Miksi miehet käyttää nimitystä "ihan kaunis"?
Jos mun mielestä joku on komea niin se on komea, ei mikään IHAN komea. Jos mä kutsuisin jotakuta IHAN komeaksi niin eihän siinä olisi mitään järkeä. Ei se silloin voi olla komea jos siihen pitää laittaa tuollainen etuliite. Voi siis olla esim. Hyvännäköinen tai seksikäs vaikka ei voisi komeaksi sanoa. Miksi siis miehet sanovat useinkin naisen olevan IHAN kaunis? Minusta tuo ihan kuulostaa negatiiviselta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vastata seksin olevan ihan hyvää kyseisen miehen kanssa. Kaikki jutut ja ideat, tekemiset voivat olla sitten ihan kivoja.
Sitten mies ottaa tämän kehuna ja on tyytyväinen ja ihmettelee miksi nainen suuttuu reaktiolle
En tiedä kannattaako suuttua, pelihän on jo menetetty. Ihan on laimentava määre, laimea mies, laimeaa seksiä, laimea suhde, laimea elämä.
Parempi kun ei kehu naisia ollenkaan niin ei tarvitse sietää tuota autistista sanamuotoihin takertumista ja siitä seuraavaa mielensäpahoittamista ja/tai itkupotkuraivaria. Menee vain omakin päivä pilalle hyvää tarkoittavan kehun takia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vastata seksin olevan ihan hyvää kyseisen miehen kanssa. Kaikki jutut ja ideat, tekemiset voivat olla sitten ihan kivoja.
Kiitos sulle! Ei tullut itselle mieleen tälläinen. Aivan varmasti aion käyttää tätä. Ap
Vierailija kirjoitti:
On 'ihan kaunis' ja sitten on 'v*tun kaunis'
Valitettava tosiasia. Harva nainen on tuota jälkimmäistä jos katsotaan vain ulkonäköä. Tämän tyyppisiä miehiä on paljon...On myös miehiä jotka osaavat arvostaa naisia eikä puhu näin jolloin 'ihan kaunis' on kehu, sen enempää ylianalysoimatta sen merkitystä :)
Kuullut käytettävän myös innostuneeseen sävyyn lausahdettua "ihan v*tun kaunis", mitenkäs se tuohon asteikolle nyt sitten istuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sulle! Ei tullut itselle mieleen tälläinen. Aivan varmasti aion käyttää tätä. Ap
Hahhaaa. Yksi tollo neuvoo käyttäytymään kuin 6-vuotias ja toinen tolvana tohkeissaan pitää sitä vielä hyvänä ideana. Voi naiset, naiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten mies ottaa tämän kehuna ja on tyytyväinen ja ihmettelee miksi nainen suuttuu reaktiolle
En tiedä kannattaako suuttua, pelihän on jo menetetty. Ihan on laimentava määre, laimea mies, laimeaa seksiä, laimea suhde, laimea elämä.
Ei se suinkaan ole yksiselitteisen laimentava määre enkä yhtään ihmettelisi vaikkei jollekulle myöskään "ihan hyvä" olisi ikäänkuin vesitetty "hyvä" kuten sinulle on.
"Ihan ehjä" ja "ihan uusi" mainittiinkiin joissa tuo on päinvastoin korostava määre. Samoin vaikkapa "ihan pirun hyvä", "ihan idiootti", "ihan itse", "ihan pieni", "ihan tuore" jne
Ihan kaunis on miehen mielestä kehu, totta kai, suomalainen mies on rehellinen. Tarkoittaa sitä ettei nainen ole mikään kiirakorpi mutta pantava kumminkin, ja mies voi jakaa koko elämänsä ihan kauniin naisen kanssa.
Mies voi käyttää naisesta ilmaisua ihan kaunis tai vitun kaunis, en ota kumpaakaan näistä miehistä. Otan oman mieheni, joka sanoo minulle yksinkertaisesti että kaunis, ilman määreitä. Ei tarvitse ottaa kantaa millä mittapuulla, millä vertailulla vaan omasta mielestä. Minä sanon hänelle, että on mulla komea mies. Jos sanoisin että on mulla ihan komea mies niin vertailisin muihin, käyttäisin jotain standardia, ihannetta, pyh. Jos sanoisin, että on mulla vitun komea mies niin se olisi absurdi sanapari eikä edes sivistynyttä tai aitoa, teinihokema.
Sanoilla ilmaistaan usein omaa ajatusmaailmaa ja usein naiset ovat herkempiä nyansseille. Joskus se on turhaa spekulointia, vatulointia mutta me mieheni kanssa opettelemme parisuhteemme alussa avaamaan tarkemmin mitä me sanoillamne tarkoitamme. Yhteinen kieli, yhteinen mieli. Nyt tunnemme toisemme hyvin, emme kokonaan, ja sanat ovat yksinkertaisempia.
Ja suomalaiset ovat muutenkin laimeita, vaatimattomia ja kovin rehellisiä. Tiedätte sananlaskut.. ja kasvatuksen ettei vaan pääse ylpistymään. Perseestä sanon minä. Kehua voi kunnolla, sinä olet kaunis, komea, älykäs, ihana.
Mulla on sellainen luonto että jos ei tehdä kunnolla ja tunteella niin ei tarvi tehdä ollenkaan. Ja enhän minä kauaa laimeita katsele. Kiitos vain parasta minulle kulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ilmeet kertovat paljon :D
Jotkut eivät vaan tajua ennen kuin napsahtaa kohdalle.
Miehet ei halua vahvistaa sitä naisten pakkomiellettä omaan ulkonäköön. Jos naista kehuu, hän alkaa vaatimaan lisäselvityksiä ja lisäkehuja ym. ”Ihan kaunis” tarkoittaa, että olet hyvännäköinen, mutta ei jaksaisi nyt tehdä siitä suurta numeroa.
Todellakin kannattaa käyttää ite tuota. "Sulla on ihan hyvä p.nis"
Mä oon myös sitä mieltä että mieluummim jättää kokonaan sanomatta kuin sanoo toista "ihan joksikin". Se ei ole kehu. Sillä halutaan korostaa sitä että toinen menettelee mutta ei ole parhaimmasta päästä. Jos näin kehtaa toiselle sanoa niin parempi olla sanomatta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaunis on miehen mielestä kehu, totta kai, suomalainen mies on rehellinen. Tarkoittaa sitä ettei nainen ole mikään kiirakorpi mutta pantava kumminkin, ja mies voi jakaa koko elämänsä ihan kauniin naisen kanssa.
Kiira ON ihan kaunis.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Todellakin kannattaa käyttää ite tuota. "Sulla on ihan hyvä p.nis"
Niin on. Toisten naisten mielestä erinomainen. Itse epäilen sen johtuvan ihan vain taidoistani.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mä oon myös sitä mieltä että mieluummim jättää kokonaan sanomatta kuin sanoo toista "ihan joksikin". Se ei ole kehu. Sillä halutaan korostaa sitä että toinen menettelee mutta ei ole parhaimmasta päästä. Jos näin kehtaa toiselle sanoa niin parempi olla sanomatta ollenkaan.
Voisin kyllä veikata että ”olet ihan kaunis” sanotaan tilanteessa jossa nainen on kerjännyt kehuja. Jos sanoo toista ”ihan kauniiksi”, se tarkoittaa että sanoja on vaivaantunut. Sitä voisi ottaa tuon sanan ”ihan” pois jos haluaisi päästä helpommalla. Koska sanoja kuitenkin näkee vaivaa lisätäkseen sen siihen, tarkoittaa se, että sillä sanalla on jokin tarkoitus. Ja tarkoitus on välttää liiallista kehumista, koska se ei sovi suomalaiseen kulttuuriin.
Suomalaisista miehistä osa on sinkkuitunut.. sinkoutunut maata kiertävälle radalle. Hikisillä palleillaan he arvostelevat ja luokittelevat naisia ihan kauniisiin ja kauniisiin, ja huippukauniisiin vaikka in real life Salen kassan parikymppinen tyttö saa heidät hämmennyksiin kysymällä tuleeko kuitti. Digitaalista naista on helppo analysoida pikseli pikseliltä kuinka täydellinen nainen on. Tyyliin kiirakorpi on ihan kaunis.. joopa joo. Jotenkin tuntuu, että näiden miesten maailmasta on nainen verta ja lihaa cropattu veks. Naisten tahdosta.
Kauneus perustuu kasvojen symmetriaan.
Laskukaavalla top 10 tietokoneen valitut maailman kauniimmat naiset
1. Amber Heard 91.85%
2. Kim Kardashian 91.39%
3. Kate Moss 91.06%
4. Emily Ratajkowski 90.8%
5. Kendall Jenner 90.18%
6. Helen Mirren 89.93%
7. Scarlett Johansson 89.82%
8. Selena Gomez 89.57%
9. Marilyn Monroe 89.41%
10. Jennifer Lawrence 89.24%
Kuulutko joukkoon, minä en kuulu. Saavutatko top 10 naisen, et saavuta. Saavutatko mitään naista, kysymys jää avoimeksi.
Minä kyllä naisena voin sanoa miehestä "ihan komea". Tarkoittaa että on keskivertoa komeampi ja miellyttää minun silmääni, vaikka objektiivisesti arvioiden ei kuulu siihen kaikista komeimpien miesten kastiin.
Ja ihan positiivisesti suhtaudun jos mies käyttää vastaavaa ilmaisua.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä naisena voin sanoa miehestä "ihan komea". Tarkoittaa että on keskivertoa komeampi ja miellyttää minun silmääni, vaikka objektiivisesti arvioiden ei kuulu siihen kaikista komeimpien miesten kastiin.
Joo, jostain miehestä, jota et tunne sen paremmin, jota arvostelet vain ulkonäön perusteella, jota et rakasta. Jonka kanssa et ole parisuhteessa. Jos rakastaa toista ihmistä eikä ole ihan_idiootti niin ei luokittele, arvostele eikä käytä ihan. Ihan rakastan sinua, harvemmin käytetty.. mitä joku sanoi, ei paras mutta menettelee paremman puutteessa.
Jos sinulle mies sanoo suoraan, että menettelet paremman puutteessa niin suhtaudut siihen ihan positiivisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, jostain miehestä, jota et tunne sen paremmin, jota arvostelet vain ulkonäön perusteella, jota et rakasta. Jonka kanssa et ole parisuhteessa. Jos rakastaa toista ihmistä eikä ole ihan_idiootti niin ei luokittele, arvostele eikä käytä ihan. Ihan rakastan sinua, harvemmin käytetty.. mitä joku sanoi, ei paras mutta menettelee paremman puutteessa.
Jos sinulle mies sanoo suoraan, että menettelet paremman puutteessa niin suhtaudut siihen ihan positiivisesti?
En tulkitse ihan kauniin tarkoittavan sitä että menettelen paremman puutteessa. ..parisuhteen kannalta kuitenkin muutkin asiat kuin ulkonäkö on tärkeitä ja luonnehdinta ihan kaunis kertoo ettei asia jää ulkonäöstä kiinni . En tarvitse mitään ylisanoja siitä kuinka upea ja kaunis olen. ..tiedän olevani nätti ja ihan kaunis ja sitä suuremmat sanat saisivat minut vain epäluuloiseksi.
Ap! Jos mies sanois sulle, että sä oot ihan fiksu, niin ottaisitko sä senkin negatiivisesti? Mä ottaisin kohteliaisuutena! Mieti vielä kannattaako loukkaantua! 🙆