olet, kun luulet että joku uskoo sun kusista kirjoitustasi täällä!
Joo, kyllä oli kusinen kirjoitus.
Läikkyi tänne asti kusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveydellisistä syistä voi saada reilusti kerralla.
Ei alussa välttämättä saa mutta myöhemmin 12 kk - 24 kk eteenpäin
Itselläni juuri näin. Aluksi 1kk, 1kk ja 3kk sairauslomaa ja sitten aina 1v kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tuon on aivan sontaa, kun väitetään että sairaulomaa on vaikea saada tai tk-eläkettä!
Se on nämä pieni vähemmistö, jotka saavat hylkäyksen, mutta sitäkin äänekkäämpi vähemmistö.
Valittavat joka paikassa ja levittävät väärää tietoa, kuinka on muka vaikea saada sairauslomaa + työkyvyttömyyseläkettä. Ei ole.
No eihän sitä työkyvyttömyyseläkettä saa jos ei lääkäri kirjoita hakemusta. Olen ollut 8v sairaslomalla, mutta oletus on että paranen vielä joskus työkykyiseksi niin en ole saanut edes hakemusta työvykyttömyyseläkkeelle.
Olet saanut
- 300 päivää sairauslomaa JA
- 7 vuotta kuntoutustukea
- yhteensä siis 8 vuotta
Ja valitat?
MISTÄ?
Ilmeisesti siitä kun on saanut 8 vuotta "lomailla".
Jos luulette että vakavasti masentuneen ihmisen elämä on lomailua, niin olette ikävästi erehtyneet. Enkä itseasiassa valittanut mistään. Totesin vain että ei sinne kaikki pääse edes hakemuksella sairaseläkejonoon ja että se ei ainakaan auta paranemaan että 6kk välein pitää pelätä toimeentulonsa puolesta.
Voi kun elämä olisikin lomailua edes loma-aikoihin. Mutta kun se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet niin että kehosi tärisee, Kukaan työnantaja ei pidä palveluksessaan työhön kykenemätöntä ihmistä 8 vuotta.
Jos et saa työkyvyttömyys eläkettä, joudut työnvälitys toimistoon työnhakijaksi ja saat työttömyyspäivärahaa.
Sitä saat siihen saakka kunnes lopulta saat joko työkyvyttömyyseläkkeen tai vanhuuseläkkeen.
Sillä kukaan työnantaja ei palkkaa valmiiksi sairasta ihmistä töihin, joten sulle juoksee työttömyyspäiväraha tuohon vanhuuseläkkeeseen saakka.
Onhan se kamalaa että joku uskoisi totuutta. Minut irtisanottiin 5kk sitten, mutta sairauslomalla olen ollut 8v. Työnantajahan ei ole maksanut minulle tältä ajalta palkkaa, mutta esim työterveys minulla on ollut. Ensi kuun jälkeen olen työtön.
Suosittelen vähän kirkkaampia kristallipalloja ennustuksiisi ensikerralla.
Vierailija kirjoitti:
Sytostaattihoidosta heltisi puoli vuotta kerralla, tosin piti käydä työterveyslääkärillä puolessa välissä näyttäytymässä.
Minä sain heti 7 kk:n sairausloman, ei tarvinnut saikun aikana käydä muualla kuin hoidoissa. Päälle sain vielä ensin 2,5 kk ja sitten kuukausi kerrallaan, yhteensä 11 kk. Nyt olen kesälomalla ja saikku varmaan jatkuu kesäloman jälkeen, ja sitten haen kuntoutustukea.
Jouduin saikulle raskauden puolivälissä ja se määrättiin äitiysloman alkuun asti. Vaikea ja riskialtis kaksosraskaus. Selvittiin lopulta kaikki 3.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä oli kusinen kirjoitus.
Läikkyi tänne asti kusi.
Ap:n näppäimistöltä todennäköisesti koska kalastelee kommentteja että sairaslomalla olevat eivät ole sitä oikeasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Keuhkokuumeesta saa max 2 viikkoa.
Olin keuhkokuumeen vuoksi 3 vk saikulla.