Miksi miehet käyttää nimitystä "ihan kaunis"?
Jos mun mielestä joku on komea niin se on komea, ei mikään IHAN komea. Jos mä kutsuisin jotakuta IHAN komeaksi niin eihän siinä olisi mitään järkeä. Ei se silloin voi olla komea jos siihen pitää laittaa tuollainen etuliite. Voi siis olla esim. Hyvännäköinen tai seksikäs vaikka ei voisi komeaksi sanoa. Miksi siis miehet sanovat useinkin naisen olevan IHAN kaunis? Minusta tuo ihan kuulostaa negatiiviselta.
Kommentit (44)
Koska kaikki naiset eivät ole kauniita, niin miehet kohteliaasti nimittää heitä ihan kauniiksi.
Vihaan sanaa "ihan". Mun mieskaveri viljelee tuota. Jos häneltä yrittää joskus puristaa jonkinmoisen rakkaudentunnustuksen, niin vastaus on joko "ihan hyvä tässä on" tai "tilanne on ennallaan". Minä laitan meillä pääsääntöisesti ruoat, kun tuo ei itse viitsi. Joskus kun ruoka on omasta mielestäni erityisen onnistunut, kysyn häneltä että mitä hän siitä piti. Vastaus on tietenkin että "ihan hyvää oli". Kuitenkin tässä vähän aikaa sitten kuulin hänen puhuvan kaverilleen puhelimessa ruoan jälkeen, että oli syönyt herkkuruokaa. No, voihan se olla että liioitteli sinne päin.
Ihan kaunis on ihan kaunis. Ei todella kaunis, mutta tavallaan aika kaunis. Vaikea ymmärtää?
Ihan kaunis tarkoittaa, että kuvailun kohde miellyttää silmää ja kuulunee kauneuden asteikolla sinne 75-95%-kastiin. Tätä kauniimpia asioita lähtisin kuvailemaan hillittömillä superlatiiveilla. Eli on ihan positiivinen ilmaisu.